2017-02-04, 11:11
Medlem
Valkyries avatar
Jag sällar mig till skaran som kommer sakna detta. Varje gång jag kollat på en film som har ett öppet slut eller innehåller partier som kan tolkas på olika sätt brukar jag gå in och läsa på IMDbs filmforum. Alltid kul att se vad andra tycker och sitta och spåna i olika teorier som man aldrig hade kommit på själv.

Faktum är att filmforumet nog varit den största anledningen till att jag besöker IMDb. På andra plats kommer betyg och recensioner.
Citera
2017-02-04, 11:32
Medlem
Knasibass avatar
Var ska man nu diskutera specifika filmer tro? Finns det något annat vettigt ställe överhuvudtaget?
Citera
2017-02-04, 11:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Aldrig varit på deras forum tidigare så ingen förlust för mig. Vill man diskutera filmer finns det en hel drös med andra forum än just imdb.
Vilka andra är forumen i denna drös? Som är lika lättöverskådligt och trevligt.
Citera
2017-02-04, 14:10
Medlem
Det blir såhär när inte de speciella små snöflingornas världsbild ser ut som dom vill, då kör dom med ren kommunism och bestämmer vad du får och inte får göra. Är någon förvånad, egentligen?
Citera
2017-02-04, 15:35
Medlem
FugitiveDucks avatar
Message boards:en var bara fyllda med idioter och nonsenstrådar, ändå. Så - no loss.
Citera
2017-02-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Varför är du medlem?

Jag är inte medlem.

Helvete vilket gnäll från era curlade småglin.
Citera
2017-02-04, 17:55
Medlem
Haha jag som bara för några månader sen reggade mig där. Aja var kul så länge det varade.
Citera
2017-02-04, 18:13
Medlem
Roibots avatar
Tråkigt att höra. Då får man helt enkelt förlita sig på IMDb-recensionerna för att veta vad andra tycker om de filmer som man själv har sett.
Citera
2017-02-04, 18:29
Medlem
Tvonds avatar
Tråkigt brukar gilla kolla i dom trådar som finns om dom filmer jag sett, Gillar läsa vad folk tycker och har för åsikt om samma film man sett.
Citera
2017-02-04, 18:45
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska man gissa är det väl för att det nu blivit fullkomligt bombarderat med politik efter Trump vann (och allt mindre då om film/TV). Synd.
Nej, jag är ganska säker på att det inte har något med Trump att göra överhuvudtaget. Kvaliteten på Imdbs forum har varit under all kritik sedan många, många år tillbaka. Så fort en ny film släpps skapas flertalet trådar som inte syftar till annat än att trolla och provocera andra. De få trådar där fokus är att diskutera själva filmen är i minoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Konstigt och tråkigt beslut. Forumen har inte varit mest moderna, men har i många år visat att gammal är äldst. Blir svårt att hitta en ersättare med underforum för varenda film/serie.
Användare på Reddit brukar vara snabba med att skapa en subreddit för respektive serie och film. Dessutom är läsbarheten på Reddit tusen gånger bättre än Imdbs gamla forum.
Citera
2017-02-04, 18:57
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nej, jag är ganska säker på att det inte har något med Trump att göra överhuvudtaget. Kvaliteten på Imdbs forum har varit under all kritik sedan många, många år tillbaka. Så fort en ny film släpps skapas flertalet trådar som inte syftar till annat än att trolla och provocera andra. De få trådar där fokus är att diskutera själva filmen är i minoritet.
Användare på Reddit brukar vara snabba med att skapa en subreddit för respektive serie och film. Dessutom är läsbarheten på Reddit tusen gånger bättre än Imdbs gamla forum.

Mja, designen på Reddit är ju också cancer.

IMDBs forum var fult, det var söndertrollat och helt utom kontroll. Jag tycker det är ett tråkigt beslut men förstår att dom känner att det är nödvändigt.
Citera
2017-02-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Varför det? Det var inte mycket filmsnack under senaste månaderna.

Efter att ha följt vissa seriers som bla Downton Abbey, Game of Thrones och Poldark mfl message boards under ett antal år kommer jag att sakna det.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2017-02-04 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in