2017-02-06, 12:20
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Det är bara en tidsfråga innan en polis dör.

Veklingen Ygeman måste avgå och ersättas av någon med råg i ryggen.
Poliser har väl dött långt innan Ygeman? Vad vi behöver är fler och bättre motiverade poliser.
Citera
2017-02-06, 12:23
Medlem
Vad är det att uppröras så otroligt över? Ett brott har begåtts och någon kan möjligen lagföras för det. Fascineras av alla känslomänniskor som blir så kränkta över ett brott som detta. Brottet i sig är relativt allvarligt för någon kunde ha kommit till skada. Bomben i sig ser ut att ha varit svag och möjligen en vanlig banger som numer är poppis, således inte ens en nämnvärt farlig laddning på nära håll.

Friktionsfria samhällen finns inte. Att vara polis i Sverige är verkligen inget högriskarbete så blir oproportionerligt gnälligt när något väl händer.
Citera
2017-02-06, 12:24
Medlem
Grisbrottarens avatar
Ajajaj! Det var illa att det är Jale som råkat illa ut, då han är en rak och rättfram polis som verkar stå upp för det som är rätt. Följer honom på twitter – och han följer tillbaka – och han är inte den där typen som "säger som det är" och rabblar muslimska namn, utan bara sätter dit buset och sk-ter i vilken hudfärg de kriminella har.

Tänkte att hans namn visade att han var finlandssvensk, då de ofta har namn på "-ius" och udda förnamn, men nu spekuleras det om Balkan. Någon som har mer än spekulationer?
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad är det att uppröras så otroligt över? Ett brott har begåtts och någon kan möjligen lagföras för det. Fascineras av alla känslomänniskor som blir så kränkta över ett brott som detta. Brottet i sig är relativt allvarligt för någon kunde ha kommit till skada. Bomben i sig ser ut att ha varit svag och möjligen en vanlig banger som numer är poppis, således inte ens en nämnvärt farlig laddning på nära håll.

Friktionsfria samhällen finns inte. Att vara polis i Sverige är verkligen inget högriskarbete så blir oproportionerligt gnälligt när något väl händer.
Gillar du kakor? Med en särskild fäbless för extra stora och feta kakor?

Ett angrepp på polisen och enskilda poliser är ett angrepp på samhället och på alla medborgare. Det är det enkla skälet till att det här dådet är allvarligare än ett angrepp mot en privatperson.
Inget gnäll och inga känslor, utan bara logiskt resonemang från mer bildade människor.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-02-06 kl. 12:28.
Citera
2017-02-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Poliser har väl dött långt innan Ygeman? Vad vi behöver är fler och bättre motiverade poliser.

Se min edit: ändrat dör till dödas.

Den grova brottsligheten har ökat kraftigt. Av den typ som skjuter varandra, och även kan skjuta poliser. Ygeman kan inte hålla på att babbla om "förtroende" för Eliasson om han inte gör något radikalt.

Det radikala kan vara det du skriver, men då måste Ygeman föreslå det, eller plockas av banan.

Här har du en som fattat galoppen.

Citat:
För det första måste vi byta ut våra romantiska idéer om människans inneboende godhet till en uppfattning som kanske mer präglas av sund skepticism. Dessutom finns det några konkreta förslag som i mångt och mycket handlar om att förstärka samhällets institutioner:
Det territorium som förlorats till gängkriminalitet måste återtas med våld. Vi måste visa för dem som hatar och saknar respekt för samhället att vi älskar varandra och att vi älskar vårt land – självklart oavsett vårt ursprung eller etnicitet.
Antalet poliser måste fördubblas – och vi behöver riktiga poliser som inte backar undan för buset, inte mjäkiga genuspedagoger i uniform. Det är dags för pragmatism på detta område. Poliser behöver inga universitetsexamina eller treåriga utbildningar. Så ser det, mig veterligen, inte ut någon annanstans i världen. Det bör räcka med en ettårig polisskola, sedan kan man i så fall bygga på den med extra kurser, för dem som vill bli utredare eller liknande.
Jourdomstolar måste inrättas och fängelser byggas ut. Påföljder för brott måste läggas om för att motsvara folkets etik och moral – utan att det ska krävas åratal av utredningar. Utredningar av betydelse för nationens säkerhet och trygghet ska genomföras på högst sex månader. De får ta de resurser de kräver. Och de ska genomföras av forskare och experter – inte lata, korrumperade politruker.
När det gäller påföljder så måste nog de flesta fördubblas eller kanske till och med tredubblas. Obligatoriska minimistraff som domstolarna måste följa ska införas. Livstid måste vara livstid. Brott som rån, misshandel och våldtäkt kanske ett minimum av tio år. Två tredjedelsfrigivning, frigång och liknande program ska användas mycket restriktivt och endast för synnerligen gott uppförande.
Det är tråkigt, men vissa människor kan inte röra sig ute bland folk. Aldrig någonsin. Men en del kan rehabiliteras, och det ska vi fortsätta med. Fast under tiden det sker ska de skiljas från den laglydiga befolkningen. Och det ska svida ordentligt när man har begått ett brott – i synnerhet mot liv och person.
https://ledarsidorna.se/2017/01/jonas-vesterberg-det-far-racka-nu/
Citera
2017-02-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Haha! Vafan är det för hemsida

