2017-02-04, 18:01
Medlem
Xeliouss avatar
Om Ryssland slutar kriga i Ukraina tar kriget slut.
Om Ukraina lägger ned vapnen blir det massmord och inget mer Ukraina och de ryska fascisterna angriper andra länder i Europa.

Ukrainas sak är vår.
2017-02-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om Ryssland slutar kriga i Ukraina tar kriget slut.
Om Ukraina lägger ned vapnen blir det massmord och inget mer Ukraina och de ryska fascisterna angriper andra länder i Europa.

Ukrainas sak är vår.
Visst är det så även om kriget inte slutar på dagen. Terroristerna i Donbass måste ju rökas ut också. Men sedan skulle troligen Ukrainare i alla väderstreck inom statsbildningen snabbt få en vardag igen.
Ponera att Ryssland uppträdde civiliserat och moget och slutade stödja terrorgrupperingarna i östra Ukraina. Då kunde det bli verklighet relativt snart. Nu är ju tyvärr Putin giftet i bägaren som dom flesta diktatorer ju är, ofta glänsande utanpå men ruttna inuti.
2017-02-04, 20:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är det så även om kriget inte slutar på dagen. Terroristerna i Donbass måste ju rökas ut också. Men sedan skulle troligen Ukrainare i alla väderstreck inom statsbildningen snabbt få en vardag igen.
Ponera att Ryssland uppträdde civiliserat och moget och slutade stödja terrorgrupperingarna i östra Ukraina. Då kunde det bli verklighet relativt snart. Nu är ju tyvärr Putin giftet i bägaren som dom flesta diktatorer ju är, ofta glänsande utanpå men ruttna inuti.
Det dör en hel del av ryssarnas trupper. Givi skadad, inte allvarligt tyvärr. Men rejält skadad hand eller vad det var. Hans underlydande mördare har dött, någon fet skäggig mongol som kallades konsul.
https://twitter.com/vits2014/status/827087391877951488
2017-02-04, 21:16
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ukrainas sak är vår.
Din sak kanske men för U.S. del är det inte längre särskilt intressant då politiken nu skall ändras till mer nationell inriktning. Det är en önskan från folket där och sådant kallas för demokrati (folkmakt)
2017-02-04, 21:28
Medlem
Citat:
Det dör en hel del av ryssarnas trupper. Givi skadad, inte allvarligt tyvärr. Men rejält skadad hand eller vad det var. Hans underlydande mördare har dött, någon fet skäggig mongol som kallades konsul.
https://twitter.com/vits2014/status/827087391877951488

Det sägs att det är svårare och svårare hitta idioter (både fr Donbass och ditresta fr RU) som vill bli komposterade av bra krigande ukrainare. Nu tom Zahartjenko ligger illa till - arbetsgivare i Kreml kräver resultat och det finns icke. Därför skjuter dessa ryska krigsförbrytare och terrorister desperat mot civila mål...
2017-02-05, 09:29
Medlem
Trump vill ha fred i Ukraina och det vill ju VP också ha.

Det som satte igång Krim-bornas frigörelse var att företrädare för Svoboda och Högra sektorn sade på TV att de skulle sända fem tusen kämpar för att "uppfostra" Krim-borna. De senare bildade omedelbart egna försvarsstyrkor och det dröjde innan de artiga gröna männen ingrep. Krim sparades, men folk i Donbass for illa när de ville kopiera Krims exempel.

Jzg hoppas att Trump får veta det här. Jag vet tack vare en kontakt i Sevastopol, men jag tillhör en ytterst liten minoritet.

Alltså, om Trump menar allvar, så kan det bli slut på inbördeskriget i Ukraina. Han har villiga medhjälpare i VP, Merkel och Hollande.

http://www.expressen.se/nyheter/trumps-lofte-jobba-for-freden-i-ukraina/
2017-02-05, 11:01
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare

Det som satte igång Krim-bornas frigörelse var att företrädare för Svoboda och Högra sektorn sade på TV att de skulle sända fem tusen kämpar för att "uppfostra" Krim-borna. De senare bildade omedelbart egna försvarsstyrkor och det dröjde innan de artiga gröna männen ingrep. Krim sparades, men folk i Donbass for illa när de ville kopiera Krims exempel.

Jzg hoppas att Trump får veta det här. Jag vet tack vare en kontakt i Sevastopol, men jag tillhör en ytterst liten minoritet.

Alltså, om Trump menar allvar, så kan det bli slut på inbördeskriget i Ukraina. Han har villiga medhjälpare i VP, Merkel och Hollande.
Trump kommer tala med försvarsminister Mattis och ge honom fria händer ska du se. Trump älskar gamla generaler. Du vet vad Mattis har för syn på de ryska fascisterna.

