2016-12-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Chattkoverationen styrker som jag läst det. Flat åklagare som önskar en safe homerun?

Vet inte hur lagstiftning och praxis ser ut, men det kanske helt enkelt finns för lite bevisning. Jag menar, om jag vore försvarsadvokat hade jag bara hävdat att "jamen det var ju bara ett rollspel. Det var inte på riktigt" och så föll det platt.
Citera
2016-12-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Vet inte hur lagstiftning och praxis ser ut, men det kanske helt enkelt finns för lite bevisning. Jag menar, om jag vore försvarsadvokat hade jag bara hävdat att "jamen det var ju bara ett rollspel. Det var inte på riktigt" och så föll det platt.

Måste väl ha tillräckligt då 2 poliser jobbat med det under 2 år?? Inte klokt annars o man tappar verkligen allt för vårt rättsamhället isåfall.
Citera
2017-01-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinaplingan
Måste väl ha tillräckligt då 2 poliser jobbat med det under 2 år?? Inte klokt annars o man tappar verkligen allt för vårt rättsamhället isåfall.

Enligt åklagaren var den absoluta majoriteten (18 månader) av utredningen enbart granskning och klassificering av materialet.
Citera
2017-01-03, 16:36
Medlem
[quote=1984FTW|59479322]Enligt åklagaren var den absoluta majoriteten (18 månader) av utredningen enbart granskning och klassificering av materialet.[/QUOTE
Otroligt bevismaterial!
Citera
2017-01-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Bra fråga, skulle också gärna vilja vet. Han borde ju helt klart ha utreseförbud.

Visst är det otroligt att han fortfarande är helt fri i får göra som han vill. Konstigt samhälle vid lever i o undra om dom små pojkarna har haft en lika trevlig jul som han jag mår illa!
Citera
2017-01-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia30
Visst är det otroligt att han fortfarande är helt fri i får göra som han vill. Konstigt samhälle vid lever i o undra om dom små pojkarna har haft en lika trevlig jul som han jag mår illa!

Undra om han är med i programmet imon om pedofiler
Citera
2017-01-11, 14:18
Medlem
Citat:
Undra om han är med i programmet imon om pedofiler

Konstig tystnad här i Jönköping förväntade man att det skulle skrivas om honom efter tv avslöjandet?? Har han köpt tidningarna också??? Man blir såååå arg att samhället fungerar så här stackars oskyldiga barn.
Citera
2017-01-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinaplingan
Konstig tystnad här i Jönköping förväntade man att det skulle skrivas om honom efter tv avslöjandet?? Har han köpt tidningarna också??? Man blir såååå arg att samhället fungerar så här stackars oskyldiga barn.

Det var ett flertal artiklar om honom både i Jnytt och JP, dock nämndes han inte vid namn, såvitt jag kan minnas.
Citera
2017-01-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Det var ett flertal artiklar om honom både i Jnytt och JP, dock nämndes han inte vid namn, såvitt jag kan minnas.

Men att dom inte följer upp då alka andra medier inte skriver om annat idag
Citera
2017-01-19, 22:00
Medlem
Citat:
Men att dom inte följer upp då alla andra medier inte skriver om annat idag

Fattar inte att inget händer helt sjukt man gå fri när Tingsrätten dömt o att det nu gått snart 2 mån från han fick domen. Konstigt att han kan gå fri utan att folk reagerar, se till att domen i Hovrätten blir klar snarast. Se till att han äntligen får sitt STRAFF
Citera
2017-01-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Idag tillkännager lokala nätblaskan i Jönköping att Currynegern bestämt sig för att överklaga:

http://www.jnytt.se/article/jonkopingsartisten-overklagar-sexdom/

När tror du han äntligen får ta sitt straff? Helt otroligt att man kan leva helt normalt så länge utan att det händer någonting ???
Citera
2017-01-22, 19:49
Medlem
Citat:
När tror du han äntligen får ta sitt straff? Helt otroligt att man kan leva helt normalt så länge utan att det händer någonting ???
Har du helt enkelt inte någon koll på hur rättsystemet funkar, eller ventilerar du bara frustration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in