2017-02-04, 16:20
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Donald Trump och de andra männen har inte inskränkt kvinnans rätt till abort. De har helt enkelt gett vanliga amerikaner rätten att slippa tvingas betala för kvinnor som vill utföra abort.

Visst kan man vrida på begreppen.
I slutändan innebär dokumenten som jag förstått det inskränkta ekonomiska bidrag till organisationer som hjälper kvinnor som vill göra abort.
Varför är det mer ok bara för att dessa kvinnor befinner sig i fattiga länder?
Borde det inte tvärtom vara ännu mindre ok att sparka på den som är i en ännu mer utsatt position?
Citera
2017-02-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, väljer att på bästa betalda arbetstid lägga upp en flamsbild där de tror att de "driver" med bilderna på Donald Trump då han skriver under executiva beordringar.

Förutom att "ordern" eller lagen Miljöpartiets språkrör låtsas skriva under är just på låtsas, så får själva upplägget på bilden hela svenska regeringen att framstå som ett sorts vuxendagis.

På Trumps bild syns allvarliga, välklädda herrar i dyra kostymer i ett rum inrett för tiotusentals dollar. På bilden skriver Trump under skarpa order som redan börjat påverka inte bara USA, utan hela världen.

På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

De har fortfarande inte fattat att de gör landet en björntjänst för när Trump får reda på det så kommer han att ge igen. För att jobba åt skattebetalarna existerar inte i deras sinnevärld för de jobbar inte som politiker för någon annan än sig själva.

Man vet ju redan att Sverige är ett tillhåll för muslimska våldtäktsmän och att muslimer begår en hel del brott inklusive fifflar med bidrag och skatt. dE ÄR alltid de som är minst smarta som tror högt om sig själv.
Senast redigerad av bhassoun 2017-02-04 kl. 17:20.
Citera
2017-02-04, 16:27
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vi lever i en värld av nationalstater. Amerikanska folket har inga skyldigheter att betala för andra länders aborter. Amerika har en enormt skuldtyngd ekonomi och bör använda pengar till att amortera på lånen istället för att lyxkonsumera åt folk som inte ens är bosatta i Amerika. 🤔
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-04 kl. 16:29.
Citera
2017-02-04, 16:28
Medlem
symers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast uppenbarligen så har ju kvinnor inte alls problem med detta, det är snarare Trump och cos hudfärg de har problem med. Feminister vill bara byta ut patriarkatet mot ett annat, inte avskaffa patriarkat helt och hållet. Varför skriker annars feministerna efter icke-vita män på beslutande poster?
Jag har inget bra svar på det och det är en diskussion som tyvärr inte intresserar mig särskilt mycket. Något som jag jag tycker var kul var "de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män."
Citera
2017-02-04, 16:33
Medlem
Kan dom fan åtminstone klä sig som kvinnor fast dom är fula, osminkade med skogsmullemundering och en med världens ölmage.

citat
Jag har inget bra svar på det och det är en diskussion som tyvärr inte intresserar mig särskilt mycket. Något som jag jag tycker var kul var "de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män."

Eller så kan man se det ur en annan vinkel vilket du verkar oförmögen att göra, 7 män skriver på en lag för att små barn inte ska bli mördade av lata knullharar som inte har vett att skydda sig.
Senast redigerad av a11byndy 2017-02-04 kl. 16:37.
Citera
2017-02-04, 16:53
Medlem
Nippleslips avatar
Drar mig till minnes Stig Malm , eller om det nu var hans chaufför som myntade begreppet Fittstim , när jag ser deras bistra miner
Citera
2017-02-04, 17:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Vi lever i en värld av nationalstater. Amerikanska folket har inga skyldigheter att betala för andra länders aborter. Amerika har en enormt skuldtyngd ekonomi och bör använda pengar till att amortera på lånen istället för att lyxkonsumera åt folk som inte ens är bosatta i Amerika. 🤔

Jag är benägen att hålla med. Jag ser det hela som en mer libertariansk hållning av Trump, en minskning av staten helt enkelt. Det är ju fortfarande inte förbjudet för privata aktörer att ägna sig åt preventivmedelsutbildning i utlandet som jag förstått det. Jag får nästan känslan av att feminister och dylikt folk blir mer upprörda över att inte staten längre är med och sponsrar "kvinnokampen", typ. Ska jag vara ärlig tror jag inte Trump är speciellt anti-abort, han bryr sig nog personligen inte så mycket.
Citera
2017-02-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symer

Du jag vetefan om jag stöder Trump i det här men som någon skrev begränsade han väl ingens rätt?
Många amerikaner är stört kristna och inte så sugna att betala för andras aborter.
Citera
2017-02-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Verkligen? Rätt smart. Massa gratis uppmärksamhet.
De flesta utanför kissnödiga PK-Sverige har uppskattat gesten som pekar på det absurda i 8 män som stoltserar över ett beslut över kvinnors rätt till abort.
Grattis "pr"? För vad? Mp?
Och som jag sa tidigare så har Mp knappast problem om det handlar om 8 icke-vita män som stoltserar över ett beslut över kvinnors rätt till abort, det handlar inte om något "patriarkat".
Citera
2017-02-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Inte alls ironiskt när det uppenbarligen är så kvinnor vill ha det, i fallet med feminister så är det ju hudfärgen på männen som är fel, inte att de är män. Det är bara en billig ursäkt de använder sig av.
Citera
2017-02-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Visst kan man vrida på begreppen.
I slutändan innebär dokumenten som jag förstått det inskränkta ekonomiska bidrag till organisationer som hjälper kvinnor som vill göra abort.
Varför är det mer ok bara för att dessa kvinnor befinner sig i fattiga länder?
Borde det inte tvärtom vara ännu mindre ok att sparka på den som är i en ännu mer utsatt position?
Eller så får dessa kvinnor lära sig att använda skydd. Är du intresserad av att betala ur egen ficka för en kvinnas abort bara för att hon knullar runt och inte kan hålla fittan i styr?
Citera
2017-02-04, 17:55
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag är benägen att hålla med. Jag ser det hela som en mer libertariansk hållning av Trump, en minskning av staten helt enkelt. Det är ju fortfarande inte förbjudet för privata aktörer att ägna sig åt preventivmedelsutbildning i utlandet som jag förstått det. Jag får nästan känslan av att feminister och dylikt folk blir mer upprörda över att inte staten längre är med och sponsrar "kvinnokampen", typ. Ska jag vara ärlig tror jag inte Trump är speciellt anti-abort, han bryr sig nog personligen inte så mycket.

President Trump har ju i grunden en ändå ganska urbant stöpt åsiktsbank. Han verkar helt enkelt inte särskilt intresserad av vare sig pro-life lobbyn eller anti-hbtq kristna. Han verkar mest intresserad av ekonomin, utrikespolitiken samt nationella säkerheten. Plus lag och ordning. Att han skriver under lagar kring abortfrågan är dels kopplad till att blidka tea party-rörelsen, dels att spara på onödiga utgifter. Det är ju rätt sjukt att USA, som idag är en ekonomi baserad på lån, alltså tar extra hundratals miljoner dollar i lån för att köpa aborter åt kvinnor i tredje världen. Helknäppt.

Det är ungefär som om jag som privatperson skulle ta ett banklån för att sedan ge pengarna från lånet till röda korset.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-04 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in