2017-02-06, 08:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Helt och visst, är det så.
Paniken bottnar inte så lite i att de 'räds förändring' nu när förändringen inte längre sker på deras initiativ, nu när pro-aktiviteten helt övergått i 'andra läger' långt bortom all kognitiv förnimmelse.

Det sjuka är att Om Trump&Co (LePen,Farage,Åkesson*gäsp*) faktiskt lyckas styra bort från isberget, så kommer dessa multikultiglobalistiska hbtq-certifierade riksmongon att fortsätta förslösandet av sina egna menlösa existenser - som om Inget hade Hänt.
Kommer de, i så fall, en dag att förstå - att Trump och övriga 'fascister' faktiskt räddade även (och kanske framförallt) dem?

Det är nog värre om de totalt kollapsar och lämnar efter sig endast skadade nationer, det skulle leda till ett ökat förakt mot inte bara politik men speciellt mot eliten vilket åtminstone Trump tillhör.

Detta skulle i sin tur kunna leda till ökad fanatism på radikal vänsterns sida då det bevisar för dem att de hade rätt medan de konservativa kommer att vara extremt försvagade då deras förkämpar har bevisats vara direkt farliga för folket och västvärlden som helhet.
2017-02-06, 16:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Börjar de bomba så får de sitt krig med både Kina och Ryssland, så det ska bli intressant och se hur långt Trumpadministrationen faktiskt vågar gå med sin kaxighet mot de tre länderna.

Det är en sak att starta krig med ett land men när man riskerar att starta ett krig med ett land som har flera allierade så börjar problem att dyka upp då de allierade länderna kan dra med sig länder som i sin tur kan dra med sig andra länder, titta bara på den kedjereaktion som vart under första världskriget som ursprungligen endast var menat att handla om Österrike-Ungern, Tyskland och Serbien men då Serbien var allierad med Ryssland (som i sin tur var allierad med Frankrike som i sin tur var allierad med Storbritannien) så hamnade man i krig med Ryssland som drog in andra länder.

Vi kan hamna i en liknande kedjereaktion om vi har en jävla otur.

O., ja. Speciellt som det första världskriget föregicks av motstånd mot globalisering och ökade handelshinder. Dock så var det den tyska inmarschen genom Belgien som triggade den brittiska krigsförklaringen. Men hur nära allierade t.ex Ryssland och Iran är kan ifrågasättas. Men Iran är ett helt annat samhället än Irak, vilket USA kommer att bli varse om Trump är dum nog att anfalla. Inte minst det fria kriget kommer att vara oerhört effektiv Däremot så är det Iranska flygvapnet ett skämt.
2017-02-06, 20:53
Medlem
E.Merckxs avatar
General Michael Flynn kommer att rekommendera President Donald Trump att han skall stödja att Montenegro ansluter sig till NATO, trots stort motstånd från Ryssland.

Flynn to recommend Trump back NATO membership for Montenegro

http://www.politico.com/story/2017/02/trump-nato-montenegro-michael-flynn-234697
2017-02-06, 22:06
Medlem
glimmandes avatar
Den senaste veckan så har jag börjat omvärdera mitt stöd till Trump. Det är med enorm glädje som jag ser honom sätta ljugmedia på plats. Även skoj med alla SJWs, vänstergalningar och liberaler som fullkomligt detonerar i vansinne/hat/knäpperier. Har inte heller någonting emot hur Trump som idé påverkar europa i en mer nationalistisk riktning där EU med tillhörande elit devalveras i anseende.

Vad jag däremot har någonting emot är att han inte verkar ha något större intresse av att ändra USAs utrikespolitik. Hade hoppats på att han skulle skaka hand med Putin, tona ner krigshetsen mot Iran, försöka stoppa USAs intervention i Syrien. Detta verkar inte vara fallet. Att införa 'safe zones' i Syrien skulle vara en katastrof då det kräver massiv amerikansk militär intervention. Hade varit bättre om Trump helt enkelt slöt upp på syriska regimens sida och sagt att de regeringskontrollerade områdena är en legitim 'safe zone'.

I Jemen så sluter Trump upp på Saudiarabiens sida. I Ukraina så är det mixat. Trump verkar tycka om Putin samtidigt som USA i stort fortsätter på den tidigare linjen (t ex galningen John McCain och Lindsey Grahams besök vid Ukrainska frontlinjen nyligen: "I admire the fact that you will fight for your homeland." "Your fight is our fight, 2017 will be the year of offense." "All of us will go back to Washington and we will push the case against Russia. Enough of a Russian aggression. It is time for them to pay a heavier price.").

När det kommer till Israel så är såklart Trump hardcore-sionist. Inget som jag orkar bry mig speciellt mycket om. Trump verkar ha Netanyahu som sin rollmodell. Vad som däremot spelar roll är att Trump verkar ha kopierat Israels inställning till Iran och har börjat krigshetsa. Iran är den största sponsorn av antiisraelisk terrorism men knappast speciellt aktiv terrorfinansierare i övrigt. Ett krig mot Iran skulle på olika sätt även dra in Ryssland och är fullständigt livsfarligt.

