2017-02-06, 10:30
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag ligger kvar, tror vi har stor uppsida, vi låg ju på den här nivån hela fredagen, var nog bara en såkallad bull rensare vi fick se imorse. Nu kommer bear rensaren
ja så tänkte jag med. Men jag ville ha min vinst och såg ingen bra nivå att sätta stoppen för att låsa in heller. tog hem dom. hoppar på igen om det ser bra ut. Men just nu väntar jag hellre på USA öppning.

värt att tänka på att många köpte nog in sig 11570-80, klart det blir vinsthemtagningar på 100p profit
2017-02-06, 10:37
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
ja så tänkte jag med. Men jag ville ha min vinst och såg ingen bra nivå att sätta stoppen för att låsa in heller. tog hem dom. hoppar på igen om det ser bra ut. Men just nu väntar jag hellre på USA öppning.

värt att tänka på att många köpte nog in sig 11570-80, klart det blir vinsthemtagningar på 100p profit
Jag är inställd på att vi ska fortsätta i fredagens stigande kanal. (30 minuters)
Jag sitter nog kvar med en tp på 12200.

Trading direkts teori om uppgången:
Vi fick starka industri orderingångar som var jätte starka samtidigt som maskinorder ingången sjönk. Vilket då kyler ner ekonomin varpå ECB inte slutar med sina obligations köp

Går marknaden för bra så går den ned enligt dom.
Tyckte det var lite komiskt, dock lät de bättre då han sa de

Ma100 15 min agerar bra stöd.
Senast redigerad av julepumlan 2017-02-06 kl. 10:53.
2017-02-06, 10:52
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Jag är inställd på att vi ska fortsätta i fredagens stigande kanal. (30 minuters)
Jag sitter nog kvar med en tp på 12200.

Trading direkts teori om uppgången:
Vi fick starka industri orderingångar som var jätte starka samtidigt som maskinorder ingången sjönk. Vilket då kyler ner ekonomin varpå ECB inte slutar med sina obligations köp

Går marknaden för bra så går den ned enligt dom.
Tyckte det var lite komiskt, dock lät de bättre då han sa de

hoppas det går bra

nu börjar de hända nåt i mina långa i pundet. ligger rätt. det tackar vi för.
2017-02-06, 11:09
Medlem
Ibland är stopparna ens sämsta vänner, hade satt mina stoppar på 11547 och de togs preciiiis ut och förlusten ett faktum. Nu kliver vi uppåt igen och man sitter utanför. Ibland är korta SL ens värsta fiende!
2017-02-06, 11:17
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyRich
Ibland är stopparna ens sämsta vänner, hade satt mina stoppar på 11547 och de togs preciiiis ut och förlusten ett faktum. Nu kliver vi uppåt igen och man sitter utanför. Ibland är korta SL ens värsta fiende!
Som jag väljer att se det är en tajt stop ett faktum för förlust. Speciellt vid handel på dax.

En tajt stop kan användas vid ett tillfälle och det är vid extrem dippar och man försöker pricka botten.
(och givetvis för att låsa in vinster)

Tradingdudeski, Draghi skulle tydligen tala nu på eftermiddagen inför EUs ekonomiska utskott.
Senast redigerad av julepumlan 2017-02-06 kl. 11:24.
2017-02-06, 11:29
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Som jag väljer att se det är en tajt stop ett faktum för förlust. Speciellt vid handel på dax.

En tajt stop kan användas vid ett tillfälle och det är vid extrem dippar och man försöker pricka botten.
(och givetvis för att låsa in vinster)

Tradingdudeski, Draghi skulle tydligen tala nu på eftermiddagen inför EUs ekonomiska utskott.

Ok bra. Får hoppas att han säger något "skrämmande"
2017-02-06, 11:32
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TradingDudeski
Ok bra. Får hoppas att han säger något "skrämmande"
Läste att det var fyra kriterier som skulle uppfyllas.

Citat:
Kritiken mot ECB:s expansiva hållning har ökat på senare tid, inte minst i Tyskland som också sett betydligt stigande inflation. Samtidigt har Mario Draghis hållning varit att uppgången i den underliggande inflationen inte ännu är uthållig, vilket talar för fortsatt QE-program året ut.

