2017-02-05, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nu var det ju inte det jag menade, Hamad själv hatar ju konstgräs enligt en intervju från 2012. Har svårt att tro att det har förändrats sedan dess.

Konstigt för konstgräs borde vara någonting som gynnar spelartyper som Hamad.
Jag tar inte så allvarligt på det där uttalandet.
Citera
2017-02-05, 11:10
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ingen som vet.
MFF tackade väl nej till 4-5 miljoner i sign on och 200k i lön enligt tidningsrykten. Tvivlar på att Bajen betalade det, men som jag var inne på så kan ju Bajen fått in försäljningsklausuler som motsvarar dessa pengar för Hamad.

Bajen gjorde ju en "kanonaffär" med Imad.
Skulle inte förvåna mig om detta är en liknande affär
Citera
2017-02-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Konstigt för konstgräs borde vara någonting som gynnar spelartyper som Hamad.
Jag tar inte så allvarligt på det där uttalandet.

Tar inte så allvarligt? Det borde du göra. Han är rätt tydlig i sitt statement.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article15317872.ab
Citera
2017-02-05, 12:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad betalade Bajen, och hur långt kontrakt? Vad gick Hamad för när han lämnad MFF?

Ingen anibg, men jag antar att det är mellanskillnaden mellan att gå till bajen och andra lag med sportsliga ambitioner, en ekonomisk kompensation.
Citera
2017-02-05, 12:29
Medlem
mishimas avatar
Hamad känns mest som prestigevärvning för Hammarby för att visa att man menar allvar än något riktigt genomtänkt.

Sarfo i Sirius hade blivit billigare och förmodligen varit smartare på sikt.
Citera
2017-02-05, 13:18
Medlem
MrSkargards avatar
Är tanken att Adu ska ersättas? Snackades ju en del om Ismael innan men det snacket verkar ha tystnat helt.
Citera
2017-02-05, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är tanken att Adu ska ersättas? Snackades ju en del om Ismael innan men det snacket verkar ha tystnat helt.

Ersättaren finns redan i form av Rakip, som jag är tveksamt inställd till. Det är denna säsong han skall få sitt "genombrott" annars är det nog tack och adjö.

Kalmar ville ha för mycket för Ismael vilket gjorde att både vi och AIK backade från den affären, vilket jag tycker var helt rätt.
Citera
2017-02-05, 13:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ersättaren finns redan i form av Rakip, som jag är tveksamt inställd till. Det är denna säsong han skall få sitt "genombrott" annars är det nog tack och adjö.

Kalmar ville ha för mycket för Ismael vilket gjorde att både vi och AIK backade från den affären, vilket jag tycker var helt rätt.

Erdal Rakip har ju hittills inte bevisat att han är tillräckligt bra för att vara ordinarie i ett lag som vill vinna Allsvenskan. Det är märkligt om Daniel Andersson anser att han kan ersätta en så skicklig och viktig spelare som Adu.
Citera
2017-02-05, 14:16
Avslutad
Citat:
Erdal Rakip har ju hittills inte bevisat att han är tillräckligt bra för att vara ordinarie i ett lag som vill vinna Allsvenskan. Det är märkligt om Daniel Andersson anser att han kan ersätta en så skicklig och viktig spelare som Adu.

AC och lewicki ska vara mittlås är taken. Så Adu ersätts av lewicki. Men Adu kunde både det defensiva och det offensiva vilket jag inte tycker lewicki kan.

Vi behöver en hel extra rad i mitten enligt mig. Mittback, Mittfältare (defensiv) och Anfallare.

Mittbacken är för att Bengtsson är för osäker och Brorson/Nielsen kommer bli avstängda osv, Mittfältare för vi behöver alternativ/rotation för AC/Lewicki och en Anfallare för jag tror inte det håller. Krävs en riktigt jobb måltjuv likt Vidar för att peta i de där viktiga bollarna så som förra året,
Citera
2017-02-05, 14:30
Avslutad
Citat:

Du har alldeles rätt, när Rakip har fått chansen på "sin" position har han lyst med sitt frånvaro. Han kan blixtra till ibland (avgörandet mot Elfsborg) och då ser man potentialen men det händer för sällan.

Vi hade egentligen tur med Adu, det är enormt svårt att hitta en sådan spelare för så lite pengar som vi hämtade in honom för. Adu var annars en speciell karaktär, när han var sugen på spel så fanns det få i Allsvenskan som kunde mäta sig med honom, tyvärr såg man inte det väldigt ofta.
Citera
2017-02-05, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
AC och lewicki ska vara mittlås är taken. Så Adu ersätts av lewicki. Men Adu kunde både det defensiva och det offensiva vilket jag inte tycker lewicki kan.

Vi behöver en hel extra rad i mitten enligt mig. Mittback, Mittfältare (defensiv) och Anfallare.

Mittbacken är för att Bengtsson är för osäker och Brorson/Nielsen kommer bli avstängda osv, Mittfältare för vi behöver alternativ/rotation för AC/Lewicki och en Anfallare för jag tror inte det håller. Krävs en riktigt jobb måltjuv likt Vidar för att peta i de där viktiga bollarna så som förra året,

Håller med dig i det mesta förutom en sak och det är mittfältet. Vi borde hämta in en ytter istället och flytta in Eikrem centralt. AC hade klarat av rollen som defensiv balansspelare utmärkt, vågar till och med påstå att han hade gjort det bättre än Adu.
Citera
2017-02-05, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Håller med dig i det mesta förutom en sak och det är mittfältet. Vi borde hämta in en ytter istället och flytta in Eikrem centralt. AC hade klarat av rollen som defensiv balansspelare utmärkt, vågar till och med påstå att han hade gjort det bättre än Adu.

Sant. Visst klarar Eikrem mitten men fy fan va bra han har varit på kanten med sina leveranser in.

Eikrems fot skulle vara bra på mitten men då måste vi ha en avslutare med Vidar klass för att verkligen straffa motståndarna så som MP vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in