2017-02-03, 08:25
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Någon ovan samlade ihop dessa:

"
"jag bestrider framtida fakturor och anmäler er för grovt olaga hot om ni använder denna "kaka" i er kampanj, hörs imorgon"

"Säger upp mina abonnemang imorgon!
Fy fan vad dåligt! Där flög 50 000kr, hoppas ni har råd med sån badwill!"

"Har ett dyrt abonnemang hos er. Men jag byter leverantör när abbonemanget går ur. Smart att anlita en extremistisk manshatare/polishatare.
vad fan trodde ni?"

"Jag vill att ni med omedelbar verkan löser de fyra abonnemang som vår familj har hos er. (...) Var vänlig skicka mig ett PM så ska ni få samtliga våra fyra nummer så att de kan avslutas!"
"

Dessa 4 exempel är troligtvis ryska troll. De har gramatiska fel och skriver konstigt. Sverigevänner stavar fel och använder fula ord. De två första mer tydliga än de senare.
Ditt bruk av det svenska språket lämnar för den delen också en del övrigt att önska. Innebär det implicit att du också är ett ryskt troll?

Men för att återvända till topic så är det väsentligt att betona att det var inte Comviq som bröt samarbetet med Kakan utan att hon hoppade av uppdraget. Således kvarstår en i mitt tycke berättigad kritik mot företaget.
Citera
2017-02-03, 10:22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Man har ju råd att vara selektiv i detta sammanhang, det är ju inte som att bojkotta facebook eller youtube direkt där det inte finns bra alternativ.

Vet att du försöker provocera, så jag kan ju själv provocera med att vara så där oblygt kapitalistisk och fråga dig om du tror Kakan är ett bra varumärke som genererar stålar?
Inte ens som provokatör är hon populär, finns provokatörer med bra mycket fler fans än Kakan.
Kakan lever på kulturbidrag, hon är knappast en kassasuccé.
Har jag komenterat deras val av Kakan? Jag komenterade en tråd som då låg i Politik - Inrikes. Nu ligger den rätt o då har jag noll intresse i vilka personer ett komersiellt bolag samarbetar med.
Citera
2017-02-03, 11:04
Medlem
Som-Gjutens avatar
Det är inte mycket som förvånar mig längre..

De har redan raderat massvis med inlägg och förmodligen snart mitt med...
Frihet my ass....
Citera
2017-02-03, 11:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Alla pratar om "Kakan". Men om Zara då, som hatar män till de grader?
Henne om någon ska man driva bort!!
Citera
2017-02-03, 12:31
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alla pratar om "Kakan". Men om Zara då, som hatar män till de grader?
Henne om någon ska man driva bort!!

Men Zara kan ju omöjligtvis ha fel. Hon är ju bara en ung tjej! Enligt Sven Melander.
Citera
2017-02-03, 17:55
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Man kan inte annat än vara jäkligt glad hur allt utvecklar sig.
Undrar hur många mer uppdrag denna kossa får i fortsättningen förutom hos kulturmarxisterna i SVT
Citera
2017-02-03, 19:04
Medlem
Europes avatar
Det här nyheterna tröstar mig lite: enligt Resumé tappar Commieviq på marknaden. Notera dock att det var innan den här kampanjen, så det är inte på grund av den.

Citat:
I nya Insikt Marknad har vi närstuderat varumärkessiffror från Xtreme Nordic. Siffrorna visar tydligt att Comviq tappar på alla fronter: uppmärksamhet, preferens och senaste köp. Varumärket tappar även i det viktiga området prisvärdhet.
Citat:
Det är svårt att spana mot en utveckling men i nya Facebookkampanj har Comviq förflyttat fokus från pris till att v i ska spräcka våra filterbubblor. Om det är rätt väg att gå för Comviq återstår att se.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/02/03/comviqs-karim-tappar/
Citera
2017-02-04, 00:18
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Tack kakan och fasttrain.
Ni fick mig att byta iaf 4 abonnemang.
Nästan så jag önskar jag hade haft fler. Är ju vit och lågutbildad så det har kanske ingen effekt.

Alla bidrag är välkomna, även ditt. Att du agerar ger dig cred, inte din utbildning.
Citera
2017-02-04, 00:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Så hon får hata poliser och män etc men man får inte kalla henne fet eller ful...

Vad är skillnaden bortsett att det sistnämnda är sanning?

Skillnaden är att privatpersoner får kritisera makthavare som poliser och män och gällande lagstiftning. Man får dock inte angripa kvinnor med vänsterperspektiv och deras åsikter. Det är så svensk offentlighet ser ut och passar det inte så är det bara att flytta.
Senast redigerad av Blundetto 2017-02-04 kl. 01:16.
Citera
2017-02-04, 04:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Skillnaden är att privatpersoner får kritisera makthavare som poliser och män och gällande lagstiftning. Man får dock inte angripa kvinnor med vänsterperspektiv och deras åsikter. Det är så svensk offentlighet ser ut och passar det inte så är det bara att flytta.

Källa på det?
Citera
2017-02-04, 08:31
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Man kan inte annat än vara jäkligt glad hur allt utvecklar sig.
Undrar hur många mer uppdrag denna kossa får i fortsättningen förutom hos kulturmarxisterna i SVT

Hon kommer nog inte få mindre uppdrag av detta
Hon satt ju i Malou i TV4 i torsdags tror jag det var....

Jag tittade inte på skiten så jag vet inte vad hon sa
Citera
2017-02-04, 09:53
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministIsCancer
Nä, hon är en vandrande stereotyp. En fet, ful manshatande feministflata. Man kunde inte rita en mer perfekt symbol för Sveriges marxister.

Det fattas bara fishmouth syndrome annars är det som du säger
https://twitter.com/shoe0nhead/status/719697214206058496
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in