2017-02-04, 02:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Bara vita kvinnor på bilden.

Förklara gärna hur det inte är diskriminerande.
Detta är ett svar på en bild med män och man svarar med kvinnor. Eftersom bilden inte gör anspråk på att representera något annat än just detta svar och inlägg i debatten är den inte diskriminerande. Lika lite som fem vita personer som står och väntar på bussen är diskriminerande.
Citera
2017-02-04, 03:11
Medlem
symers avatar
Vad jag förstod det som var det ett försök till att efterlikna den typ av folkliga och ibland skämtsamma politik som Obama introducerade t.ex. dansa med Ellen i Tv. Tycker att det var otroligt harmlöst och jag drog definitivt på smilbanden när jag såg det här.

Tycker också att det var en rätt harmlöst publicetetskampanj som inte gjort mycket mer än att ytterligare uppmärksamma de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män.
Citera
2017-02-04, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Vad jag förstod det som var det ett försök till att efterlikna den typ av folkliga och ibland skämtsamma politik som Obama introducerade t.ex. dansa med Ellen i Tv. Tycker att det var otroligt harmlöst och jag drog definitivt på smilbanden när jag såg det här.

Tycker också att det var en rätt harmlöst publicetetskampanj som inte gjort mycket mer än att ytterligare uppmärksamma de smått ironiska faktum att ett en äldre man skriver på en lag som behandlar kvinnors rätt att verka över sin egen kropp, bakom sig har han ytterligare sex män.

Utmärkt svar, att dra in annan politik är ju egentligen helt onödig.
Citera
2017-02-04, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag tycker det är befriande att Sverige för en gångs skull inte framstår som så jävla ängsligt och mesigt. Mer sånt här!

Symptomatiskt också att så fort man ska diskutera kvinnor, så är det deras klädsel, hår och eventuell makeup som angrips, inte vad de står för som yrkesverksamma.
Ehhh? Den där bilden är ju ängsligt och mesigt personifierad!! En låtsasorder om att Sverige inte ska ha nå co2 utsläpp 2045.. utan nån som helst idé om hur det ska ske! Vilket alla seriösa remissinstanser mycket riktigt påpekade! Herregud! Va sysslar dom med? Hoppas innerligt vi slipper MP nästa år! För Sveriges bästa!!!
Citera
2017-02-04, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag ger det stort tummen upp. Mp har ju skämt ut sig på många plan sista tiden men det här var faktiskt bra gjort. Ett gäng kvinnor som signerar ett klimatavtal kontra ett gäng män som signerar hårdare abortlagstiftning. Det är ju självklart vilket som är mest förenligt med en positiv framtid.

Otroligt larvigt att kommentera kvinnornas utseende, de är politiker, inga modeller.

Blir lite trött på alla som bara hyllar Trump för allt och dissar Sverige för allt med PK hit och dit. Hur man än står politiskt så måste man ju kunna vara objektiv nog för att se hur många korkade saker Trump säger och gör, och att han ljuger och hittar på saker hela tiden.

En viss mån av politisk korrekthet är ju inte fel när man är president, sedan får det inte gå överstyr som det gjort i Sverige (mkt pga media).
Skillnaden är att trumps order har effekt. Lövins order är bara trams.. Därför faller det platt! Speciellt med hennes triumferande "nu måste alla regeringar "! Nä de måste dom inte alls, de kan bara upphäva skiten.

Istället för att lägga tiden på skämtbilder och trumslagare så kunde de ordnat en utredning om HUR vi ska kunna minska co2 och vilken forskning som behöver mer stöd. Dvs konkreta förslag på hur Detta ska lösas. Med MP är ju känt för en "det ordnar sig" mentalitet. Ungefär som när de släpper in 100tusentals flyktingar utan nån idé om var de ska bo eller försörja sig.
Citera
2017-02-04, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
tycker synd om USA som fått denna dåre till president, en som är emot abort osv
Du tror väl inte på allvar att han är det? Men han är smart nog att fatta att han måste vara det om han ska få kristnas stöd. Trump har en demokratisk bakgrund.
Citera
2017-02-04, 04:53
Medlem
MP åker väl ut nästa val och Trump vet inte ens vem dom är även om hans liv stod på spel . det enda mp gör i Sverige är att höja skatter på bränsle för att dom vill rädda miljon även fast Sverige släpper ut nån promille jämfört med världens utsläpp . dom kan väl åka ut nästa gång så kan som jobba på greenpeace eller nåt
Citera
2017-02-04, 05:00
Medlem
Hon som sitter längst fram på bilden ser ju ut som hon tagit ett par silar för mycket, för ofta.
Resten har sålt smöret och tappat pengarna. Bittra damer?
Citera
2017-02-04, 05:31
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det är verkligen fantastiskt roligt hur triggade ni blir av detta.

För att det är så jävla dumt i huvudet att man skäms och vill försvinna.

Undrar om Löfven skickar ett till brev som han censurerar från befolkningen igen där han suger röv och fjäskar som han gjorde vid valet.

Men hjälp från USA angående Islamist invasionen eller kommande inbördeskrig här kan vi väl glömma efter all teater vår regering hållit på med.

Så jävla patetiska människor
Citera
2017-02-04, 05:39
Medlem
Det krävs bara en framtida regering med lite stake i för att riva upp detta beslutet och återinföra lite maskulinitet i svenskt beslutsfattande
Låt tanterna tro att de betyder nåt
Citera
2017-02-04, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Tycker det var lite småkul.
Måste politiker alltid vara så tråkiga som möjligt menar du?

Tror du verkligen någon bryr sig om denna bild?
Jag håller med dig jag.

Gillar ju Trumpen skarpt men har inga problem att skratta åt honom för det. Löjligt ful frisyr och löjligt barnslig i sitt sett att vara. Politiken är det dock inget fel på utan snarare tvärtom. MP suger ju ordentligt men rolig bild.
Citera
2017-02-04, 06:59
Avstängd
Vad är det som är så himla pinsamt? Vissa människor hittar fan alltid något att gråta över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in