2017-01-27, 18:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outofcase
Då är det metamina jag ska få så jag kommer upp innan elvanse aktiveras
Metamina skrivs inte ut idag och det går inte att få licens på preparatet eftersom det finns ett likvärdigt, attentin.
Citera
2017-01-27, 18:20
Medlem
outofcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Metamina skrivs inte ut idag och det går inte att få licens på preparatet eftersom det finns ett likvärdigt, attentin.

Okej då är det attentin.
Citera
2017-01-29, 10:16
Medlem
slackdensnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CornholioHF
Till exempel så ger oftast intag via näsan högre "bioavability" samt snabbare absorption än magen. därav så blir till exempel metylfenidat * HCL(ritalin) starkare vid snortning på grund av två saker
1. Snabbare absorption (fort in till blodet)
2. cirka 10-20% högre "bioavability" än oralt
Så alltså blir den mer än >10-20% starkare, vet inte hur många % starkare den blir på grund av snabbare absorption.

Ger Elvanse högre bioavailability vid snortning?
Citera
2017-01-29, 10:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackdensnabbt
Ger Elvanse högre bioavailability vid snortning?

Nej, enligt vad jag hört.
Citera
2017-01-30, 16:50
Medlem
1procentares avatar
Vad finns det för mediciner som är lite mer "olagliga". Dvs med lix och dex-amfetamin samt vanlig amfetamin?

Hur får man sådan medicin och varför?

Jag går på elvanse. Det fungerar bättre för min ork. Blir klarare och känns som allt blir mer färgglatt o roligt. Effekten sägs vara i, i cirka 14 timmar. Men känner av det i cirka 6-8 timmar.

Kommer testa mig fram att eventuellt ta 2 om dagen samt öka mängden.

Men jag vill ha maximal hjälp och effekt av medicinen. Jag tänker att vissa som kör på concerta tror det är bra. Men hade dom testat amfetamin hade det varit 10x bättre. Men i o med concerta "fungerar" Så går dom inte vidare.

Jag är en person som vill få ut max av det. Speciellt om det handlar om mig själv. Oavsett hur det blir med elvanse och vilken mg jag får. Så vill man ju ändå testa dom lite starkare medicinerna med riktig amfetamin i. För att se om det är ännu bättre. För annars kan man ju missa mycket.

Mina problem största problem är
* Ork
* Rastlöshet
* Koncentrationsproblem
* Minns inte det jag läst och får inte det att stanna i huvudet

Elvanse hjälper med ork och rastlöshet i viss mängd. Kommer säkerligen bli bättre när jag testat lite olika doseringar etc. Men det jag är rädd för är att det kanske endast hjälper mig med ork och rastlöshet samt lite koncentration.

O får jag inte eller har möjlighet till att testa annan medicin då de egenskaper elvanse ger kanske ses som en bra effekt så anser läkaren kanske att jag inte ska byta.

O då kanske jag missar att jag får mer koncentration. Vill ju ha ut så mycket som möjlig av medicinen då det inte är så roligt att ta varje dag hela livet för att fungera. Dels med de biverkningar som tillkommer där man inte känner aptit och muntorrhet etc.
Citera
2017-01-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, enligt vad jag hört.

Vad jag läst så får man ingen effekt av snortning. Då det löser upp sig i magen.
Det ska gå att skjuta men vet inte hur man ska göra för att det ska fungera
Citera
2017-01-31, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fast 70 mg är väl rekommenderad dos för barn? Finns det ingen vuxendos?

Jag har alltid krävt höga doser av centralstimulerande, det gällde även concerta, fast då var det biverkningarna som var ett problem.

Jag är glad om den iaf täcker tiden jag jobbar, 30 som jag har nu är ju en väldigt låg dos, så hade varit märkligt om den räckte hela dagen. Har inga sömnproblem eller så, trötthet och huvudvärk (och grinigheten/ångest ) är de eftereffekter jag märkt.

Jag började med 30 sen fick jag 50 sen 70 och tillslut fick jag 70+50mg/dag
Citera
2017-01-31, 17:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasadhd
Jag började med 30 sen fick jag 50 sen 70 och tillslut fick jag 70+50mg/dag

Får du ångest när den går ur?
Citera
2017-02-02, 11:19
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Glömde visst att återkomma efter test: på 70 mg blev jag väl hyfsat produktiv, men tyvärr kanaliserades detta till annat som att prata i telefon i sju timmar under dagen och söka information om utbildning åt min bror med allt vad det innebär bl.a. Uppsatsen fick sig lite tankar, men inget som ledde till något genombrott eller tecken i dokumentet för den delen.

Angående måendet så mådde jag bra. Jag var lite uppåt, vilket var skönt då jag lider av depression och ångestproblematik sedan många år tillbaka. Jag upplevde mig inte speedad på något sätt, utan bara mer fylld av energi. Nästa test kommer att ske i samband med Attentin och kanske också Modafinil. Jag får se. Vänligen återkom med tankar, idéer eller råd - positiva som negativa.
Gammalt inlägg men många som tänker som du. Medicinen gör ju fan inte jobbet åt dig. Försök skapa ett system för att vara produktiv utan medicinen först. Sen när du har det igång kan du ta valfri substans. Finns inga genvägar.
Citera
2017-02-02, 18:19
Medlem
Punklivs avatar
Har dragit på mig en liten öroninflammation och fått antibiotika utskrivet, närmare bestämt Tikacillin 800 mg. Har lite Elvanse som ligger och ropar på mig i en låda, någon som vet om det är lugnt att blanda? Bör inte vara någon fara känner jag, men lika bra att vara försiktig.
Citera
2017-02-02, 18:37
Medlem
Raventears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Har dragit på mig en liten öroninflammation och fått antibiotika utskrivet, närmare bestämt Tikacillin 800 mg. Har lite Elvanse som ligger och ropar på mig i en låda, någon som vet om det är lugnt att blanda? Bör inte vara någon fara känner jag, men lika bra att vara försiktig.

Ingen fara alls.
Citera
2017-02-04, 16:16
Medlem
1procentares avatar
Varför känner jag mindre effekt på 50 mg än 30? Kört 30 nu 1 månad
Och ska nu testa 50 mg. Men det är inte någon överdriven effekt som man känner av typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in