2017-02-04, 20:35
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Entligt mig är det ju att begränsa någons rätt över sin egen kropp att välja själv ifall den vill behålla ett foster eller inte. Men precis som du säger är USA ett kristet land där man kanske inte ser det som en rättighet på samma sätt som jag, en invånare av de sekulariserade Sverige gör.

Fast frågan har ju blivit förenklad in i absurdum. Trump har ju öht. inte rört abortlagstiftningen i USA än så länge, han har stoppat bidragsfinansiering utomlands. Tänk alla amerikaner som inte längre har råd med sin artberssjukförsäkring pga. Obamacare ledde till höjda premier, då är det alltså abortbegränsning för amerikanska kvinnor som inte längre har försäkringspengar för att göra abort på privata kliniker?
Citera
2017-02-04, 20:40
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Kan dom fan åtminstone klä sig som kvinnor fast dom är fula, osminkade med skogsmullemundering och en med världens ölmage.

citat
Jag har inget bra svar på det och det är en diskussion som tyvärr inte intresserar mig särskilt mycket. Något som jag jag tycker var kul var "de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män."

Eller så kan man se det ur en annan vinkel vilket du verkar oförmögen att göra, 7 män skriver på en lag för att små barn inte ska bli mördade av lata knullharar som inte har vett att skydda sig.

Det är inte en ölmage, hon är gravid
Citera
2017-02-04, 20:40
Medlem
symers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Fast frågan har ju blivit förenklad in i absurdum. Trump har ju öht. inte rört abortlagstiftningen i USA än så länge, han har stoppat bidragsfinansiering utomlands. Tänk alla amerikaner som inte längre har råd med sin artberssjukförsäkring pga. Obamacare ledde till höjda premier, då är det alltså abortbegränsning för amerikanska kvinnor som inte längre har försäkringspengar för att göra abort på privata kliniker?
Är inte insatt, utan jag poängterar mer det faktum att jag finner det komiskt.
Citera
2017-02-04, 21:12
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Om du vill motverka nr2, måste du omfamna nr1.

Det håller jag inte med om. I Jimmie Å, Mattias Karlsson och Rickard Jomshof finns få spår av arrogans och bisarrt självförhärligande, om ens något.

SD är verkligen ingen Trump. SD är den tredje vägen.
Citera
2017-02-04, 22:05
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Eller så får dessa kvinnor lära sig att använda skydd. Är du intresserad av att betala ur egen ficka för en kvinnas abort bara för att hon knullar runt och inte kan hålla fittan i styr?

Intressant att de som skriker högt om att folk ska ta de fulla konsekvenserna av sina handlingar så ofta är folk som vet att de själva aldrig skulle behöva göra det.
Citera
2017-02-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Intressant att de som skriker högt om att folk ska ta de fulla konsekvenserna av sina handlingar så ofta är folk som vet att de själva aldrig skulle behöva göra det.

Är det inte snarare logiskt att de är så?

Hur som helst, för att återgå till ämnet så skäms iaf jag över vårt land som nu är helt belt besatt av kön och etnicitet. Så jävla kontraproduktivt..
Alltså jag skäms verkligen.
Citera
2017-02-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Syftar du på människor som knullar runt utan preventiv-medel?
Citera
2017-02-04, 23:04
Medlem
Abort hit eller dit. Det mest skrämmande med Trump är att han har vapen att
göra abort på hela mänskligheten. Ja han gjorde konstiga uttalanden under
valrörelsen om att använda kärnvapen

Åter till ämnet bilden är väl inget att uppröras över.
Senast redigerad av mangne 2017-02-04 kl. 23:08.
Citera
2017-02-04, 23:05
Medlem
Ingen behöver vara orolig för vad Trump kommer att tycka om bilden på kvinnorna.
Trump har andra större problem att lösa plus att han skapar sina egna problem efterhand och han är inte ens svart eller muslim.
Citera
2017-02-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag ogillar MP, men lite satir är alltid kul. Det var en rätt bra satirbild också. Det får jag ge dom.

Befriande för en gångs skull att någon kliver utanför PK-ramen! Synd att den svenska flaggan är litet rumphuggen. Gillar gravidmagen med tanke på vad Trump gör med abortlagar etc.
Citera
2017-02-04, 23:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusskydd
Man skall alltså markera mot Trumps "gubb bild" genom att tillsammans med ett gäng "damer" (för att utrycka det diplomatiskt) posera på ett i stort sätt likadant sätt som Trump. Komplett med bistra miner och allt. Jag tycker inte detta slår igenom väl. Samma personer som så gärna pratar om mångfald jämlikhet osv kunde ju givetvis markerat detta genom att ta med båda könen och personer från andra kulturer. Istället lyckas man få med 10 vita kvinnliga feminister. Bra jobbat. Detta faller pladask.

Ungefär det första jag med tänkte. Jag hoppas feministiska grupperingar kan splittras genom att peka ut homogeniteten i dessa grupper och sabbotera homogeniteten i feministiska grupperingar.
Citera
2017-02-04, 23:18
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Befriande för en gångs skull att någon kliver utanför PK-ramen! Synd att den svenska flaggan är litet rumphuggen. Gillar gravidmagen med tanke på vad Trump gör med abortlagar etc.

Ja precis, klockren satir egentligen. Synd att meningsmotståndare inte kan uppskatta det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in