2017-02-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Intressant teori, men bankomater innehåller knappast någon av de gamla sedlarna? Blir ju ändå misstänksamt att lämna in en kasse snart utgångna femhundralappar på måndag...

Bankomater spottar enbart ut de nya medan instättningsautomaterna fortfarande tar de gamla. Inga återbetalningar kan ske kontant.
Citera
2017-02-04, 19:41
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
1. Man får inte göra avdrag på socialbidragen, så inte ens 20 spänn kommer han att betala.
2. Detta är inget bedrägeri då banken valt att inte anmäla det.

Vi får väl se om banken de facto inte anmäler de som stått och plockat ut 600k. Men annars, ja, han skulle kunna få skuldsanering om de inte anmäler, men mycket talar emot det. Skuldernas ålder påverkar fortfarande även om de lättade på reglerna i höstas, och hur skulderna uppkom är fortsatt en faktor. Han får nog vänta ett par år innan han ansöker om skuldsanering, men det bekommer honom nog inte så mycket.
Citera
2017-02-04, 20:06
Medlem
Hur kommer det här att medföra ökade kostnader för Swebanks övriga kunder?
Citera
2017-02-04, 20:18
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1A2LG/ahmed-slog-rekord-i-bankomatkaoset-tog-ut-600-000-kronor Seriöst går man till tidningen för att skryta om det här vad tycker polisen om det här fallet?

Det blir bara sjukare och sjukare i samhället
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Du kanske har svårt att tro det, men jag sätter stor ära av att vara en ärlig person som
inte begår kriminella handlingar. Min livsstil är något jag mår bra av och är stolt över,
en livsstil som ger mig näring och glädje.
Jag känner som sagt ingen avundsjuka mot kriminella drägg, vad de än gör och hur
mycket pengar de lurar till sig, så är det inte och kommer aldrig vara något jag känner
avundsjuka mot

Det enda som kunde gjort mig ledsen är om Swedbank sagt "Alla som tog ut pengar,
oavsett litet eller stort belopp, ni får behålla det". Då hade jag grämt mig att jag
missade chansen. Men så var det alltså inte.
Citera
2017-02-04, 20:50
Medlem
Undrar om det är nån ränta på dessa pengarna under tiden man betalar tillbaks...nån som vet.?
Citera
2017-02-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Undrar om det är nån ränta på dessa pengarna under tiden man betalar tillbaks...nån som vet.?

Nej, ingen ränta.
Citera
2017-02-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx

Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Nej, ingen ränta.
Dock övertrasseringsavgift.
Citera
2017-02-04, 20:55
Medlem
Finns det ingen grupp på Facebook eller något om att att vi som kunder hos Swedbank kommer byta bank om dom inte polisanmäler kroknäsan och alla andra som tagit ut pengar dom inte haft?

Det värsta är att blatten knappt kan svenska och han står och hånler och berättar stolt vad han gjort!
Citera
2017-02-04, 21:03
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Dock övertrasseringsavgift.
På 100 kr ja, jag tror Ahmed med sina påstådda 600k gärna betalar den.

Om inte annat kommer Ahmeds huvud ha en hög prislapp på sig nu mera. Nu vet jag att de inte är sant men de fattar ju inte diverse tuffingar i Malmö. Så han tjäna inget på att gå ut med detta.
Citera
2017-02-04, 21:17
Medlem
Befinner mig utomlans, men har mailat swedbank att jag vill avsluta alla konton hos dom om dom inte polisanmäler svinet innan jag kommer hem.
Citera
2017-02-04, 21:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hijaj
Befinner mig utomlans, men har mailat swedbank att jag vill avsluta alla konton hos dom om dom inte polisanmäler svinet innan jag kommer hem.
Lycka till...
Ska du dra den om rödluvan?
Citera
2017-02-04, 21:27
Medlem
Hm, om jag tagit morsans kort, maskerat mig så ingen kamera såg mitt ansikte. Inte fanken hade HON blivit återbetalningsskyldig då. Kan va bra att veta nästa Swedbank krånglar, muhahaha. Undrar om snubben ens får nåt straff. En bankrånare som går fri rentav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in