2017-02-04, 21:05
Medlem
Overminds avatar
Bra att de stänger ner. Var ju bara idioter och troll som höll till där iallafall. Oseriösa trådstarter på i princip alla skådespelare och filmer... En riktig skitsida som man inte bör ta seriöst.
Citera
2017-02-04, 21:31
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Har IMDB (haft) ett forum? Har inte varit in på den sidan sedan adressen gick från us.imdb.com till www.imdb.com. Jaja, man missade nog inget.
Citera
2017-02-04, 22:28
Medlem
väldigt tråkigt. är väl bara vissa filmer där det är kaos på forumet?
Har haft väldigt roligt åt vissa trådar på t.ex gamla Bondfilmer (100 things you learnt from..)
Ni som inte ens visste det fanns ett form, vad gör ni ens på imdb?
Citera
2017-02-04, 22:41
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Imdb har varit beyond söndertrollat väldigt länge. Att stänga ned forumen är lite drastiskt. Helst skulle de anställt moderatorer som plockar bort allt som inte har med filmerna att göra. Det är som sagt vansinniga mängder rena trolltrådar. Men det är väl smidigare att bara bomma igen dom istället.

De senaste åren har det tyvärr spårat ur fullkomligt i trådarna, då en drös icke filmintresserade använder dem för allt utom film.
Personangrepp och fullkomligt meningslösa diskussioner samt extrema personangrepp.
Det är så otroligt trist att det ska vara så svårt att hålla en sansad ton nu för tiden.
Jag har hängt på IMDB i 20 år snart
Citera
2017-02-04, 22:45
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
väldigt tråkigt. är väl bara vissa filmer där det är kaos på forumet?
Har haft väldigt roligt åt vissa trådar på t.ex gamla Bondfilmer (100 things you learnt from..)
Ni som inte ens visste det fanns ett form, vad gör ni ens på imdb?

Trivia-delen är det enda som är intressant med sidan.
Citera
2017-02-05, 00:18
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Det blir såhär när inte de speciella små snöflingornas världsbild ser ut som dom vill, då kör dom med ren kommunism och bestämmer vad du får och inte får göra. Är någon förvånad, egentligen?

Jag tror det ligger mycket i vad du skriver, pedalas. IMDb är ju inte de enda som har stängt på senare tid heller: CNN i USA och Di.se här. Med tanke på att både journalister och internet-folk i Kalifornien i genomsnitt är åt det vänster-liberala, postmodernistiska hållet så gillar de nog inte att "massan" kan komma till tals - särskilt inte nu när vanligt folk börjar vakna.
Ytterst är det ju en demokratifråga: man tystar den "populistiska" populasen så att ens egna åsikter får härska ifred.

Men somliga verkar ju vara till freds med att enbart skedmatas de officiella, ofta, halvsanningarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trump och Putintrollen (som TS) måste ha någonstans att skriva för att få betalt av Kreml. När många andra media stängt kommentarsfälten har trollen inte många ställen kvar att sprida hat, lögner

Själv är jag lite chockad. De filmer jag är intresserad av brukade ha hyfsad ordning på kommentarsidorna och det var ju där man kunde fördjupa sig. Filmen 1984 läste jag om igår där och den känns allt mer aktuell... "2+2=5"
Citera
2017-02-05, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Har IMDB (haft) ett forum? Har inte varit in på den sidan sedan adressen gick från us.imdb.com till www.imdb.com. Jaja, man missade nog inget.
ja inget ja visste om heller :P
Citera
2017-02-05, 03:17
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma
ja inget ja visste om heller :P

Det tror jag att du och andra som skrivit liknande gör ändå. "Forum" är lite missvisande - det det handlar om är sorgligt nog de "Message Boards" som finns längst ned på alla sidor om både filmer och personer.
Citera
2017-02-05, 03:22
Medlem
Skit också. Jag kommer verkligen att sakna forumen. Dessa och "user reviews" är i princip det enda jag kollar på på IMDb. Vad gäller objektiv information för respektive film eller TV-serie använder jag hellre Wikipedia.
Citera
2017-02-05, 03:36
Medlem
Lilabanans avatar
Inte förvånad.

Mer och mer utav industrin ägs utav kineserna, och de tar över ännu mer och ännu snabbare nu efter Trump (aka motgiftet mot globalist-maffia-pedofil-satanist-människohatar-demonerna) och censur är inget ovanligt i kinesernas ögon.

Det är självklart inget Sammanträffande att IMDB av alla forum stängs ner efter Trumps seger.

Snart kommer Kalifornien bryta loss Från USA och dö ut efter högst 5 år som ensamstående nation.
Citera
2017-02-05, 04:34
Medlem
Sorgligt att de tar bort den bästa sidan för att hålla kontakt med alla sina horor, ny lek med att lura frugan börjar nuu
Citera
2017-02-05, 06:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Jag tror det ligger mycket i vad du skriver, pedalas. IMDb är ju inte de enda som har stängt på senare tid heller: CNN i USA och Di.se här. Med tanke på att både journalister och internet-folk i Kalifornien i genomsnitt är åt det vänster-liberala, postmodernistiska hållet så gillar de nog inte att "massan" kan komma till tals - särskilt inte nu när vanligt folk börjar vakna.
Ytterst är det ju en demokratifråga: man tystar den "populistiska" populasen så att ens egna åsikter får härska ifred.

Men somliga verkar ju vara till freds med att enbart skedmatas de officiella, ofta, halvsanningarna:

Själv är jag lite chockad. De filmer jag är intresserad av brukade ha hyfsad ordning på kommentarsidorna och det var ju där man kunde fördjupa sig. Filmen 1984 läste jag om igår där och den känns allt mer aktuell... "2+2=5"
Jag tror att ni har rätt. IMDB-forumet är inte enbart ett filmforum, utan där finns bland annat ett delforum om politik.

http://www.imdb.com/board/bd0000082/threads/

Jag kan tänka mig att en del "obekväma" sanningar avslöjades där.

Hur som helst tycker jag att det är tråkigt att forumet stängs ner. Jag har själv varit medlem på IMDB sedan 2006.
Senast redigerad av kuddenchristo 2017-02-05 kl. 06:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in