2017-02-05, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom dina glas då omöjligen kan användas som förstoringsglas, förstår jag inte vad du ska använda dem till för att lösa problemet. Men tar du av dig dem blir det nog svårt att lösa uppgiften, eftersom du då inte kan se resultatet.

Nej jag vet, men använder eld. Vilket är elementärt och det fungerar eftersom det sker i mörktret. Samt att den mest avancerade utrustningen som kan finnas är en ficklampa...
Citera
2017-02-05, 10:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Nej jag vet, men använder eld. Vilket är elementärt och det fungerar eftersom det sker i mörktret. Samt att den mest avancerade utrustningen som kan finnas är en ficklampa...
En eld fungerar ej. Du behöver en bättre strålkälla som fokuserar ljuset på baksidan av ägget. Använder du en eld kommer ljuset blända dig så du inte kommer sen någon skillnad mellan de belysta äggen. Dina lösningar med glasögon, eld och allt, fungerar uppenbarligen inte. Du skulle bli kannibalmat på direkten.
Citera
2017-02-05, 10:36
Avslutad
Citat:
En eld fungerar ej. Du behöver en bättre strålkälla som fokuserar ljuset på baksidan av ägget. Använder du en eld kommer ljuset blända dig så du inte kommer sen någon skillnad mellan de belysta äggen. Dina lösningar med glasögon, eld och allt, fungerar uppenbarligen inte. Du skulle bli kannibalmat på direkten.

JAg vet och inser att en ficklampa fungerar och eld framifrån som bakifrån på ägget. vilket jag testat. Det kan du inte veta för du har ej experimenterat och kan inte under givna anledningar komma med dumheter. Har bildbevis
Citera
2017-02-05, 10:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
JAg vet och inser att en ficklampa fungerar och eld framifrån som bakifrån på ägget. vilket jag testat. Det kan du inte veta för du har ej experimenterat och kan inte under givna anledningar komma med dumheter. Har bildbevis
Är tanken med din tråd att bara folk som prövat detta ska få svara? Jag tror det är svårt att hitta experimentlystna afrikaresenärer som blivit tillfångatagna av kannibalstammar och utsatta för en gåta i syfte att bli frisläppta.

Jag passar uppenbarligen inte in i din väldefinierade målgrupp, varför jag lämnar dig, dina ägg och din totala avsaknad av grundläggande kunskap inom fysik, till ert dystra öde.
Citera
2017-02-05, 10:52
Avslutad
Citat:
Är tanken med din tråd att bara folk som prövat detta ska få svara? Jag tror det är svårt att hitta experimentlystna afrikaresenärer som blivit tillfångatagna av kannibalstammar och utsatta för en gåta i syfte att bli frisläppta.

Jag passar uppenbarligen inte in i din väldefinierade målgrupp, varför jag lämnar dig, dina ägg och din totala avsaknad av grundläggande kunskap inom fysik, till ert dystra öde.

Du tar frågan till den yttersta kanten. Det är ett problem, Som inte ska förverkligas. Den är fiktiv. De smår porerna på äggen gör att ljuset kan tränga sig igenom eftersom syret och koldioxid passerar i en mycket harmonisk dimension. Grejen är den att du inte har något förstånd för huvudsakligen inom naturens intelligens. Jag instämmer att jag inte har så mycket kunskaper om FYSIK. Det intresserar inte mig. Hade jag varit det så skulle jag vara på en helt annan nivå än vad du är. Lär mig fort för det som intresserar mig.
Citera
2017-02-05, 10:55
Avslutad
För att ens kunna lösa frågan krävs en IQ-kvot på 160+

Divergent och konvergent tänkande: logik, natur, resonemang, visuell-spatial intelligens (4 av 9 intelligens typer enligt Howards)
Citera
2017-02-05, 11:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Divergent och konvergent tänkande: logik, natur, resonemang, visuell-spatial intelligens (4 av 9 intelligens typer enligt Howards)
Mmm, visst sörru. Så ba måste ´re va´va?