ECB-chefen har satt upp fyra kriterier som ska vara uppfyllda innan de börjar avveckla tillgångsköpen: inflationen ska ligga nära målet på medellång sikt, och uppgången måste vara uthållig, brett baserad (hela EMU) och självbärande.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/02/06/rantorvalutor-tyska-rantor-ned-infor-draghi-starkare-usd.html

Sannolikt är dom väl inte uppfyllda ännu, vilket innebär fortsatta köp som boostar pumlans portfölj
2017-02-06, 11:44
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Läste att det var fyra kriterier som skulle uppfyllas.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/02/06/rantorvalutor-tyska-rantor-ned-infor-draghi-starkare-usd.html

Sannolikt är dom väl inte uppfyllda ännu, vilket innebär fortsatta köp som boostar pumlans portfölj

Det som Ingves påstår, att vi har nästan obefintlig inflation, är ren bullshit. Ta fram era räkningar från 2 år sedan och kolla era priser då för mat, el, bensin, försäkringar (speciellt!), restaurangbesök, hotell, mm., mm. Ni kommer se att priserna är mellan 10 och 20% högre idag. Det enda som stått stilla är räntorna, som riksbanken själv styr över!

Nä, det är ren bullshit och skälet är att vi satt oss in i en situation där det är numera omöjligt att höja räntorna utan kraftig lågkonjunktur som följd.
2017-02-06, 11:48
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Det som Ingves påstår, att vi har nästan obefintlig inflation, är ren bullshit. Ta fram era räkningar från 2 år sedan och kolla era priser då för mat, el, bensin, försäkringar (speciellt!), restaurangbesök, hotell, mm., mm. Ni kommer se att priserna är mellan 10 och 20% högre idag. Det enda som stått stilla är räntorna, som riksbanken själv styr över!

Nä, det är ren bullshit och skälet är att vi satt oss in i en situation där det är numera omöjligt att höja räntorna utan kraftig lågkonjunktur som följd.
Japp, min hyra har stigit med drygt 500kr på 24 månader. Bensin/diesel är bästa exemplet. Oljan har sjunkit med drygt 50% men vi betalar lika mycket vid munstycket. Någon som gör bra pengar i dessa trolltider

https://www.youtube.com/watch?v=GBW1ZnqxZ4c Kul intervju för att bota tristess, speciellt om man intresseras av "sånt" folk.

Jävla influensa man fått

Edit: bryts 11645 Kliver jag av dax. Då anser jag att min strategi brytits.
Senast redigerad av julepumlan 2017-02-06 kl. 12:00.
2017-02-06, 12:00
Medlem
TradingDudeskis avatar
Citat:
Japp, min hyra har stigit med drygt 500kr på 24 månader. Bensin/diesel är bästa exemplet. Oljan har sjunkit med drygt 50% men vi betalar lika mycket vid munstycket. Någon som gör bra pengar i dessa trolltider
Jo precis. Bensin idag är knappt en krona från all time high.

Ni som har tid o lust kan gå in på SCB hemsida och läsa det finstilta där de förklarar hur de räknar ut inflation. Ren och skär manipulation är det. Dom använder sig sedan 10 år tillbaka av ”value added” och ”substitution” metoder som är högst diskutabla. T.ex. om en dator får en 10% snabbare CPU ett år, utan att affären höjer priset med 10%, kanske bara 5%, då har enligt ”value added” metoden priset de facto FALLIT på datorn. Sedan bryr man sig inte om att allt snabbare datorer krävs bara för att överhuvudtaget kunna använda dem med det allt mer krävande program och spel, mm. Försök använda en 10 år gammal dator idag får ni se. Finns många fler exempel och även andra metoder de använder för att alltid kunna hävda låg inflation.

Ekonomijournalister snackar aldrig om det här (vet dom ens om det?).
2017-02-06, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
2015-12-02, 17:40
ECB imorgon. Lär ju ösa på med sina QE. Eftersom förväntningarna redan är högt ställda lär de inte hålla igen. Kommer stärka svenska kronan vilket sätter ännu mer press på att Riksbanken gör ytterligare räntesänkning.

Jävla trams detta, men vi spelar väl med fram till årsskiftet så vi får vårt julenisserally.
x
2017-02-06, 12:19
Medlem
Citat:
Jo precis. Bensin idag är knappt en krona från all time high.

Ni som har tid o lust kan gå in på SCB hemsida och läsa det finstilta där de förklarar hur de räknar ut inflation. Ren och skär manipulation är det. Dom använder sig sedan 10 år tillbaka av ”value added” och ”substitution” metoder som är högst diskutabla. T.ex. om en dator får en 10% snabbare CPU ett år, utan att affären höjer priset med 10%, kanske bara 5%, då har enligt ”value added” metoden priset de facto FALLIT på datorn. Sedan bryr man sig inte om att allt snabbare datorer krävs bara för att överhuvudtaget kunna använda dem med det allt mer krävande program och spel, mm. Försök använda en 10 år gammal dator idag får ni se. Finns många fler exempel och även andra metoder de använder för att alltid kunna hävda låg inflation.

Ekonomijournalister snackar aldrig om det här (vet dom ens om det?).

Har du något bra alternativ till hedonisk prissättning? Jag menar, hur ska man jämföra en dator på säg 50mhz processor som kostade lika mycket i mitten på 90-talet, som en 3ghz dator gör idag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in