Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeHarrison
Sverige är betydligt mer politiskt korrekt än Östeuropa. Skulle Sverige ha en folkomröstning om massinvandringen kan jag tänka mig att 50-60 % röstar nej men inte mer. I Ungern hade de en omröstning i höstas som hade lågt deltagande med då röstade cirka 98 % nej. Vet inte hur det skulle se ut i en opionsmätning, en liten majoritet skulle nog svara att vi inte behöver sådana här.
Du har rätt men jag känner mig manad att göra ett förtydligande; nästan 100% röstade nej men det var under 50% som de facto röstade. I grova drag kan man säga att <50% utav befolkningen inte vill ha invandring och resterande >50% bryr sig inte tillräckligt för att rösta om det.
Nu är allt ovan en lek med statistiken och det går att vinkla utfallet lite hur man vill. Om jag ska säga min gissning så tror inte jag att gemene ungrare vill ha en massa personer Afrika och Afghanistan gående runt på gatorna. Man har helt enkelt ingen erfarenhet utav utomstående och det man hör talas om från länder i västra Europa är inte de mest positiva. Man har inte haft de hittills och klarat sig, så varför inte fortsätta som man alltid gjort.