2017-02-04, 07:33
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wBW6A/skrev-pa-klimatlag--med-kanga-till-trump

Min avsky för det farligt nyliberala Miljöpartiet är större än de flestas. Lika så min avsky för ditt förakt för både kvinnor och arbetare.

Förskolepersonal är hjältar som för så gott som ingen lön tar hand om svenska barn då föräldrarna tvingas arbeta för hyran och maten.

Är det något som är pinsamt är det att bli imponerad över kostymer och inredning. Vad är du, tio år gammal?

Jag hoppas innerligt att Trumps protektionism kan visa världen att nyliberalt vansinne är anledningen till allt kaos. Men att göra allt för att riva upp roe vs wade (som Trumps bild visar vägen för) i ett land som redan är så förgiftat av religiösa tvångströjor är bara kontraproduktivt.
Citera
2017-02-04, 07:34
Medlem
Har missat bilden men ogillar man hånar efterblivna
Citera
2017-02-04, 08:32
Medlem
Det där var en rolig bild, alla vet ju att det är helt omöjligt för en grupp med mer än två kvinnor att komma överens om något.
Citera
2017-02-04, 08:32
Medlem
nordicwraths avatar
Högsta nivåns cringe på den här. Typ som när den där fjanten i plugget gör ett skämt som ingen skrattar åt. Jag är all in för kritik åt alla håll och kanter, komik och sarkasm. Men den här bilden är bara cringe. Sveriges regering är iofs cringe, börjar hålla med morsan: "man måste ju vara svagbegåvad om man röstade på det där partiet"
Citera
2017-02-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta är ett svar på en bild med män och man svarar med kvinnor. Eftersom bilden inte gör anspråk på att representera något annat än just detta svar och inlägg i debatten är den inte diskriminerande. Lika lite som fem vita personer som står och väntar på bussen är diskriminerande.
Fast ni feminister har ju inte problem om det bara varit svarta män på bilden istället, eran agenda är att rasera vita samhällen, inte att rasera patriarkatet. Patriarkat stör er inte det minsta så länge patriarkatet är muslimskt, arabiskt eller svart.
Citera
2017-02-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Vad jag förstod det som var det ett försök till att efterlikna den typ av folkliga och ibland skämtsamma politik som Obama introducerade t.ex. dansa med Ellen i Tv. Tycker att det var otroligt harmlöst och jag drog definitivt på smilbanden när jag såg det här.

Tycker också att det var en rätt harmlöst publicetetskampanj som inte gjort mycket mer än att ytterligare uppmärksamma de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män.
Fast uppenbarligen så har ju kvinnor inte alls problem med detta, det är snarare Trump och cos hudfärg de har problem med. Feminister vill bara byta ut patriarkatet mot ett annat, inte avskaffa patriarkat helt och hållet. Varför skriker annars feministerna efter icke-vita män på beslutande poster?
Citera
2017-02-04, 08:46
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Naä, kruxet är inte att Trump ljuger och hittar på hela tiden (och det har jag inte sagt), kruxet är att han gör det så pass ofta att man inte kan lita på honom. Håller man inte med på den punkten har man sådana jävla skygglappar att det fan är sorgligt.

Jag kollar inte ens på svt, jag är faktiskt väldigt insatt i USA´s politik, sett ur flera olika synvinklar. Bara för att man har andra åsikter behöver man inte vara dåligt insatt, tycker du Obama är dåligt insatt? Han är förmodligen mer insatt än dig och har ändå ganska motsatta åsikter.

Jasså? Tycker du Fridolin var ärlig när han sa att han skulle fixa skolan på hundra dagar? Moderaterna när de skulle begränsa invandringen 2006 men istället fördubblade den på ett år? Jag har lärt mig att man inte ska lyssna till vad folk säger, utan vad dem gör. Titta på Trump, han har hållt sina vallöften ett efter ett, även de mest kontroversiella.
Citera
2017-02-04, 08:54
Bannlyst
Tycker bilden talar sitt tydliga språk. Sverige står inte bakom Trumps vansinniga exekutiva order.

Trump är en tv stjärna utan politisk erfarenhet som enligt läckor , ägnar mer tid i vita huset på att titta på kabel-tv än att läsa lagförslag.

Ändå hyllas som nån slags profet av somliga här.
Citera
2017-02-04, 08:55
Medlem
Bilden på dessa kvinnor verkar ha blivit en världshit. Den lär väl för en del bli en förklaring till andra Sverigenyheter om ett land där politiker och polis har srora svårigheter med kriminella invandrare, våldtäkter och tandlösa lagar.
Citera
2017-02-04, 09:09
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Tycker bilden talar sitt tydliga språk. Sverige står inte bakom Trumps vansinniga exekutiva order.

Trump är en tv stjärna utan politisk erfarenhet som enligt läckor , ägnar mer tid i vita huset på att titta på kabel-tv än att läsa lagförslag.

Ändå hyllas som nån slags profet av somliga här.

Jaså?
Skriver du sådär får du gärna utveckla eftersom jag ser inga problem överhuvudtaget med allt han ordnat eftersom det försätter den amerikanska befolkningen i första hand.

Du vet sådär som en regering som arbetar för folket SKA göra..
Citera
2017-02-04, 09:13
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
The Swedish government, which claims to be "the first feminist government in the world", has also issued a statement affirming that gender equality is "central" to its priorities.

BBC.

Vilken idioti.
Citera
2017-02-04, 09:30
Medlem
slagghackas avatar
Utan att sympatisera med sittande regering så tycker jag att det är en grymt bra och rolig bild
Dessutom är det ett lagråd kring klimatavtal som skrivs under, inget är viktigare än miljön så förmodligen är pappret långt mycket viktigare än vad nu Trump har signerat.

"Det fastslår bland annat att Sverige år 2045 inte ska ha några nettoutsläpp av växthusgaser. Utsläppen från inrikes transporter ska minska med minst 70 procent senast år 2030"

Det glädjer mig att svenska politiker inte bara är gråhåriga gubbar i dyra kostymer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in