2017-02-07, 00:46
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag tror inte heller, att det politiska etablissemanget vill krascha Sverige. Det resonemanget utgår implicit från att svenska politiker och tjänstemän känner ett stort ansvar för det samhälleliga resultatet av vad de gör.

Det tror jag tyvärr inte att de gör, då de själva inte riskerar något, om de låter vansinnet rulla på. Det finns inte någon process för ansvarsutkrävande som skrämmer de inkompetenta och håller tillbaka personer med hybris från alltför vidlyftiga utsvävningar.

Precis, de vill inte krascha Sverige! Men i detta ryms en cynism! Nämligen att man inte har anspråk att krascha något som man inte bryr sig om!

De är INDIFFERENTA till hur Sverige utvecklas och hur det går för landet!

Politik är showbiz för fula hörde jag någon säga, men jag skulle vilja lägga till att det är showbiz "självupptagna medelmåttor" i första hand!
Citera
2017-02-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Visst är det så och det är för jävligt! Håller med dig i sak och du behöver inte predika för en redan frälst! Men jag önskar att du inte hade slungat ut den frågan, för nu kommer tråden att fyllas av foliehattar som skriver att det är: "judarnas fel att Sverige går åt helvete". Man kan nästan ställa klockan efter de där små antisemiterna!

Ser att man på förhand försöker gardera sig mot kritiken mot judar.

Du som är frälst falconer8, vad beror problem på?
Citera
2017-02-07, 00:52
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann

Du har ganska mycket attityd med tanke på att det är ditt andra inlägg någonsin på flashback, varav det första handlade om att acceptera sin penis.

Om du vill komma med judekortet, var snäll och förskona oss i den här tråden!

Dra dina foliehatts-analyser till någon kompis som orkar lyssna istället!
Citera
2017-02-07, 00:54
Medlem
RagingHippies avatar
Borde väl vara allmänt känt att Sverige har haft sociala och samhällsexperiment under hela 1900-talet.
Sverige har den perfekta populationen, med minst variabler och oförutsägbarheter som riskerar avbryta experimenten, det gör att man kan få goda resultat på vad än man vill studera.
Citera
2017-02-07, 00:54
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann

" Gardera sig mot kritiken av judar" Har du någonsin funderat på att bli barnboksförfattare? Antisemit & foliehatt much?
Citera
2017-02-07, 00:57
Medlem
Streckkods avatar
Reinfeldt & Co vill ha billig hemhjälp och kaoz på arbetsmarknaden
så lönerna trycks ner. Att samhället förintas väger lätt jämfört med
avkastningen på sparat kapital och den egna soliditeten.

Du och din familj betalar priset för skrotad välfärd och för att mörka
män från afrika, asien och mellanöstern ska få bo här och leva på
bidrag. Livet ut.
Citera
2017-02-07, 01:03
Avstängd
dacks avatar
Ingen regering kan laga sverige så att det blir bra igen landet har ju varigt på fritt fall nu i 25 år tillbaka i tiden och det oberoende av vilken regering som har haft makten så har det bara blivit sämre och sämre för varje år och nu dom sista åren med den katastrofala invandringen så har bägaren runnit över så nu är det full fart rätt in i kaklet.
Så nu gäller det bara för alla politiker att kapa åt sig så mycket som möjligt ekonomisk för egen dels räkning sedan får nästa regering stå där med alla problem och på ruinernens brant med ett fattigt och förbannat folk det vill säga skattebetalarna.
Dom ekonomiskt starka klarar sig alltid dom tar ju bara sitt kapital och flyttar till något bättre land.
Citera
2017-02-07, 01:10
Avslutad
Politiker är köpta, utpressade, en del samarbetar med George Soros. Vissa tror de gör rätt men de förstår inte vem de jobbar för, idioter kallas de om än nyttiga sådana.

Att judar med makt,pengar och inflytande har en ledande roll med flera är självklart, även fast de försöker släta över det med att kalla kritiken för konspirationsteorier elr mer självlysande "foliehattar"

Det uppenbara beviset för det brukar visa sig genom att trådar som den här förpassas till konspirations och alternativa teorier.

Uppenbart som sagt... http://www.breitbart.com/london/2015/11/02/soros-admits-involvement-in-migrant-crisis-national-borders-are-the-obstacle/

Sweden loves Soros. Leaked document shows 65% of Swedish politicians are “loyal allies” of George Soros

http://theduran.com/sweden-loves-soros-leaked-document-shows-65-of-swedish-politicians-loyal-allies-george-soros/
Senast redigerad av DevilsDen 2017-02-07 kl. 01:33.
Citera
2017-02-07, 01:20
Medlem
Även om många inlägg i olika trådar, inklusive mina egna, kan låta mer eller mindre hopplösa så vågar jag nog påstå att Sverige i grund och botten är ett mycket bra land att leva i. Det är, eller har åtminstone potential att vara, ett rikt och tryggt land.

Men på något sätt håller detta på att förstöras. Frågan är som sagt varför. Rotfelsanalys:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rotfelsanalys

Citat:
Rotfelsanalys används ofta inom kvalitetsteknik och förbättringsarbete, särskilt i tillverkande industri. Fel och problem uppkommer i de flesta mänskliga verksamheter. Många är anställda för att arbeta med korrigerande åtgärder och ständiga förbättringar för att eliminera dessa. Genom att finna och sedan eliminera rotorsaken hindrar man att felet återkommer. Att endast eliminera symtomet gör ofta att felet återkommer på samma eller liknande sätt. Många verksamheter ängar sig åt ständig brandsläckning av återkommande problem istället för att finna och eliminera rotfelet.

