2017-02-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
SEB har blivit en skitbank.

Kommer att byta efter säkert 30 år som kund.

Snart går min bolånerabatt ut hos dem. Har för närvarande en ränta på 1.01% och är lite nyfiken på vad det kan ändras till efter rabatten. Du som varit kund i 30 år, hur har det gått att förhandla med dem efter "rabatttiden"?

Vilken bank tänkte du byta till?
Citera
2017-02-04, 18:11
Medlem
Tråden har tjänat sitt syfte. Skrev följande lite tidigare idag.

"Tack för allas input men som jag skrev så föredrar jag, om möjligt, att ha en bank. Att ha olika banker, kort och lösningar är inte smidigt. Trots detta så tror jag att jag stannar kvar hos SEB och att jag skaffar ett gratis Visa hos Forex. Inte den optimala lösningen men jag känner att jag vill fortsätta ha två olika kort från olika aktörer när jag reser utomlands."

Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
SEB har blivit en skitbank.

Kommer att byta efter säkert 30 år som kund.

Kan jag inte hålla med om alls. Har varit kund i många, många år och det har aldrig varit några problem.
Citera
2017-02-04, 18:19
Medlem
highstakess avatar
Varför skrotar alla banker visa?

Alla ny swebank kort kommer med maestro nu...
Citera
2017-02-04, 18:52
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Jag bytte till Skandiabanken för något år sedan.

Det enda du betalar för är Visa Debit (20kr / mån) väljer du att koppla kredit till kortet så bjuder de på månadsavgiften.

De ger ut bank-id.
Internetbetalningar ingår.
De har en fullgod app som hanterar det mesta, som betalningar, överföringar, handla fonder och aktier (Jag kör Android, men iOS borde inte vara någon större skillnad)
Pushmeddelande på alla köp över 5kr.

Du kan även koppla ditt Skandia konto till swish

Tack för tipset, verkar vara en vettig bank.

Hej då SEB
Citera
2017-02-04, 18:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Tack för tipset, verkar vara en vettig bank.

Hej då SEB

Ja skandiabanken är bra men undvik deras kort, skaffa istället mastercard från t.ex. preem, det är gratis och ger dessut 1% i bonus på alla köp.
Citera
2017-02-04, 20:05
Medlem
DildoBagginss avatar
Länsförsäkringar is your place to go! VISA och allt i ett, kan inte bli bättre... Sen Avanza för sparandet!
Citera
2017-02-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DildoBaggins
Länsförsäkringar is your place to go! VISA och allt i ett, kan inte bli bättre... Sen Avanza för sparandet!
Länsförsäkringar har faktiskt en del riktigt bra indexnära fonder. För en del kan det vara vettigt att ha sparande på LF i ISK.
Citera
2017-02-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Vad jag har läst så beror det på att Mastercard erbjuder bankerna bättre villkor (läs lägre kostnad).
Citera
2017-02-04, 21:29
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:

Är det sant? Maestro är i stort sett oanvändbart.

Citat:
Ursprungligen postat av BTK77
Vad jag har läst så beror det på att Mastercard erbjuder bankerna bättre villkor (läs lägre kostnad).

Spelar det någon roll för privatpersonen om det är Visa eller Mastercard? Norwegian Bank bytte nyligen från Mastercard till Visa. Deras kort kostar nog inget och ger poäng på inköpen som kan användas att flyga för.
Citera
2017-02-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Spelar det någon roll för privatpersonen om det är Visa eller Mastercard?

Egentligen inte även om jag personligen har märkt att just dit jag brukar resa så finns det fler ställen som tar emot Visa än Mastercard.
Citera
2017-02-04, 21:41
Medlem
Citat:

Vad jag kan se finns både Visa och Mastercard utan Maestro.

Men Swedbank är en riktigt dålig bank för det. Är man inte kund får man inte prata med kundtjänst på telefon om man har lite frågor utan man ombeds att gå till ett bankkontor. Värdelös service.
Senast redigerad av BTK77 2017-02-04 kl. 21:49.
Citera
2017-02-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Spelar det någon roll för privatpersonen om det är Visa eller Mastercard? Norwegian Bank bytte nyligen från Mastercard till Visa. Deras kort kostar nog inget och ger poäng på inköpen som kan användas att flyga för.

Jag har märkt bättre täckning både i Sverige och utomlands på Visa. Mycket besviken över Handelsbankens val att byta till MasterCard, men funderar på att själv gå över till ett kreditkort med bonus (alltså sluta ha kortet via Handelsbanken). Med Visa-kortet var jag alltid nöjd, och är det något man inte vill vara missnöjd med så är det möjligheten att använda sina egna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in