2017-02-04, 12:25
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du får tro att det är en ideologi, det struntar vetenskapen i.
Vetenskap är en metod, oavsett vad du tror.
Vetenskap är ingen metod, gravitationen är genom tidernas största bluff. På en flath earth finns inget som kallas för gravitation med det sagt påpekar mycket jorden faktiskt kan vara platt.
Citera
2017-02-04, 12:26
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det skulle ge oss alla ett väldigt gott skratt.

Man lär sig inte samma saker över hela världen. Se bara hur man använder matematik i kina. Väldigt annorlunda mot hur vi gör i väst. Resultatet blir detsamma för matematik är sanning.
Men lägg av nu, börjar tröttna på dig, sluta länka massa youtube klipp eftersom ni skeptiker vägrar själv att kolla på klipp som vi troende lägger upp
Citera
2017-02-04, 12:37
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Vadå inte för nån annan? Finns många som tror som mig.

Man kan inte bara visa en osanning hur som helst. Forskare o asterologer sitter i klister om dom berättar för allmänheten att all dagens vetenskap är en bluff. Dom kan bli mördade av stormakten om dom går ut med sanningen. Detta har olika källor berättat för mig.

Asterologer? Menar du astrologer? För astrologi är inte en vetenskap. Astrologi är bluff och religion. Perfekt för dig! Och definitivt inget "stormakten" är bekymrad om.
Citera
2017-02-04, 12:40
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Men lägg av nu, börjar tröttna på dig, sluta länka massa youtube klipp eftersom ni skeptiker vägrar själv att kolla på klipp som vi troende lägger upp

Ett youtube klipp är inte en massa. Det är inte lätt att lära någon som aldrig gått i skolan något utan något slags medium. Men inskränkt som du är i ditt lilla psyke så förstår jag att du alltid sitter och är rädd för att lära dig saker.
För all del. Vi är alla trötta på dig med.
Senast redigerad av Sadoman 2017-02-04 kl. 12:54.
Citera
2017-02-04, 12:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vetenskap är ingen metod, gravitationen är genom tidernas största bluff. På en flath earth finns inget som kallas för gravitation med det sagt påpekar mycket jorden faktiskt kan vara platt.
Det finns massor av saker som inte finns på flat earth, eftersom den inte finns.
Vad är ditt bästa bevis för att jorden är platt?
Citera
2017-02-04, 14:17
Medlem
Citat:

Men på den här jorden finns gravitation. Har själv utfört experiment som påvisar den när jag läste fysik på universitetet.
Och nej jorden kan inte vara platt det finns massor av bevis som visar att så inte är fallet.
Citera
2017-02-04, 15:13
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Asterologer? Menar du astrologer? För astrologi är inte en vetenskap. Astrologi är bluff och religion. Perfekt för dig! Och definitivt inget "stormakten" är bekymrad om.
Ok ska förklara lite bättre.
Jorden är platt. Man behöver inget mer än ett vattenpass, stativ och en rak planka. På valfri höjd över havet fixerar man en 2-3 meter lång planka på stativ och observerar på ögonhöjd horisonten bakom den.
Den avlägsna horisonten är alltid perfekt parallell med den övre kanten av plankan. Om man dessutom flyttar dig i en halvcirkel från den ena änden av plankan till den andra, samtidigt som du observerar horisonten över den övre kanten, kommer du att tydligt se en platt sträcka på 15-30 km beroende på din höjd. Detta är omöjligt om jorden var en jordglob och vattenytan konvex. Om jorden var en jordglob med 40,000 km omkrets skulle horisonten ligga i linje över mitten av plankan men sedan gradvis märkbart sjunka mot ändarna av plankan. Enbart 16 km på vardera sidan skulle framtvinga en väl synlig krökning på 20 meter från varje ände till plankans centrum.
Citera
2017-02-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ok ska förklara lite bättre.
Jorden är platt. Man behöver inget mer än ett vattenpass, stativ och en rak planka. På valfri höjd över havet fixerar man en 2-3 meter lång planka på stativ och observerar på ögonhöjd horisonten bakom den.
Den avlägsna horisonten är alltid perfekt parallell med den övre kanten av plankan. Om man dessutom flyttar dig i en halvcirkel från den ena änden av plankan till den andra, samtidigt som du observerar horisonten över den övre kanten, kommer du att tydligt se en platt sträcka på 15-30 km beroende på din höjd. Detta är omöjligt om jorden var en jordglob och vattenytan konvex. Om jorden var en jordglob med 40,000 km omkrets skulle horisonten ligga i linje över mitten av plankan men sedan gradvis märkbart sjunka mot ändarna av plankan. Enbart 16 km på vardera sidan skulle framtvinga en väl synlig krökning på 20 meter från varje ände till plankans centrum.
Dumheter. Står du nära havsnivån och ser ut över havet, så är varje punkt på horisonten likställd med alla andra. Självklart bildar de då en synbarligen rak linje.
Det där "beviset" är lika korkat som alla andra 199 av de "200 bevis för att jorden inte är en sfär" som finns i en idiotisk youtubevideo som plattjordingar älskar att länka till.

