2017-02-05, 18:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vet inte om det varit uppe men Obasi, 29 år, väljer alltså kinesiska andra ligan och Shenzhen FC före att fortsätta i Gnaget med EL-kval. Vi är en bit ner i näringskedjan, även skyltfönstermässigt.
Ingen nyhet..men det är inte många ligor som kan konkurrera med Kina ekonomiskt. Det har blivit en helt ny situation.
Citera
2017-02-05, 18:48
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tinnerholm är dock rätt dålig så vore skönt att bli av med honom.
Hade inte Vindheim varit skadad hela tiden så hade han redan konkurrerat ut honom.
Citera
2017-02-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hamad är ju ingen klassisk ytter heller utan går gärna in centralt. Var det en kantspringare ni sökte så är jag inte säker på att det är rätt spelare.

Stämmer kontraktslängden så är det förklarligt varför andra nobbade.
Nej men han är väl betydligt mer ytter än central mittfältare? Tillskillnad från Sarfo som gjort någon match här och där med utgångspunkt från kanten.
Citera
2017-02-05, 20:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Jag har aldrig jämfört dom spelmässigt utan mer ta sig vatten över huvudet mässigt. Lorentzon trodde han skulle få kontrakt på brittiska öarna, ingen knacka på dörren så han fick vända hem till Åtvidaberg.
Precis som Patrik Carlgren nu.
Citera
2017-02-05, 20:51
Medlem
Lite smårykten på GF om Tankovic till AIK. Vore ju en fantastisk värvning men hur troligt är det? Spelar väl relativt regelbundet i sitt lag i Holland. Men vore drömmen.
Citera
2017-02-05, 21:10
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Precis som Patrik Carlgren nu.

Nåja han var klar för 1860 M men slarv gjorde att han fortfarande är klubblös. De blir till att svälja stoltheten och vända hem till Allsvenskan fram till sommaren igen iallafall.
Citera
2017-02-05, 21:18
Medlem
Elvis avatar
Fantastisk värvning av Jingblad i Hamad, ren klass. Får han vara skadefri vilket jag tror kommer han bli (han har jobbat hårt för att inte bli det igen) en av Allsvenskans i särklass bästa spelare. Detta gör inte oss bara till ett bättre lag, Kennedy får en lekkompis som han kommer ha mycket roligt med men värvningen visar också att Hammarby menar allvar med om att man nu kommer ge de stora elefanterna en match om titeln. Vi kommer kanske inte vinna guld men nog fan har vi potential att ligga runt 3-5 och kanske bättre om allt vill sig väl. Detta gör det också lättare för andra storspelare att välja Bajen.

Tolkar det rätt korta kontraktet så att han får ett rätt medioker lön men en chans att dra utomlands igen vid succé. Säljs han så kommer vi säkerligen inte göra jättemycket pengar, säg mellan 5-10 miljoner. Kontraktet är lite för kort för att kunna mjölka ännu mer. Men jag gillar det, skulle han bli skadad vilket jag inte tror så har vi en spelare som inte tillhör klubben så jättelänge. Gör han det bra så förlänger vi honom bara.

Bra jobbat Jingblad!
Citera
2017-02-05, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Lite smårykten på GF om Tankovic till AIK. Vore ju en fantastisk värvning men hur troligt är det? Spelar väl relativt regelbundet i sitt lag i Holland. Men vore drömmen.
Han är väl ingen renodlad forward?
Citera
2017-02-05, 21:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han är väl ingen renodlad forward?

Offensiv ytter/anfallare, lite som Bahoui.
Citera
2017-02-05, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Fantastisk värvning av Jingblad i Hamad, ren klass. Får han vara skadefri vilket jag tror kommer han bli (han har jobbat hårt för att inte bli det igen) en av Allsvenskans i särklass bästa spelare. Detta gör inte oss bara till ett bättre lag, Kennedy får en lekkompis som han kommer ha mycket roligt med men värvningen visar också att Hammarby menar allvar med om att man nu kommer ge de stora elefanterna en match om titeln. Vi kommer kanske inte vinna guld men nog fan har vi potential att ligga runt 3-5 och kanske bättre om allt vill sig väl. Detta gör det också lättare för andra storspelare att välja Bajen.

Tolkar det rätt korta kontraktet så att han får ett rätt medioker lön men en chans att dra utomlands igen vid succé. Säljs han så kommer vi säkerligen inte göra jättemycket pengar, säg mellan 5-10 miljoner. Kontraktet är lite för kort för att kunna mjölka ännu mer. Men jag gillar det, skulle han bli skadad vilket jag inte tror så har vi en spelare som inte tillhör klubben så jättelänge. Gör han det bra så förlänger vi honom bara.

Bra jobbat Jingblad!

Var kan man läsa mer om detta korta kontrakt?
Citera
2017-02-05, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Offensiv ytter/anfallare, lite som Bahoui.
Då får vi hoppas att det är bara ett rykte
Citera
2017-02-05, 22:06
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Var kan man läsa mer om detta korta kontrakt?

Ryktas om ett 18 månaders kontrakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in