2017-02-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tittade igenom polischefens twitter:

https://mobile.twitter.com/polisenuppsala?lang=en

Han och hans kollegor verkar vara en heder för poliskåren!

Bara den senaste veckan har han redogjort för:
– Gripande av gängmedlem för grovt vapenbrott.
– Omfattande narkotikaärende.
– En efterlyst gängmedlem gripen för ett synnerligen grovt brott.
– Tillslag mot gänggruppering i en stadsdel i Uppsala. Beslag av en ansenlig mängd narkotika.
– Ytterligare ett vapen beslagtaget i gängmiljö. Totalt 17 vapen på 20 veckor.
– Totalt 9 gripna för inbrott alt. Försök till inbrott i bostad på 1 vecka i Uppsala.
– 1 gripen för försök till inbrott i bostad i Sunnersta.
– Olika vapen som är undanstädade från gatan och de gäng som hanterade dem. Bl.a. handgranat.
– 1 gripen för mordförsök, anhölls efter förhör.
– Särskilda gänginsatsen fortsätter att ge goda resultat i Uppsala (separat sammanställning).
– Ytterligare ett vapen i gängmiljö bortplockat från gatan. Strategiskt gömt avsågat hagelgevär i beslag i en stadsdel i Uppsala.
– Resultat City helg Uppsala: 23 berusade omhändertagna, 10 nark brott, 4 LPT, 5 gripna, 3 PL 13.
– Förra veckan bidrog Golle (hö)& Qurre (vä) till att 3 inbrottstjuvar greps på flyende fot i Knivsta.

De som går hem till en polis och spränger hans bil ska jagas med de resurser som behövs och få stå till svars för sitt agerande!
Med en dåres envishet hävdar jag att några övervakningskameror i området hade varit till hjälp när det gäller att gripa dessa. Dags att sluta skydda brottslingar genom att förbjuda nästan alla övervakningskameror!

Ja men blir det rätt med en polischef som uttrycker sig så här ----Mina tankar går till pojkarna,också för den enskilde unge killen som begår en sån här förskräcklig händelse. Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga
Citera
2017-02-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
När han jobbade som narkotikaspan/Romeo i Stockholm var han väldigt hetsig iaf, tog allting personligt och använde mer än gärna våld när det inte fanns behov för det. Hånade folk osv.

Nu är han dock när polis chef så han bör ju inte jobba på gatan, så vet inte riktigt hur han skulle bettet sig illa, han är ju däremot känd så kanske enkelt mål.

Är han hård mot buset är han en bra polis.
Citera
2017-02-06, 11:30
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Chef över vadå? Någon kontorsråtta?
I det här fallet hejar jag på buset. Läxa upp juggen.
Du har faktafel hur som helst. Och det var det jag anmärkte på. Jag tycker inte synd om grisen. Det var ju ganska väntat att någon motreaktion skulle komma. Men vem du hejar på skiter jag i.
Citera
2017-02-06, 11:32
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag känner inte till ett dugg om denna polis men vill bara påpeka att det finns dom som tycker annorlunda. OBS att jag inte tar ställning.

https://polisen112sverige11414.wordpress.com/2012/11/05/jasmin-poljarevic-alias-jale-poljarevius-muslim-kriminell-horunge-som-framjar-narkotikaorganisatione n-cia-och-heroin-baronen-hamid-karzai/

Citat: "Jasmin Poljarevic alias Jale Poljarevius (muslim) – Kriminell horunge som främjar narkotikaorganisationen CIA och heroin Baronen Hamid Karzai".

Citat: "Nedan ser Ni den kriminelle horungen Jasmin Poljarevic, 1964-10-21, som sålde sin själ och sin mor Veronika Poljarevic, 1927-06-26, för att bli svensk polis som begår grova brott."
Haha! Vafan är det för hemsida

"Vapen och heroin-langaren Carl XVI Gustaf Bernadotte (Sachse Coburg Gotha) besöker Landskrona den 20 mars 2013"

Lol!
Citera
2017-02-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Man har alltså fått fast dom? Eller hur vet du att dom är araber?