Förstår inte varför du snöar in på förstoringsglas och eld när du skriver i din TS att all avancerad utrustning får användas. Med en laserpekare löser man bekymret på nolltid. Är det bara för att du ska kunna lura dig själv att du är intelligent som du komplicerar det så mycket, eller har du andra motiv till dina små "klurerier".
Citera
2017-02-05, 11:11
Avslutad
Citat:
Mmm, visst sörru. Så ba måste ´re va´va?

Förstår inte varför du snöar in på förstoringsglas och eld när du skriver i din TS att all avancerad utrustning får användas. Med en laserpekare löser man bekymret på nolltid. Är det bara för att du ska kunna lura dig själv att du är intelligent som du komplicerar det så mycket, eller har du andra motiv till dina små "klurerier".

Laserpekare är för avancerat i en kannibalstam. Nej jag försöker tänka i flera riktningar. Det vill säga försvåra problemet ytterligare. Om jag inte får använda en batteridriven lampa. Hur ska jag då lösa problemet?

Det behövs kreativ intelligens för att skapa nya idéer, analytisk intelligens för att kunna utvärdera dessa och praktisk intelligens för att bäst förstå hur vi ska tillämpa dessa idéer och/eller övertyga andra om dem. Eftersom jag vet att lampa fungerar så vill jag avancera det ytterligare....
Citera
2017-02-05, 12:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Lägg gärna upp de bildbevisen.
Citera
2017-02-05, 13:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du tar frågan till den yttersta kanten. Det är ett problem, Som inte ska förverkligas. Den är fiktiv. De smår porerna på äggen gör att ljuset kan tränga sig igenom eftersom syret och koldioxid passerar i en mycket harmonisk dimension. Grejen är den att du inte har något förstånd för huvudsakligen inom naturens intelligens. Jag instämmer att jag inte har så mycket kunskaper om FYSIK. Det intresserar inte mig. Hade jag varit det så skulle jag vara på en helt annan nivå än vad du är. Lär mig fort för det som intresserar mig.
Nej du har fel igen. Det det är inte porerna i skalet som gör det genomskinligt (ej genomsynligt), skalet är så tunt så det har en hyfsad ljustransmission oavsett dess porer.

Och sluta babbla om "harmonisk dimension", det är uppenbarligen flumuttryck som du inte gödslar med utan att ha en aning om vad de har med saken att göra. Jag har ju frågat dig flera gånger utan att få svar.

Citat:

Sluta gödsla denna seriösa avdelning med en massa skitsnack tack!
Citera
2017-02-05, 13:38
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag instämmer att jag inte har så mycket kunskaper om FYSIK. Det intresserar inte mig. Hade jag varit det så skulle jag vara på en helt annan nivå än vad du är. Lär mig fort för det som intresserar mig.

Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2017-02-05, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej du har fel igen. Det det är inte porerna i skalet som gör det genomskinligt (ej genomsynligt), skalet är så tunt så det har en hyfsad ljustransmission oavsett dess porer.

Och sluta babbla om "harmonisk dimension", det är uppenbarligen flumuttryck som du inte gödslar med utan att ha en aning om vad de har med saken att göra. Jag har ju frågat dig flera gånger utan att få svar.

Sluta gödsla denna seriösa avdelning med en massa skitsnack tack!

Ljus kan inte ta sig igenom en vägg exempelvis, För det är svårt att tränga sig igenom något som inte har något hål. Ägget har hundratusentals små hål som man inte kan med synen se men ljusets strålar kan det. DU har uppenbarligen inte riktigt förstånd. Jag ger inte ut mitt namn. Skriv ett meddelande så säger jag!

Det är en harmonisk dimension. Det är inte flum. Det är konst.
Senast redigerad av Sigmamedlem 2017-02-05 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in