2017-02-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det som är speciellt med honom är ju just att han redan är bra på dom egenskaperna som är svårtränade. Han är ju inte direkt jätte snabb eller något fysiskt monster så det är ju knappast dom egenskaperna som gör att han presterar bra, vilket oftast är orsakerna till att talanger kan bli väldigt överskattade. Hans två största svagheter som jag ser det är fysiken och skottförmågan, två egenskaper som är väldigt lätta att träna upp.

Exakt. De saker han behöver träna upp är några av de "enklare" i paketet att träna upp och iom hans ålder har han även gott om tid att göra detta. För att inte tala om rätt miljö nu med.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Alexander Isak på läktaren i matchen mot Leipzig. Kanske inte blir så många minuter i år trots allt.

Dortmund var pressat att plocka poäng och mötte liga 2:an. Inte direkt THE match att plocka in en ung debutant för att ge han lite speltid.
Citera
2017-02-05, 20:29
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Du behöver ju inte vara autistisk.
Vanligtvis betecknas en spelare som spelar på seniornivå som senior även om svenska fotbollsbollsförbundet säger att spelaren blir senior samma år som den fyller 20. Isak är senior nu då han spelar på seniornivå, han är ingen junis som får träna lite extra.

Det var jag som drog upp termen senior, och den andre som svarade misstolkade vad jag skrev då han tolkade ordet enligt en helt annan definition och därför argumenterade emot något annat än vad jag skrev. Därav rättningen, dumfan.

Kan bjuda på ett ytterligare förtydligande. Vad jag skrev var "Blir mäkta förvånad om Isak blir något speciellt som senior, men jag har väldigt gärna fel.". Vad jag menar är alltså Isak när denne når seniorålder. Fattar du inte det kanske du ska ta dig själv en titt i spegeln angående autism.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Att avfärda honom som en i mängden känns ju lite hjärndött men absolut en random på Flashback vet nog mer än experterna inom fotbollsvärlden...

Ett hjärndött argument om något. Förstår inte varför du sitter och skriver i fotbollsforumet på Flashback över huvud taget om egna åsikter, enligt dig, inte är värda att ha förutsatt att de inte sammanfaller med diverse experters.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Sen tycker jag du borde ringa Dortmund och meddela att de begått ett stort misstag. Snubben saknar ju tydligen både spetsegenskaper och potential. Riktigt amatörmässigt scoutat må jag säga.

Uh-huh. Svarar du lika patetiskt varje gång någon uttrycker en åsikt som inte delas av branschproffs? Ovanstående paragraf gäller dig med.

I övrigt är ni alla välkomna att gräva fram dessa posts och dumförklara mig den dagen Isak blir en stjärna. Det kommer inte att hända, men ändå.
Citera
2017-02-05, 21:08
Medlem
trenbiffs avatar
Skillnaden på Isak och andra svenska talanger som dragit utomlands är att Isak kommer få 80 miljoner fler chanser än andra som är värvade som bosman/billigt. Han är dessutom yngre än de flesta och presterat i Allsvenskan innan han lämnar Tänker främst då på andra ungdomsproffs som inte blev något speciellt och andra bosman spelare som bara blev värvade som billiga investeringar.
Citera
2017-02-05, 21:49
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
I övrigt är ni alla välkomna att gräva fram dessa posts och dumförklara mig den dagen Isak blir en stjärna. Det kommer inte att hända, men ändå.

Jag har magkänslan att den dagen det sker avfärdar du det hela med att det bara är spelare i Ronaldo och Messis kaliber som är stjärnor.
Citera
2017-02-05, 22:32
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag har magkänslan att den dagen det sker avfärdar du det hela med att det bara är spelare i Ronaldo och Messis kaliber som är stjärnor.

Du behöver inte vara löjlig. Den typen av stjärna har han självklart inte kapaciteten att bli, och det har väl heller ingen påstått. Vill du ha något konkret så kan vi säga en given startplats i landslaget och/eller i Dortmund/klubb av samma (eller högre) dignitet.
Senast redigerad av Korder 2017-02-05 kl. 22:36.
Citera
2017-02-06, 09:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Du behöver inte vara löjlig. Den typen av stjärna har han självklart inte kapaciteten att bli, och det har väl heller ingen påstått. Vill du ha något konkret så kan vi säga en given startplats i landslaget och/eller i Dortmund/klubb av samma (eller högre) dignitet.
Du har fortfarande inte svarat på vad du begär av en 16/17-åring för att denne bör ses som speciell.
Citera
2017-02-06, 09:41
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
agenten som förhandlade övergången mellan Dortmund och AIK får enligt uppgifter 17-21 miljoner av övergångssumman. verkar som att AIK får ca 55-60 miljoner i cash totalt för övergången.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7keLw/ljusskygge-mannen-far-20-av-miljonerna

vidareförsäljningsklausulerna är där de riktiga pengarna ligger med andra ord.
Citera
2017-02-06, 13:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Du har fortfarande inte svarat på vad du begär av en 16/17-åring för att denne bör ses som speciell.

Jag har aldrig påstått att Isak inte är "speciell" för sin ålder, så jag förstår inte varför du enträget upprepar samma fråga om och om igen.
Citera
2017-02-06, 13:44
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Isak inte är "speciell" för sin ålder, så jag förstår inte varför du enträget upprepar samma fråga om och om igen.
Så vad baserar du din åsikt på? Din åsikt om att han inte kommer bli speciell som "senior". Du verkar uppenbarligen ha sett något vi andra inte har. Jämfört med t.ex Zlatan så ligger han flera år före i sin utveckling.
Citera
2017-02-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
agenten som förhandlade övergången mellan Dortmund och AIK får enligt uppgifter 17-21 miljoner av övergångssumman. verkar som att AIK får ca 55-60 miljoner i cash totalt för övergången.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/7keLw/ljusskygge-mannen-far-20-av-miljonerna

vidareförsäljningsklausulerna är där de riktiga pengarna ligger med andra ord.

Hur kan agenten få 17-21 miljoner? Ska han ge till Isak av det?
Citera
2017-02-06, 15:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Hur kan agenten få 17-21 miljoner? Ska han ge till Isak av det?
Björn Wesström hävdar att man aldrig hade fått över 40 miljoner utan den här agenten. Med andra ord är han klart värd sina 20 millar.
Citera
2017-02-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Björn Wesström hävdar att man aldrig hade fått över 40 miljoner utan den här agenten. Med andra ord är han klart värd sina 20 millar.

Om det är sant, dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in