Det är ganska självklart att det är araber. Det är dom som utgör största delen av kriminalstatistiken.
Citera
2017-02-06, 11:35
Medlem
letspanics avatar
Dan Eliasson: ”Varje angrepp mot polisen ett för mycket”

Går det att komma med ett svagare uttalande?
Citera
2017-02-06, 11:37
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Det är ganska självklart att det är araber. Det är dom som utgör största delen av kriminalstatistiken.
Säger vem?
Citera
2017-02-06, 11:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Ja men blir det rätt med en polischef som uttrycker sig så här ----Mina tankar går till pojkarna,också för den enskilde unge killen som begår en sån här förskräcklig händelse. Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här flyktingkrisen visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga

Alla chefer inom polisen är ju (som tur är) inte stöpta i samma form.

Dan "Knulla i Bangkok"/"det är synd om mördarna" Eliasson är nog ganska unik.
Han har aldrig varit polis. Han är politruk. Han är i praktiken politiskt tillsatt och försöker säga det som inrikesminister och regering vill höra. Han var närmast en katastrof som ledare på Försäkringskassan och han blev inte bättre som polischef. Han kallas ju också 291-an Eliasson för att han "uppfann" en kod så att brott utförda av nyanlända och flyktingar kunde gömmas från övrig statistik, så att den inte syntes. Att uttrycka sympati för en mördare som sträcker sig mycket längre än det som visas för offret och offrets familj, visar väl att man har fel jobb? Om man är rikspolischef.

J*le (*=a) är chef för lokalpolisområdet Uppsala-Knivsta. Han anstränger sig för att grova brottslingar inklusive knarklangare, innehavare av vapen och andra ska gripas.
I förra veckan var han inblandad i ett tillslag där värden för ungefär 6 mille (pengar och/eller knark) togs i beslag. Det som hände i natt var nog någon som just förlorat en hel del och som var sur.

Jag känner inte och känner inte till J*le, men det ser ut som han anstränger sig för att göra sitt jobb. Det hoppas jag att alla gör, poliser och andra. Att grovt kriminella försöker jaga honom och hans familj för att han gör sitt jobb finns ingen ursäkt för. Dom ska rökas ut och låsas in.

Det här landet är inget krigsområde i Syrien, i Afghanistan eller i Somalien. Om jag får bestämma ska det inte bli det heller. Oberoende av vem som försöker göra om bostäder och bostadsområden till krigszoner. Dom som gör det, och då dessutom i jakt på de som försöker upprätthålla ordningen, ska bort. Bort från gator och bostadsområden och låsas in.

Jag hoppas dom grips snabbt och att dom får stränga straff.

Citera
2017-02-06, 11:51
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Är han hård mot buset är han en bra polis.

Saken är ju att man blir dömd i en domstol, inte där på plats.
Citera
2017-02-06, 11:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag känner inte till ett dugg om denna polis men vill bara påpeka att det finns dom som tycker annorlunda. OBS att jag inte tar ställning.

https://polisen112sverige11414.wordpress.com/2012/11/05/jasmin-poljarevic-alias-jale-poljarevius-muslim-kriminell-horunge-som-framjar-narkotikaorganisatione n-cia-och-heroin-baronen-hamid-karzai/

Citat: "Jasmin Poljarevic alias Jale Poljarevius (muslim) – Kriminell horunge som främjar narkotikaorganisationen CIA och heroin Baronen Hamid Karzai".

Citat: "Nedan ser Ni den kriminelle horungen Jasmin Poljarevic, 1964-10-21, som sålde sin själ och sin mor Veronika Poljarevic, 1927-06-26, för att bli svensk polis som begår grova brott."

Jag har inte heller någon grund för att ta ställning (och gör det inte), men i det du länkade till fanns ingen faktisk information, utöver att man förstår att den som skrivit inte gillar Jale. Orsaken kan t.ex. vara att skribenten blivit förhindrad av Jale att driva en lönsam knarklangningsverksamhet. Om skribenten haft någon bra saklig grund för att kritisera Jale så kan man ju undra varför han inte gjorde det genom att framföra fakta.

Citera
2017-02-06, 12:09
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Saken är ju att man blir dömd i en domstol, inte där på plats.

Det är någonting 99% av alla Svenssons utan någon erfarenhet av polismyndigheten tror.

Det finns ett litet antal av riktiga skitskallar som gömmer sig bakom statens våldsmonopol. Min gissning att någon gått en bra bit över gränsen för vad som anses vara okej och antagligen är motparten också från samma del av världen. Det brukar bli ännu känsligare då.
Citera
2017-02-06, 12:12
Medlem
Det är bara en tidsfråga innan en polis dödas.

Veklingen Ygeman måste avgå och ersättas av någon med råg i ryggen.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2017-02-06 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in