2017-02-03, 22:09
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Saken där är ju att övertrassering på ett konto innebär att pengar som kommer in på kontot går direkt till banken. Därför kommer det kännas ändå. Men visst, de kanske inte bryr sig om att betala hyror eller så, idk.
Det är ju lite det som är grejen.

De som verkligen cashat ut på hela den här grejen - bryr sig inte om triviala saker som hyror o.dyl. Och antagligen lär inte deras bidrag komma in på swedbanks konto heller när deras utbetalningar görs framöver. Många har redan konton på mer än en bank i dagsläget.

Är lite förbluffad över folks naivitet måste jag säga. Visst vore världen perfekt om alla bara följde lagen och litade på varandra?
Citera
2017-02-03, 22:14
Medlem
Gått 2 dygn nu och jag vet fortfarande ingen som fått minus på sina konto än... Men vem vet, det kommer kanske nästa vecka?
Citera
2017-02-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
Det är ju lite det som är grejen.

De som verkligen cashat ut på hela den här grejen - bryr sig inte om triviala saker som hyror o.dyl. Och antagligen lär inte deras bidrag komma in på swedbanks konto heller när deras utbetalningar görs framöver. Många har redan konton på mer än en bank i dagsläget.

Är lite förbluffad över folks naivitet måste jag säga. Visst vore världen perfekt om alla bara följde lagen och litade på varandra?

Självklart kan folk ha fler konton etc, tvivlar stort på att de är så "smarta" dock! Säger sig själv. Förstår verkligen inte varför inte Swedbank polisanmäler alla, men de ser väl vad det är för folk och vill slippa "kortet". Allt som vanligt i lilla landet lagom. Att flest uttag skedde i Malmö och Göteborg säger hyfsat mycket. Och tidpunkten när vanligt folk med flera konton på olika banker jobbar.. Ja... Jag är inte naiv, bara realist.
Citera
2017-02-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Gått 2 dygn nu och jag vet fortfarande ingen som fått minus på sina konto än... Men vem vet, det kommer kanske nästa vecka?

Tro mig, det är registrerat, det kommer synas förr eller senare. Är helg nu. Så ja, antagligen på måndag.
Citera
2017-02-03, 22:23
Medlem
Citat:
Tro mig, det är registrerat, det kommer synas förr eller senare. Är helg nu. Så ja, antagligen på måndag.

Vi får väl hoppas
Citera
2017-02-03, 22:29
Medlem
Zests avatar
Citat:
Självklart kan folk ha fler konton etc, tvivlar stort på att de är så "smarta" dock! Säger sig själv. Förstår verkligen inte varför inte Swedbank polisanmäler alla, men de ser väl vad det är för folk och vill slippa "kortet". Allt som vanligt i lilla landet lagom. Att flest uttag skedde i Malmö och Göteborg säger hyfsat mycket. Och tidpunkten när vanligt folk med flera konton på olika banker jobbar.. Ja... Jag är inte naiv, bara realist.
mjo, lite naiv är du allt. inte illa ment alls men jag har svårt att se swedbank anmäla alla. är ju locket på redan dagen efter.

dessvärre är det nog så att det är en riktigt jäkla koblajja som de hamnat i nu, swedbank alltså. och då är jag trots allt mångårig kund hos dem även jag. men inte i den stora utan i en del som sköter sig själva utan anknytning.
Citera
2017-02-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad är det ni inte förstår? De som sitter djupt i skiten med skulder de aldrig kommer kunna komma ikapp och betala så är detta, de facto, som att vinna på vilket annat spel som helst - förstår ni verkligen inte detta? Andra som chansat har naturligtvis gjort bort sig, men jag tror faktiskt de som ej brur sig och redan är översköljda utav skulder är i majoritet. Dessa bryr sig inte och är bara att gratulera, sett är deras synvinkel... Gratis pengar, resonerar de detta som, inget annat.

Tror inte att de har swedbankkort med mastercard då om de är djupt skuldsatta.
Citera
2017-02-03, 22:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
Tror inte att de har swedbankkort med mastercard då om de är djupt skuldsatta.
Det har ingen betydelse hur hårt skuldsatt du är för att kunna få ett Swedbank med MC.
Jag vet många med mångmiljonskulder som har kort du inte ens skulle kunna drömma om.

Själv har jag skulder på kanske en miljon, men jag har också tillgångar på mer än så. Och ett liknande kort.
Citera
2017-02-03, 23:07
Medlem
Nu drogs pengarna från mitt konto. Tror det kommer dras för alla senast början på nästa vecka
Citera
2017-02-03, 23:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad med att ha konton i fler banker? Bidrag går väl direkt och först in på Swedbank, men lön kan man ju välja var man vill ha in. Men, som sagt - inte många av dessa som har lön. Kan dessa sopor inte säga upp sitt Swedbankkonto och få utbetalt via en annan bank, eller check, eller måste ALLA transaktioner gå via Swedbank först, som det var förr i tiden? Ja, då är de körda och jag böjer mig, för på bidrag lär ju dessa gå.

Om kontot är övertrasserat kan de inte säga upp det.
Citera
2017-02-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
mjo, lite naiv är du allt. inte illa ment alls men jag har svårt att se swedbank anmäla alla. är ju locket på redan dagen efter.

dessvärre är det nog så att det är en riktigt jäkla koblajja som de hamnat i nu, swedbank alltså. och då är jag trots allt mångårig kund hos dem även jag. men inte i den stora utan i en del som sköter sig själva utan anknytning.

Swedbank har ju gått ut och sagt att de inte kommer anmäla någon, om de velat så hade de gjort det. Tog inte illa upp, tycker bara att jag inte är naiv :P
Citera
2017-02-03, 23:23
Bannlyst
Så här e det pojkar och brödrer: först kommer swedbank att dra in varendaste krona från den som övertrasserat över ett visst belopp då man juridiskt hemställer det till bedrägligt förfarande. Därefter kommer kontot att stängas. Kortnummer kommer att försvinna. För vissa kommer kontona att anmälas som övertrassering av brottsgrad till bedrägeri. Här kommer swedbank att polisanmäla och via kronefogden hysa in vartenda ettöring resten av den personskulden resten av livet. Dessa samtliga kommer i ett bankregister vilket innebär: att de absolut med förmodan INTE kommer kunna öppna ett enda svensk bankkonto förutom valuta exchange banker. Att swedbank har varit " frikostiga " med mastercard - rimmar endast till det system som kallas för " verified by visa " för att för kunden skall kunna undvika s.k phising bedrägerier via internethandel och på vissa oauktoriserade utländska butiksavtal då man bara " drar kortet " utan att använda chip. Nog om det.

Det finns inget som stödjer ngn sorts " rättighet " i sveriges lag, el finans/banklag - att man har " rätt " till ett bankkonto - om man missbrukar eller äger oaktsam osedlighet gentemot en svensk bank. Tvärtom " förlorar " svenska banker på bidragskonto-havare. Exempel att ta hänsyn till är s.k penningtvättlagen: här kan banken på dagen säga upp kontona lika snabbt som en korv med mos på sibylla. Det är en idiopati att gemene folk tror att svenskägt bank-konto är synonymt med personnummer.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-02-03 kl. 23:31. Anledning: ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in