Frågan är hur USA kommer gå in mer aktivt i Ukraina. Jag tror på någon form av avtal om affärsmöjligheter för amerikanska företag mot att USA skickar sofistikerade vapen som kan slå med precision långt in i de av Ryssland ockuperade zonerna i Ukraina.
2017-02-05, 11:10
Medlem
Ukraina faller nu i samma fälla som Sverige gjorde efter befrielsen från Danmark. Vi blåste upp vår fornhistoria och det sker nu också i Ukraina. Just det här har jag delvis inte hört förut, men jag har tidigare rapporterat att vissa ukrainska akademiker på allvar tror att det ukrainska språket kommer från Venus och att flera av antikens gudar kom från Ukraina. Varför är detta viktigt? För att det gör huvudet dimmigt. Vad ukrainarna nu behöver är environger befriade från dimma. Då kan flera stora problem lösas - och det brådskar. Detta händer i Ukraina just nu och historieförfalskningen behöver uppmärksammas.

Citat:
Of course, according to the Kiev Nazi junta the Trojan War was fought between "Ukrainian tribes", Alexander the Great was secretly "proto-Ukrainian" and the Byzantine Empire was a "Ukrainian colony,” but for the rest of the world the fact remains that there is not one single historical document or reference that refers to "Ukraine" as a state or an independent country. As much as “Ukrop” nationalists would like, they cannot change "old" history as they try to do with modern history, as they do, for example, in whitewashing the war criminal, Nazi collaborator, and mass-murderer Bandera. The Kiev Nazi junta tries to falsify even "old" history, but ancient and medieval authors and sources are too well known and too well documented to be falsified so easily.

http://katehon.com/article/falsification-history-ukraine-not-country
2017-02-05, 12:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
UA armén kan vända med 180 grader och gå mot Kiev. Det är många som är missnöjda med Porosjenko & co. Om vi avvaktar några månader till så kommer det scenario att bli sannolik. Putin väljer att avvakta till dess. Ukraina kan kollapsa/maidana. UA armen beskjuter Donbass, men någon offensiv kommer de inte klara. Jag tror att de beskjuter civilbefolkning för att UA tog enorma förluster som mörkas. UA frivillia som gick till offensiv räknar inte man. Kiev rapporterar endast förluster av militära dvs armen. Totala förluster är mycket högre. Kom ihåg Ilovaisk och Debaltsevo. Det är flera tusen som stupade där. Kiev mörkar siffror.
Bara nonsens och trams du skriver, ryskt önsketänkande.
Du kan hitta varenda stupad ukrainsk soldat i rullorna. Ryska legoknektar och anställda soldater begravs däremot i tysthet.
2017-02-05, 12:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Din fantasi är oändlig, vilka " självförsvarsstyrkor"
2017-02-05, 12:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, jag tror också att Ukraina har tiden på sin sida. Man måste dock balansera på slak lina och till varje pris undvika att trilla dit. Ekonomin måste byggas upp, ett fungerande civilsamhälle måste skapas, allt gammalt sovjetisk skit måste rensas bort, relationen till övriga Europa, (dit jag, naturligtvis, inte räknar Ryssland), måste förstärkas ytterligare. Allt detta samtidigt som man har att utkämpa ett krig emot terrorister och ryska reguljära förband, utan att gå ut med att man, de facto, är utsatt för ett väpnat angrepp ifrån Ryssland. Men klarar man av denna ytterst svåra balansgång de närmaste 10 åren så står dörren öppen för ett medlemskap i EU och ett medlemskap i NATO. Hur Krim och Sydöstra Ukraina skall återtas är en knivig fråga. Förmodligen så får man lära sig av den ryska indirekta strategin där hela samhället medverkar i ansträngningarna för att få reflexiv kontroll över motståndaren.
Ekonomin växer men kriget suger mycket resurser tyvärr.
2017-02-05, 12:43
Medlem
Citat:

Jo men Trump säger ju också att så länge Ryssland ockuperar Krim kommer sanktionerna mot Ryssland bestå. Vad säger alla dina fiktiva kontakter om det? Men både Trump och lille Vladimir är ju klassens svartaste får så vi får nog tyvärr vänta och se tills politiker värda namnet styr i både Ryssand och USA. Ukraina får härda ut och fortsätta sitt trots allt framgångsrika samarbete med EU:S länder. Merkel är en äkta respekterad politiker så att blanda ihop henne med Trump och Putin tar hon säkert som en förolämpning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in