Om jag tolkar dig rätt så menar du att man ser 15-30 km långt bort, beroende på höjden man står på. Se där, du säger något som stämmer. Och skillnaden beror på att jorden är rund. Ju högre upp du står, desto längre ser du.
Citera
2017-02-04, 16:15
Medlem
Citat:
Får jag fråga er skeptiker varför det skulle vara så konstigt att jorden är platt? Alltså jag menar vad är grejjen, kan inte jorden få vara platt bara? Ser liksom ingen ideologi i det hela konceptet.

Citat:
Snälla koppla bort en sekund fysiska lagarna, eftersom dom gäller inte. Fysik, biologi o kemi är sånt allmänt man lär sig i skolan o så vidare. Faktum är att allt detta är en PÅHITT!!

Vi är tvunga gå till skolan o bli hjärntvättade o lära sig grunder o saker som är meningen att man ska använda livet ut, människan är som en robot.

För att inse att flath earth måste vi ta bort fysiska lagarna och acceptera att dom inte gäller. Därför tror jag på flath earth, för att jag tror inte på dessa lagar. Trots att jag pluggade kärnfysik på Princetion university

Citat:
Jo för mig är det ideologi. Dagens vetenskap är ingen sanning i min mening, det är ett rent skämt o inget annat allt för att hjärntvätta människan. Tänker man utanför ramarna så anses man vara ett troll eller idiot som inte gått i skolan

Citat:
Man kan inte bara visa en osanning hur som helst. Forskare o asterologer sitter i klister om dom berättar för allmänheten att all dagens vetenskap är en bluff. Dom kan bli mördade av stormakten om dom går ut med sanningen. Detta har olika källor berättat för mig.

Citat:

Citat:

Alla de här inläggen visar klart och tydligt att du är en omogen, okunnig, egotrippad besserwisser. Inget att ta på allvar. Jag tvivlar på att du själv är så korkad att du tror på dumheterna du skriver.

Du kullkastar inte årtusenden av mänsklig erfarenhet och samlade kunskaper genom att sitta vid datorn och skriva trams.

Vilka har blivit mördade av "stormakten" för att de har "gått ut med sanningen"? Och ge nu f-n i att hänvisa till "dina" anonyma "källor".
Citera
2017-02-04, 16:17
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Dumheter. Står du nära havsnivån och ser ut över havet, så är varje punkt på horisonten likställd med alla andra. Självklart bildar de då en synbarligen rak linje.
Det där "beviset" är lika korkat som alla andra 199 av de "200 bevis för att jorden inte är en sfär" som finns i en idiotisk youtubevideo som plattjordingar älskar att länka till.

Om jag tolkar dig rätt så menar du att man ser 15-30 km långt bort, beroende på höjden man står på. Se där, du säger något som stämmer. Och skillnaden beror på att jorden är rund. Ju högre upp du står, desto längre ser du.
Ja och det är den synbara raka linjen är viktig och visar att jorden verkligen är platt. Fattar inte hur trögsynta inte tror att jorden är platt, skeptiker kommer enbart med "bevis" om vetenskapen. Hur ska man diskutera om man inte tror på vetenskapen med någon som tror på den.
Citera
2017-02-04, 16:25
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Alla de här inläggen visar klart och tydligt att du är en omogen, okunnig, egotrippad besserwisser. Inget att ta på allvar. Jag tvivlar på att du själv är så korkad att du tror på dumheterna du skriver.

Du kullkastar inte årtusenden av mänsklig erfarenhet och samlade kunskaper genom att sitta vid datorn och skriva trams.

Vilka har blivit mördade av "stormakten" för att de har "gått ut med sanningen"? Och ge nu f-n i att hänvisa till "dina" anonyma "källor".
Herregud driver du eller? Det är snarare så att jag inte är hjärntvättad robot som dig som tror på allt som med spyr ut. Jag tror och vet allt om jag skriver och det är enbart 100% fakta inget annat. Jag skulle aldrig i mitt liv ljuga, speciellt inte på flashback, för jag vill att folk ska vakna.

Det är ju det jag menar forsare o astronomer vågar inte gå ut med sanningen då hade dom blivit mördade för länge sen.
Citera
2017-02-04, 18:48
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ja och det är den synbara raka linjen är viktig och visar att jorden verkligen är platt. Fattar inte hur trögsynta inte tror att jorden är platt, skeptiker kommer enbart med "bevis" om vetenskapen. Hur ska man diskutera om man inte tror på vetenskapen med någon som tror på den.
En annan viktig aspekt är haven, de skulle ha runnit ut i rymden om jorden var ett klot. Jorden är inte bara platt, den är dessutom precis vågrät, den minsta lilla avvikelse skulle orsaka enorma tsunamis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in