Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 16:59
  #181
Medlem
skunkjobbs avatar
Några följdfrågor till ovanstående post av Sigmamedlem idag kl 14:06 som det kan vara skoj att se om någon annan än Sigmamedlem själv är intelligent nog att lösa, här med alternativ 1, X och 2:

1. Hur mycket handlar inlägget om ägg?
1 Mycket X Något 2 Inte alls

2. Är det OT när det inte handlar om ägg?
1 Nej X Vadå OT? 2 Ja

3. Hur många stavfel och formuleringar som brister i vett och logik finns det i de länkade uppgifterna?
1 Så många som kan förväntas av ett intelligenssällskap där ett av kriterierna är lingvistisk förmåga
X Inte värre än om en femteklassare hade skrivit det 2 Sällan sett något värre

Flest tvåor vinner...
Citera
2017-03-14, 19:29
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Några följdfrågor till ovanstående post av Sigmamedlem idag kl 14:06 som det kan vara skoj att se om någon annan än Sigmamedlem själv är intelligent nog att lösa, här med alternativ 1, X och 2:

1. Hur mycket handlar inlägget om ägg?
1 Mycket X Något 2 Inte alls

2. Är det OT när det inte handlar om ägg?
1 Nej X Vadå OT? 2 Ja

3. Hur många stavfel och formuleringar som brister i vett och logik finns det i de länkade uppgifterna?
1 Så många som kan förväntas av ett intelligenssällskap där ett av kriterierna är lingvistisk förmåga
X Inte värre än om en femteklassare hade skrivit det 2 Sällan sett något värre

Flest tvåor vinner...

DU kan aldrig förstå, inte lära dig av någon person som har en IQ på över 170.... Använder mig av IQ 170, för att inte klassas som pretto eller narcissist. Men någonstans mellan 170-200 om man utgår ifrån hur andra individer med dess höga intelligens har påvisat i sina resultat från Sigma....Lingvistisk intelligens har inget med att skriva rätt... Det är bara en prestation. Det är innehållet, hur man tolkar ord och texter som är signifikant.
Citera
2017-03-14, 20:03
  #183
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
DU kan aldrig förstå, inte lära dig av någon person som har en IQ på över 170.... Använder mig av IQ 170, för att inte klassas som pretto eller narcissist. Men någonstans mellan 170-200 om man utgår ifrån hur andra individer med dess höga intelligens har påvisat i sina resultat från Sigma....Lingvistisk intelligens har inget med att skriva rätt... Det är bara en prestation. Det är innehållet, hur man tolkar ord och texter som är signifikant.

Har du fått godkänt av sigma för ditt svar på uppgift 36? Är det du har kommit fram till det entydigt rätta och enda möjliga svaret? Nyfiken bara. Jag hade början till en teori annars, men det är ingen idé att ägna tid åt den om den är fel redan från början...
Citera
2017-03-14, 20:09
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har du fått godkänt av sigma för ditt svar på uppgift 36? Är det du har kommit fram till det entydigt rätta och enda möjliga svaret? Nyfiken bara. Jag hade början till en teori annars, men det är ingen idé att ägna tid åt den om den är fel redan från början...


Kom på svaret i efterhand. Man får konsultera böcker, källorna påvisar att svaret är dualism, eftersom den första personen som kom på ordet " vi är amfibier" är den personen jag hänvisar till, andra personer validerar den första personen.
Citera
2017-03-14, 20:21
  #185
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Kom på svaret i efterhand. Man får konsultera böcker, källorna påvisar att svaret är dualism, eftersom den första personen som kom på ordet " vi är amfibier" är den personen jag hänvisar till, andra personer validerar den första personen.

Ja, svaret måste ju vara rätt eftersom du är så intelligent som du påstår. Och du måste ju vara så intelligent som du påstår eftersom du kom på det rätta svaret. My bad. ;-)
Citera
2021-02-03, 13:02
  #186
Medlem
rawsezxs avatar
Hur gick det sen?

Var ägget kokt? kläcktes det en broiler? åt kannibalerna upp TS eller broilerkycklingen? Är dom kannibaler längre?
Hur går det med Sigmamedlemsskapet? Finns det fler användare på flashback som är med i sällskapet?

Kan man kalla det för Mensa på steroider?
Citera
2021-02-04, 13:07
  #187
Medlem
Nevermind, missade att det var en gammal slasktråd.
__________________
Senast redigerad av Kallfusion 2021-02-04 kl. 13:13.
Citera
2021-02-10, 10:06
  #188
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
Hur gick det sen?

Var ägget kokt? kläcktes det en broiler? åt kannibalerna upp TS eller broilerkycklingen? Är dom kannibaler längre?
Hur går det med Sigmamedlemsskapet? Finns det fler användare på flashback som är med i sällskapet?

Kan man kalla det för Mensa på steroider?

Mer som Mensa på LSD tror jag...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback