Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Det brukar låta så, "jag är ingen expert men... " eller "jag är bara en gammal svensk som kan ryska halvbra som så många andra svenskar" följt av en massa tokerier om CIA som ni tror att vi ska gå på. Väldigt dåliga ursäkter för de ryska fascisternas angrepp på Ukraina.
Va? Jag skrev att jag inte är "pro Ryssland." Skälet till det är att landet inte är en fungerande demokrati. På samma sätt är jag heller inte pro Ukraina eftersom att i det landet har den demokratiska processen kidnappats av terrororganisationen CIA.
Tror du att du kan hålla dom två bollarna i luften samtidigt?
Citat:
Jag upprepar, för att få fred krävs det bara att Ryssland slutar med angreppet på den demokratiska staten Ukraina.
Är det inte bättre om folk själva får bestämma i vilket land de vill leva? Med tanke på att de nuvarande gränserna drogs upp av en kommunistdiktatur just för att försvåra olika folkgruppers nationella självbestämmande?
Citat:
Det behövs ingen mer rysk maskirovka av det slaget du försöker med, nej tvärtom skulle ni haft vett att sluta med det för länge sedan.
Jag ser amerikansk imperialism i CIA's genomkorrupta regi som ett mycket större hot mot fredlig och demokratisk utveckling än rysk dito.
Busch Sr. lovade Gorbatjov att inte expandera i det maktvakuum som skulle uppstå vid nedmonteringen av Sovjet-imperiet.
Höll USA/Nato/CIA sitt löfte?