2017-02-04, 13:43
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, väljer att på bästa betalda arbetstid lägga upp en flamsbild där de tror att de "driver" med bilderna på Donald Trump då han skriver under executiva beordringar.

Förutom att "ordern" eller lagen Miljöpartiets språkrör låtsas skriva under är just på låtsas, så får själva upplägget på bilden hela svenska regeringen att framstå som ett sorts vuxendagis.

På Trumps bild syns allvarliga, välklädda herrar i dyra kostymer i ett rum inrett för tiotusentals dollar. På bilden skriver Trump under skarpa order som redan börjat påverka inte bara USA, utan hela världen.

På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wBW6A/skrev-pa-klimatlag--med-kanga-till-trump
Bra bild. Det är inte kläderna som gör mannen eller kvinnan eller den intelligens de besitter.
Det jag saknar är naturligtvis en 50-50 fördelning bland könen men kanske hade det inte framgått lika klart vart den riktade sig då.
Citera
2017-02-04, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Är det verkligen att håna och driva med Trump när dom lägger ut en bild på facebook med texten " Remitteringen av svenska klimatlagen är undertecknad. Alla framtida regeringar kommer tvingas att minska utsläppen av växthusgaser.
För en bättre planet och bättre framtid. "?

Det är väl snarare det här som är det verkliga skämtet? Att de tror världen bryr sig?

Att bilden fått "genomslag" internationellt låter inte positivt. Hoppas det är bara Moldaviens regering och någon ambassadör från Malta som gett tummen upp.
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-02-04 kl. 13:47.
Citera
2017-02-04, 13:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag tycker det är hemskt att funktionsnedsatta, rasifierade eller HBTQ personer inte får vara med i maktens korridorer och bestämma. Bilden med bara vita kvinnor är otroligt diskriminerande och miljöpartisterna borde skämmas för deras exkluderingar.

Det var ju lite synd att du svarade så på just det inlägget. Nöjd?

Jag tog en egen bild där jag klädde ut mig till Trump och alla män runt om tog en kärring på fittan medans jag sajnade lite abortpapper.
Om du har problem med det så får du väl boka terapi, skratterapi ska vara bra.

Ingen kärring blev skadad under fotosessionen.
Citera
2017-02-04, 13:50
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, väljer att på bästa betalda arbetstid lägga upp en flamsbild där de tror att de "driver" med bilderna på Donald Trump då han skriver under executiva beordringar.

Förutom att "ordern" eller lagen Miljöpartiets språkrör låtsas skriva under är just på låtsas, så får själva upplägget på bilden hela svenska regeringen att framstå som ett sorts vuxendagis.

På Trumps bild syns allvarliga, välklädda herrar i dyra kostymer i ett rum inrett för tiotusentals dollar. På bilden skriver Trump under skarpa order som redan börjat påverka inte bara USA, utan hela världen.

På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wBW6A/skrev-pa-klimatlag--med-kanga-till-trump

Du låter som en journalfilm från 1930-talet. Gravida kvinnor borde vara hemma. Fruntimmer utan smink. Tillbaka till ålderdomshemmet med dig.
Citera
2017-02-04, 13:55
Medlem
Häcklar kan man göra i överläge. När ett gäng som inte klarar sitt jobb hånar någon som faktiskt gör vad han lovar är det bara patetiskt. Som om Lada skulle börja spy galla över BMW.
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Symptomatiskt också att så fort man ska diskutera kvinnor, så är det deras klädsel, hår och eventuell makeup som angrips, inte vad de står för som yrkesverksamma.
Visst finns det sådana inlägg. Tycker dock de flesta har fokuserat på det värdelösa jobb som regeringen onekligen gör. Men du ser förmodligen inte de inläggen, du är förblindad av vänsterbias.
Citera
2017-02-04, 13:56
Medlem
Facebacks avatar
Kan inte stoppa Trumptåget https://www.youtube.com/watch?v=7OcldMG932o
Citera
2017-02-04, 14:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du låter som en journalfilm från 1930-talet. Gravida kvinnor borde vara hemma. Fruntimmer utan smink. Tillbaka till ålderdomshemmet med dig.

...http://www.filmarkivet.se/movies/svenska-frisorforeningen/
Citera
2017-02-04, 14:08
Medlem
teasardigs avatar
Det är ju skitroligt. Kan inte sd-svansen ge igen med samma mynt och lägga upp en bild på "Smartaste bästa grabbgänget" eller något?
Citera
2017-02-04, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Haha, nog fan verkar det vara några som bryr sig..

Men som sagt, de som skäms är det dock ingen som bryr sig om.

Shit va fyndig man kan vara.

Kan tänka mig att den bilden hänger ovanför din hängmatta i kollektivet.
Citera
2017-02-04, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det är ju skitroligt. Kan inte sd-svansen ge igen med samma mynt och lägga upp en bild på "Smartaste bästa grabbgänget" eller något?

Ser den bilden framför mig. Många varg-T-shirtar och foppatofflor.
Citera
2017-02-04, 14:22
Medlem
Hoppas Tucker Carlson tar upp det här. Hoppas han lyckas lura någon duktig skolengelsk jävel från den svenska vänsterkanten att ställa upp i direktintervju.
Det vore mumma.
Citera
2017-02-04, 14:43
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Där har du fel. Jag är åttiotalist. Finns en del av oss från min generation som värdesätter klass och finess. Det har något av en renässans just nu, folk har tröttnat på förlorare som går runt med piercingar och tatueringar som värsta kåkfararna i vuxen ålder. Det är inte hippt längre att vara en förvuxen tonårsrevolt likt Madonna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in