Som det är nu håller alltför många offentliga verksamheter på med ständig brandsläckning av återkommande problem istället för att finna och eliminera rotfelet. Varför?
https://sv.wikipedia.org/wiki/5_x_Varf%C3%B6r%3F

Citat:
5 × Varför? är en metod för rotfelsanalys som ofta används i kvalitetsteknik. 5 × Varför kan användas för sig eller mer systematiskt som en del av ett fiskbensdiagram.

Genom att fem gånger fråga efter varför ett fel har uppstått kan man hitta rotorsaken till felet. Genom sedan eliminera rotorsaken hindrar man att felet återkommer. Att endast eliminera symptomet gör ofta att felet återkommer på samma eller liknande sätt.

Tidigare inlägg i tråden har redan tagit upp flera väsentliga saker men det räcker inte hela vägen fram tycker jag.

Den stora knäckfrågan tycker jag är VARFÖR medborgarna låter detta ske? Personligen försöker jag (som anhörig i vård och omsorg) få verksamheter att följa tydliga lagar och bestämmelser men det är nästintill omöjligt. För mig är det obegripligt hur mer eller mindre alla som jag kommer i kontakt med i offentlig verksamhet smiter undan när det gäller att lösa konkreta problem.

Min värld är inom industri och IT och där skulle det vara fullständigt omöjligt att arbeta som man gör inom de offentliga verksamheter jag varit i kontakt med. Det skulle omedelbart haverera. Det skulle vara fullständigt omöjligt att driva tillverkning, leveransprojekt eller utvecklingsprojekt på det sätt som man arbetar inom offentligheten. Här tror jag att förklaringen finns: man arbetar så ostrukturerat och ineffektivt att det omöjligen kan fungera. Men VARFÖR gör man så år efter år? Det är fortfarande obegripligt för mig.
Citera
2017-02-07, 01:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Även om många inlägg i olika trådar, inklusive mina egna, kan låta mer eller mindre hopplösa så vågar jag nog påstå att Sverige i grund och botten är ett mycket bra land att leva i. Det är, eller har åtminstone potential att vara, ett rikt och tryggt land.

Men på något sätt håller detta på att förstöras. Frågan är som sagt varför. Rotfelsanalys:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rotfelsanalys

Som det är nu håller alltför många offentliga verksamheter på med ständig brandsläckning av återkommande problem istället för att finna och eliminera rotfelet. Varför?
https://sv.wikipedia.org/wiki/5_x_Varf%C3%B6r%3F

Tidigare inlägg i tråden har redan tagit upp flera väsentliga saker men det räcker inte hela vägen fram tycker jag.

Den stora knäckfrågan tycker jag är VARFÖR medborgarna låter detta ske? Personligen försöker jag (som anhörig i vård och omsorg) få verksamheter att följa tydliga lagar och bestämmelser men det är nästintill omöjligt. För mig är det obegripligt hur mer eller mindre alla som jag kommer i kontakt med i offentlig verksamhet smiter undan när det gäller att lösa konkreta problem.

Min värld är inom industri och IT och där skulle det vara fullständigt omöjligt att arbeta som man gör inom de offentliga verksamheter jag varit i kontakt med. Det skulle omedelbart haverera. Det skulle vara fullständigt omöjligt att driva tillverkning, leveransprojekt eller utvecklingsprojekt på det sätt som man arbetar inom offentligheten. Här tror jag att förklaringen finns: man arbetar så ostrukturerat och ineffektivt att det omöjligen kan fungera. Men VARFÖR gör man så år efter år? Det är fortfarande obegripligt för mig.

Det är väl enklast för de offentliga verksamheter du varit i kontakt med, att ignorera problem... minsta motståndets lag.
Citera
2017-02-07, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är väl enklast för de offentliga verksamheter du varit i kontakt med, att ignorera problem... minsta motståndets lag.

Precis. Ignorera problemet. Följ minsta motståndets lag. Och det är ju här allting spricker!

Hela vårt samhälle bygger på att medborgarna följer de normer som finns och drar sitt strå till stacken. Näringslivet rullar på och försörjer offentliga sektorn. Men nu tycks vi ha en offentlig sektor som ignorerar problem och följer minsta motståndets lag. Från politiker till folket på golvet. Det tycks vara en genomrutten kultur. Hur f-n löser man det? Jag fattar inte hur det ska gå att få någon ordning på så många ansvarslösa människor som det ser ut nu.
Citera
2017-02-07, 02:15
Medlem
Det som brister, och som nu faktiskt har gått så långt att kollaps hotar, handlar i allt väsentligt om författningsreglerad verksamhet. Jag tror att enda sättet att komma tillrätta med problemen är en lagstiftning där politiker och byråkrater som åsidosätter sina skyldigheter kan ställas till svars. Dryga böter och fängelse behöver finnas på straffskalan. Viss sådan lagstiftning finns redan men den utnyttjas inte.

Alltså – ett tydligt personligt ansvar med kännbara straff för de som missköter sig inom offentlig verksamhet. Det parti som lägger fram ett sådant förslag kommer att få min röst 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in