2017-02-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Som tidigare nämnts...

Serien är ganska spännande men jag stör mig på bristerna. Christian vet vilka han har och göra med, han vet hur korkat det är att ens krama om tjejen (Blanca?), och han sätter på henne i köket. Han kramas och knullar med henne på platser där där är jävligt stor risk att bli påkommen. OK, att han visste att det var korkat men inte kan stå emot utan gör det hemma hos sig.. det kan jag köpa.. men.. på plats på restaurangen?

Samma sak när han sms:ar.. han vänder sig bort och skickar sms typ, nån i familjen kan komma när som helst och rycka till sig telefonen, jag tror inte någon skulle kunna vara så oförsiktig..

Sen måste jag missat en viktig del, vilka var snubbarna som kom och hotade Christian hemma, när har han blåst dom, har det varit med?

Ja han beter sig knappast trovärdigt givet sin situation. Det gör förvisso inte någon annan i serien heller.

Det var egentligen Stefan som låg bakom kokain-blåsningen av Mobsters(och sin egen organisation). Men han fick Christian att genomföra själva överlämnandet av varorna.
Citera
2017-02-05, 22:25
Medlem
mjohan84s avatar
vad gör stefan åt saken med christian och blancas lilla date i källaren?
smart av christian, dessutom ska han nu förmå stefan att langa upp 30lakan, lär inte bli enklare efter denna händelse
Citera
2017-02-05, 22:26
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det var egentligen Stefan som låg bakom kokain-blåsningen av Mobsters(och sin egen organisation). Men han fick Christian att genomföra själva överlämnandet av varorna.

Tackar
Citera
2017-02-05, 22:27
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Som tidigare nämnts...

Serien är ganska spännande men jag stör mig på bristerna. Christian vet vilka han har och göra med, han vet hur korkat det är att ens krama om tjejen (Blanca?), och han sätter på henne i köket. Han kramas och knullar med henne på platser där där är jävligt stor risk att bli påkommen. OK, att han visste att det var korkat men inte kan stå emot utan gör det hemma hos sig.. det kan jag köpa.. men.. på plats på restaurangen?

Samma sak när han sms:ar.. han vänder sig bort och skickar sms typ, nån i familjen kan komma när som helst och rycka till sig telefonen, jag tror inte någon skulle kunna vara så oförsiktig.
Missade lite när han fick ta över som chaufför, men antar att kvinnan (tjejens morsa?) berättade vad hon sett på restaurangen?

Då VET han i så fall om att någon annan vet, det firade han med att sätta på tjejen i köket framför ögonen på hennes kille. Man bara satt och väntade på det. Nu är väl nästa steg att han tappar eller glömmer mobilen och någon plockar upp den, alternativt att de visiterar honom och finner den...

Det är väl bara att hålla fingrarna i styr på jobbet och sedan kan de hångla och knulla hemma hos honom. Nej, för fan, ta det i köket på restaurangen där det springer kriminella, som man inte vill bli ovän med, mest hela tiden.
Senast redigerad av emma80 2017-02-05 kl. 22:30.
Citera
2017-02-05, 22:30
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
vad gör stefan åt saken med christian och blancas lilla date i källaren?
smart av christian, dessutom ska han nu förmå stefan att langa upp 30lakan, lär inte bli enklare efter denna händelse

Stefan är inte så populär i familjen som han tror. Misstänker att om (när?) familjen tvingas välja mellan honom och Christian så väljer de Christian.
HUR det löser sig vet jag inte men är övertygad om ATT det löser sig.
Citera
2017-02-05, 22:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Stefan är inte så populär i familjen som han tror. Misstänker att om (när?) familjen tvingas välja mellan honom och Christian så väljer de Christian.
HUR det löser sig vet jag inte men är övertygad om ATT det löser sig.

känns som att de har lagt in den här romantiken bara för att christian
ska få samvetskval den dagen det väl gäller, då han måste förråda familjen på riktigt...

men jag tror givetvis som du, det är avsnitt 4 bara än så länge, christian lär inte försvinna än
men däremot kanske stefan som inte kan hålla munnen utan pratar alldeles för mkt
Citera
2017-02-05, 22:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Missade lite när han fick ta över som chaufför, men antar att kvinnan (tjejens morsa?) berättade vad hon sett på restaurangen?

Då VET han i så fall om att någon annan vet, det firade han med att sätta på tjejen i köket framför ögonen på hennes kille. Man bara satt och väntade på det. Nu är väl nästa steg att han tappar eller glömmer mobilen och någon plockar upp den, alternativt att de visiterar honom och finner den...

Det är väl bara att hålla fingrarna i styr på jobbet och sedan kan de hångla och knulla hemma hos honom. Nej, för fan, ta det i köket på restaurangen där det springer kriminella, som man inte vill bli ovän med, mest hela tiden.

hon sa in princip att christian vore en svärmorsdröm men att den platsen redan är tagen
Citera
2017-02-05, 23:04
Medlem
Fantastiskt serie och den blonda bruden är helt fantastiskt vacker...
Citera
2017-02-06, 00:27
Medlem
Vilka otroliga fjantscener emellanåt!!! Krepper kommer med knarkpolishund till Mobsterfrun, låtsas utöva polismobbning samtidigt som poliskollega med hund står på andra sidan bilen där hunden ljudligt markerar. Efteråt meddelar Krepper de andra poliserna att Mobsterfun misstänkte ingenting, hon tog det som vanlig polismobbning. WTF.
Citera
2017-02-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Så hon vet inte att hennes egen son jobbar på restaurangen?

Eller har jag missat något?

Vet hon om det och är bara glad att grabben har ett diskjobb hos ett kriminellt gäng?

Hon vet inte vart han jobbar eller med vem. Hon vet bara att han är diskare någonstans.
Citera
2017-02-06, 01:40
Medlem
Oddballs avatar
Tycker serien är både bra och spännande, dessvärre så dyker det med jämna mellanrum upp scener som känns jävligt märkliga...rent utav overkliga. Hade de bara fått snurr på de sakerna också så hade den varit riktigt riktigt bra!
Citera
2017-02-06, 02:53
Avslutad
Spontant känns det slarvigt från manusförfattarna, att avslöja flirten mellan Blanka och Christian för både mamman och pojkvännen i samma avsnitt, och dessutom så tidigt som i avsnitt fyra. B&C:s hela grej känns hastigt påkommen.

Nu kommer hetsporren Stefan ägna en stor del av tiden att titta snett på Christian, hans blick kommer zoomas in och vara jättemörk varje gång Christian är i närheten eller låtsas vara hans polare.

Christian är sjukt oförsiktig, som redan nämnts, men det kanske ska symbolisera hans icke-kriminella vilja. Han är ingen bad guy, snarare en vanlig kille ute efter sanningen. Typ.

Jag tror att Krepper är läckan. Han har varit skum redan från början. Suttit och sketit och sms:at samtidigt. Han älskar säkert sin roll i det inre kabinettet, där han har full kontroll. Lite av en skitstövel.

Vem fan pallar vänta en vecka på nästa avsnitt?! Känns som 100 år sen man kollade på TV på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in