När det kommer till Kina och Mexiko så handlar det i första hand om att han vill omförhandla de avtal som finns. Det kommer han antagligen även att lyckas med.

Som det ser ut idag så kommer USA fortsätta att bränna 100-tals miljarder på att driva konstiga deep-state/Israel First-Saudi Arabia Second-agendor i mellanöstern. Total katastrof.

Inte heller helt nöjd med Steve Bannon. Man ska alltid vara misstänksam mot folk som använder uttryck som 'judeo-christian values'. Han är en typisk counter-jihadare och sådana är inte idealt att ha i maktposition. Speciellt om man vill slippa värdelösa krig i mellanöstern.

Inom amerikansk inrikespolitik så är Trump 'god emperor'. Inom utrikespolitik så är samma galna agendor i görningen som tidigare kombinerat med counter-jihadare i maktposition och impulsiva utspel. Kan sluta hur som helst det här.
Senast redigerad av glimmande 2017-02-06 kl. 22:08.
2017-02-07, 08:32
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.youtube.com/watch?v=l0nbEALzIMM
O'Reilly Factor - President Donald Trump Interview - 2/6/17 - Full

Trump pratar bland annat att han helst ska omförhandla NaFFta (extra F för Fair säger Trump ) som betald för The Wall.
Säger också att han visst pratat om att skicka militären för "knock out" drogkarteller.

http://thehill.com/homenews/administration/318194-trump-mexico-needs-help-on-drug-cartels
Citat:
Trump declined further comment when asked if Peña Nieto is open to U.S. forces helping Mexico combat drug cartels.

“I would rather, as a very nice man that he is and somebody I respect, I’d rather have him respond to that,” he told host Bill O’Reilly. "But I will tell you I certainly offered him help on knocking out the drug cartels because we have got a problem."

Trump gillar Putin och tar efter (kan man tolka det som) Rysslands retorik om Ukraina.

https://www.nytimes.com/2017/02/06/us/politics/ukraine-trump-putin-separatists-poroshenko.html?ref=politics
Citat:
Mr. Trump said he did not take offense at the outbreak of a lethal bout of fighting in Ukraine that came within a day of a phone conversation he had with Mr. Putin, saying of the recent clashes, “we don’t really know exactly what that is.”

“They’re pro-forces,” Mr. Trump said of the Ukrainian separatists in an interview that aired on Monday on “The O’Reilly Factor,” on Fox News. “We don’t know, are they uncontrollable? Are they uncontrolled? That happens also. We’re going to find out; I would be surprised, but we’ll see.”

Fredsmäklaren med ett stort hjärta
2017-02-07, 08:48
Medlem
Melange5738s avatar
David Pakman om Trumps läskunnighet... https://www.youtube.com/watch?v=bd79UsXSLWg
2017-02-07, 08:48
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den senaste veckan så har jag börjat omvärdera mitt stöd till Trump. Det är med enorm glädje som jag ser honom sätta ljugmedia på plats. Även skoj med alla SJWs, vänstergalningar och liberaler som fullkomligt detonerar i vansinne/hat/knäpperier. Har inte heller någonting emot hur Trump som idé påverkar europa i en mer nationalistisk riktning där EU med tillhörande elit devalveras i anseende.

Vad jag däremot har någonting emot är att han inte verkar ha något större intresse av att ändra USAs utrikespolitik. Hade hoppats på att han skulle skaka hand med Putin, tona ner krigshetsen mot Iran, försöka stoppa USAs intervention i Syrien. Detta verkar inte vara fallet. Att införa 'safe zones' i Syrien skulle vara en katastrof då det kräver massiv amerikansk militär intervention. Hade varit bättre om Trump helt enkelt slöt upp på syriska regimens sida och sagt att de regeringskontrollerade områdena är en legitim 'safe zone'.

I Jemen så sluter Trump upp på Saudiarabiens sida. I Ukraina så är det mixat. Trump verkar tycka om Putin samtidigt som USA i stort fortsätter på den tidigare linjen (t ex galningen John McCain och Lindsey Grahams besök vid Ukrainska frontlinjen nyligen: "I admire the fact that you will fight for your homeland." "Your fight is our fight, 2017 will be the year of offense." "All of us will go back to Washington and we will push the case against Russia. Enough of a Russian aggression. It is time for them to pay a heavier price.").

När det kommer till Israel så är såklart Trump hardcore-sionist. Inget som jag orkar bry mig speciellt mycket om. Trump verkar ha Netanyahu som sin rollmodell. Vad som däremot spelar roll är att Trump verkar ha kopierat Israels inställning till Iran och har börjat krigshetsa. Iran är den största sponsorn av antiisraelisk terrorism men knappast speciellt aktiv terrorfinansierare i övrigt. Ett krig mot Iran skulle på olika sätt även dra in Ryssland och är fullständigt livsfarligt.

