Citat:
Ursprungligen postat av
Sofia30
Helt sanslöst han får även resa tydligen. Vad för straff har han fått tycker Hovrätten måste skynda på med rättegång. Han är ju dock skyldig enligt en enhändig jury. Även att brottsoffren bor i Afrika så är dom små barn o det måste rättssamhället ta ställning till.
Vi har ett system i Sverige där man som dömd har rätt att få sin sak prövad. Jag tycker det är en viktig princip att försvara även om skyldiga (som i det här fallet) kommer (miss)bruka denna rätt. När hovrätten fastställt domen tar resan slut för herren.
Han blev aldrig åtalad för stämpling till våldtäkt,för det är det du syftar på när du tänker på barnen i Afrika? Om så vore fallet skulle en sådan påföljd ge ett betydligt längre straff.
Du verkar ta det här väldigt hårt, nästan personligt. Känner du mannen i fråga väl? Jag förstår om du inte vill "outa" dig själv, men vore intressant att veta lite mer om hans bakgrund. Jag vet ju att han var en operasångare,frireligiös uppväxt med putsad fasad. Hört orden "lillgammal" nämnas i tråden.