2017-02-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det ovettiga med bilden är att den är homogen och exkluderande gällande andra minoritetsgrupper.
Fast detta har ju mp inget problem med, de upprörs varken av den rasliga homogeniteten eller könsfördelningen om det handlar om icke-vita män, som sagt.
Citera
2017-02-05, 22:10
Medlem
TLAMHNSUSJJs avatar
Trump lär bry sig otroligt mycket om vad några vilsna slynor i Sverige håller på med. Han kommer att gråta sig till sömns i veckor efter detta.

Förövrigt, som vissa redan påpekat, är bilden otroligt rasistisk. Ofta att de är åtta pers och inte en enda utav de är en inkontinent negerdvärg. Rasistiska cis-haggor är vad de är, hela bunten.
Citera
2017-02-05, 22:37
Medlem
Continental Ops avatar
Kan han lägga tweets på Schwarzenegger kan han lägga en på det där. Hoppas han drar nåt om incompetent Swedish politicians who lets hundreds of thousands undocumented ppl into the country completely without vetting. Very dumb politicians!
Citera
2017-02-05, 22:47
Medlem
Oftast vet jag inte om jag ska skratta eller gråta över Den Humanitära Stormaktens företrädares approach mot omvärlden i allmänhet och det stora landet i västs nya President i synnerhet. Den här gången får det nog bli skratt..

Ett gäng riktiga ruggugglor ledda av en vice statsminister som endast är vice statsminister på låtsas undertecknar en order som är på låtsas i en nation som alltmer känns som den bara är på låtsas..
Citera
2017-02-05, 23:40
Medlem
Regeringskansliet är mer PK infekterat än SVT/SR. Det är så man vill gråta. En massa FI,V och MP anhägare styr hela myndigheten. Det är djupt tragiskt.
Citera
2017-02-06, 10:31
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vilket du själv tar intensivt aktiv del i. Är du en hora då? Förutom särskrivare?
Och ni utan humor känner ingenting. Du måste ha ett makalöst tråkigt liv.

Så kallade realister/Alt.Right har bara humor om det sparkar neråt, helst på någon minioritet. Då mår dom riktigt bra.

Sen kanske tilltaget är trams, och jag ogillar MP överlag, men jag kan uppskatta satir från alla håll egentligen, och den är rätt smart, framförallt med graviditetsmagen i bild.
Citera
2017-02-06, 11:13
Medlem
Det är surrealistiskt att se. Det ser ut som ett foto taget ifrån en sketch av schilling-gänget.
Det är endå lite skrattretande att se dessa typer ta sig själva på allvar.
De förstår inte att de enbart sitter på sina positioner pga att landet är i fritt fall.
Citera
2017-02-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Absolut korrekt iakttagelse.
I USA allvarliga karlar som skriver under skarpa order i världens mäktigaste land. Fingret på avtryckaren för 30k kärnvapenstridsspetsar. Riktiga beslutsfattare, vuxna karlar som bestämmer jordklotets vara eller icke-vara.

I Sverige går det runt vilsna stackars kvinnor i Regeringskansliet, klädda i hemmakläder och gör en massa mindfulness, låtsasjobb. Fattas bara att de nästa gång visar upp sig i mjukisbyxor och skriver under executive låtsasorder om att allas lika värde.

FALSKT. USA har inga 30k kärnvapen längre, de och Ryssland har skurit ner antalet och USA har runt 4000 kvar.

I Sverige går inte kvinnorna klädda i hemmakläder och har låtsasjobb. Minister är ett riktigt jobb, även om det är en miljöpartist som är minister.

Att kvinnorna på bilden är lika okvalificerade som Trumps kabinett är en annan femma
Citera
2017-02-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Så kallade realister/Alt.Right har bara humor om det sparkar neråt, helst på någon minioritet. Då mår dom riktigt bra.

Sen kanske tilltaget är trams, och jag ogillar MP överlag, men jag kan uppskatta satir från alla håll egentligen, och den är rätt smart, framförallt med graviditetsmagen i bild.
Ja, visst är det tramsigt, och jag har heller inga varma känslor för MP, men bilden är ändå rätt kul. Den speglar det tramsiga med Trumps bild. Fast Trump är ju "seriöst" tramsig med sin bild, det är inte Lövin.
Sakpolitiskt beklagar jag givetvis de "Så kallade realister/Alt.Right", men deras humorlöshet stör mig. Jag tror att humorlösheten förklarar väldigt mycket. De är olyckliga och vilsna. Då kan man hålla sig för skratt.
Citera
2017-02-06, 12:52
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Texten i länken sket jag i. Men i bilden såg jag en smått kul ironi.

Men TS !
Varför Måste detta ses så förbannat gravallvarligt ???

Därför att det är regeringsföreträdare det handlar om.
Om Henrik Schyffert vill driva med Trump så spelar det ingen roll, men regeringskansliet ska väl vara en allvarlig arbetsplats? Sverige har katastrofala problem med krisande polis, krisande vård och högre kriminalitet än någonsin. Då sitter alltså vice statsminister och tramsar mot Amerikas president. Hon borde klä upp sig, sminka sig och borsta håret och med allvarlig min förklara för oss varför det blivit så dåligt i Sverige. Och vad hon ska göra åt det. Att förbjuda biltrafiken kommer inte hjälpa. Det är knappast miljöfrågan som krisar sig i Sverige just nu, den borde vara lägsta prio idag.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-06 kl. 13:23.
Citera
2017-02-06, 12:56
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Varför är minoriteter en "svag grupp" i dina ögon?
I Sverige har vi de ensamkommande männen som minoritet. Det är helt vanliga starka karlar, de begår dessutom massor av sex- och våldsbrott. Är det svagt? Sinnessvaga är de säkerligen, det är alla kriminella.

Samhällets mest utsatta grupp i globaliseringens tidevarv är snarare värnlösa kvinnor och dagens unga som nu inte får bostäder eller trygghet utomhus.

Trump tar ställning för vanligt folks trygghet och säkerhet. Det är inte att sparka nedåt, det är att sparka rakt mot PK-etablissemanget. Du vet, de makthavare som förtrycker oss.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-06 kl. 12:58.
Citera
2017-02-06, 13:31
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).
Mycket bra analys. Hade varit kul att se Trumps reaktion om han fått se bilden. Garanterat bara skakat lätt på huvudet och sen hade bilden varit bortglömd.. så betydelsefull är deras "känga" till trump. Jävla tramsflamsare rent ut sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in