"Vapen och heroin-langaren Carl XVI Gustaf Bernadotte (Sachse Coburg Gotha) besöker Landskrona den 20 mars 2013"

Lol!
OK. Läste nog lite för snabbt. Ber om ursäkt för att jag gjort bort mig
Citera
2017-02-06, 12:38
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jaha, vi ska vänta till det är som i Mexiko innan vi agerar?

du misstolkar mig , vad jag menar är att det här är ingenting jämfört med hur det går till i andra länder
givetvis ska man agera stenhårt emot den här skiten
Citera
2017-02-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
du misstolkar mig , vad jag menar är att det här är ingenting jämfört med hur det går till i andra länder

OK.

Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Då kanske grannländerna bygger en mur, som vi får betala.

Touché!

Allvarligt talat - när får vi höra ledande politiker komma med något konkret angående det eskalerande maffiavåldet?
Citera
2017-02-06, 12:48
Medlem
Citat:
kom tillbaks och klaga när det är som i mexiko, det här är peanuts
storm i en ankdamm...

Ojoj tuff grabb med coola åsikter som bor hemma hos mamma o styvpappa tryggt o säkert. Stolle

Citat:

Hur kan man misstolka det fetstilade ovan?

Du måste vara helt blåst som tror att det kan bli mycket värre än att bilar sprängs! Oavsett storlek på laddning så är brottet detsamma. "Sprängladdning under polismans bil"

Om detta hade varit din mammas bil hade du inte skrivit som du gör. Mexiko...hehe

Jamenvisst...vi väntar tills du slutat runka i serietidningar och sålt moppen.

Editerat:
Dessutom heter det "storm i ett vattenglas" medans du lever i familjens ankdamm, utan insyn och utan faror som polisen får utstå.
Senast redigerad av Marikapsycho 2017-02-06 kl. 12:53.
Citera
2017-02-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Uppsalapolisen är Sveriges effektivaste - de har absolut inte tappat kontrollen. Nu har dessutom Jale blivit förbannad och tänt blåslampan.

Ok. Det är möjligt att det är som du säger. Men jag ska uttrycka mig tydligare för att få fram va jag menar.
Det har de senaste åren skett en förskjutning i samhället bland tungt kriminella där våld mot blåljus personal i sin helhet inte längre är något man drar sig för.
Förstår du hur jag tänker å menar?

Mvh
Citera
2017-02-06, 13:02
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
kom tillbaks och klaga när det är som i mexiko, det här är peanuts
storm i en ankdamm...

Jamen det är ju själva poängen, om vi inte gör något nu så blir det så småningom som Mexiko även här.
Vi måste släppa skygglapparna och inse att vi inte har någon sorts frikort mot alla dåligheter bara för att vi bor i Sverige
Citera
2017-02-06, 13:05
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ajajaj! Det var illa att det är Jale som råkat illa ut, då han är en rak och rättfram polis som verkar stå upp för det som är rätt. Följer honom på twitter – och han följer tillbaka – och han är inte den där typen som "säger som det är" och rabblar muslimska namn, utan bara sätter dit buset och sk-ter i vilken hudfärg de kriminella har.

Tänkte att hans namn visade att han var finlandssvensk, då de ofta har namn på "-ius" och udda förnamn, men nu spekuleras det om Balkan. Någon som har mer än spekulationer? Gillar du kakor? Med en särskild fäbless för extra stora och feta kakor?
Tycker mer namnet låter baltiskt, tänker då närmast på Lettland och Litauen.

Han framstår som rätt sympatisk men blev hatobjekt nummer ett för våldsvänstern när han arbetade mot dessa grupper för ett antal år sedan. De hängde ut honom med namn, bild, adress och uppgifter på anhöriga.
Citera
2017-02-06, 13:17
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Ojoj tuff grabb med coola åsikter som bor hemma hos mamma o styvpappa tryggt o säkert. Stolle

Hur kan man misstolka det fetstilade ovan?

Du måste vara helt blåst som tror att det kan bli mycket värre än att bilar sprängs! Oavsett storlek på laddning så är brottet detsamma. "Sprängladdning under polismans bil"

Om detta hade varit din mammas bil hade du inte skrivit som du gör. Mexiko...hehe

Jamenvisst...vi väntar tills du slutat runka i serietidningar och sålt moppen.

Editerat:
Dessutom heter det "storm i ett vattenglas" medans du lever i familjens ankdamm, utan insyn och utan faror som polisen får utstå.

Har du inte lärt dig hur vänstern resonerar? Det är <alltid farligare någon annanstans> och därför är utvecklingen i Sverige inget att oroas över. Redan på stenåldern sprängdes polisbilar men det är den ökade anmälningsbenägenheten som nu har gjort att vi känner av utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in