När det kommer till Kina och Mexiko så handlar det i första hand om att han vill omförhandla de avtal som finns. Det kommer han antagligen även att lyckas med.

Som det ser ut idag så kommer USA fortsätta att bränna 100-tals miljarder på att driva konstiga deep-state/Israel First-Saudi Arabia Second-agendor i mellanöstern. Total katastrof.

Inte heller helt nöjd med Steve Bannon. Man ska alltid vara misstänksam mot folk som använder uttryck som 'judeo-christian values'. Han är en typisk counter-jihadare och sådana är inte idealt att ha i maktposition. Speciellt om man vill slippa värdelösa krig i mellanöstern.

Inom amerikansk inrikespolitik så är Trump 'god emperor'. Inom utrikespolitik så är samma galna agendor i görningen som tidigare kombinerat med counter-jihadare i maktposition och impulsiva utspel. Kan sluta hur som helst det här.

Ja jag hade hoppats på det också, men det kanske är en för stor nöt att knäcka samtidigt som han försöker bryta ner den kulturmarxistiska hjärntvätten som präglar hela västvärlden. Han slåss ju mot alla samtidigt, svårt, han måste ha republikanskt stöd, vi får hoppas iaf att han och Putin kan bryta Obamas kalla krig någorlunda, då kanske Europeiska nationer kan öppna sig, han har fortfarande en väldigt mild ton mot Putin vilket är positivt.
Viktigaste är att politiska korrektheten och kulturmarxismen krossas.
2017-02-07, 08:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Men no shit sherlock att globalister och gigantiska företag inte är positiva till att Trump vill värna om egna folket och protektionism.

Du gillar stor företagen och globalister ser jag.

Japp. Det är ju redan förklarats varför män från Silicon Valley är sura på Trump. H1-B visa...
Jag har faktiskt missat det; heder åt kudos HipToBeSquare som tog upp det.

Inget fel på syfte med H1-B, men stora gooooda företag missbrukar dem.

http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-h-1b_us_5890d86ce4b0522c7d3d84af

Trump Is Right: Silicon Valley Is Using H-1B Visas To Pay Low Wages To Immigrants

Citat:
To see how this works, note that most Silicon Valley firms sponsor their H-1B workers, who hold a temporary visa, for U.S. permanent residency (green card) under the employment-based program in immigration law. EB sponsorship renders the workers de facto indentured servants; though they have the right to move to another employer, they do not dare do so, as it would mean starting the lengthy green card process all over again.

This immobility is of huge value to many employers, as it means that a foreign worker can’t leave them in the lurch in the midst of an urgent project. In a 2012 meeting between Google and several researchers, including myself, the firm explained the advantage of hiring foreign workers: the company can’t prevent the departure of Americans, but the foreign workers are stuck. David Swaim, an immigration lawyer who designed Texas Instruments’ immigration policy and is now in private practice, overtly urges employers to hire foreign students instead of Americans.
2017-02-07, 20:18
Medlem
Continental Ops avatar
Den här intervjun med O'Reilly i helgen var bland det mest frispråkiga jag hört från Trump sedan han blev vald. Undrar om det inte är O'Reilly som triggar honom med sina avbrott hela tiden

Det är lite oväntat att medierna inte plockat mer citat här för att basha, det finns ju hur mkt som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=Sb_Lo-89ggM&t=1752s
2017-02-07, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Den här intervjun med O'Reilly i helgen var bland det mest frispråkiga jag hört från Trump sedan han blev vald. Undrar om det inte är O'Reilly som triggar honom med sina avbrott hela tiden

Det är lite oväntat att medierna inte plockat mer citat här för att basha, det finns ju hur mkt som helst.

De kanske inte bryr sig längre eller så samlar de allt på en hög för att köra någonting stort längre fram...Eller så är de tysta för att de har börjat inse att ett krig med Iran kanske närmar sig och de vill faktiskt se ett krig med Iran precis som nyhetsmedia hetsade om Irak
2017-02-07, 21:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op

Du länkar ju till en 5-års gammal intervju?
Men Trump har inte ändrats så mycket (i de 3 minuterna jag sett)
2017-02-07, 21:44
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du länkar ju till en 5-års gammal intervju?
Men Trump har inte ändrats så mycket (i de 3 minuterna jag sett)
lol vafan ha ha, det var väl en intervju med o'reilly i helgen? jag bara sökte på trump och o'reilly och sen tog jag första som det stod "full interview" på o gjorde om till mp3. Jag trodde det var helgens intervju hela tiden när jag lyssnade på den o gick runt o flabbade för mig själv.

Får kolla närmare på detta. Aja det förklarar ju varför den inte var så "presidential". Han sa bl.a. att "the problem with Afghanistan is that there is no oil" och att de skulle ta oljan i Irak annars gör iranierna det. Det hade ju varit fantastiskt roligt om han sagt detta som president.

EDIT:
Det här kan vara hela, får se om den är lika kul då
https://www.youtube.com/watch?v=tszQS7PcNdU
Senast redigerad av Continental Op 2017-02-07 kl. 21:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in