2017-02-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Aj då... och vem läckte till PAJ? Var det hans kompis polisen SM?

Det måste vara mycket lättare att klara sig undan från ett mord när man har en kompis på polisstationen i Kramfors som informerar om läget...
Den här byken stinker riktigt illa ju mer som kommer fram
Det var bara det här som fattades, vad var det som hände 1987 egentligen? Det blir bara sjukare och sjukare.
Citera
2017-02-03, 22:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det var bara det här som fattades, vad var det som hände 1987 egentligen? Det blir bara sjukare och sjukare.
Japp så mycket sjukare än så här kan det knappast bli
PAJ har en barndomskompis, SM, som var polis och han jobbade på polisstationen i Kramfors hösten 1987 när Eva mördades.
Hur mycket info fick PAJ av SM?
Jag vill inte tro det värsta att SM var medveten om vad PAJ troligen hade gjort och sopade igen spåren, så man får hoppas att SM lämnade ut info i oförstånd till sin vän PAJ då.

Nu kanske SM ska ta och upplysas om vad som har framkommit... om han inte redan vet det... och så får han förklara sig om hur mycket info han lämnade ut.
Misstänker SM PAJ för mordet i dag när ny info har framkommit?

En liten varning kanske är på plats. Om PAJ kan begå ett bestialiskt mord på en kvinna och döda en hund så är det inte för långt borta att varna dom som PAJ vet om att dom vet något.
Vittnen kan tystas för gott om gärningsmannen blir tillräckligt desperat...
Citera
2017-02-03, 22:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
En liten varning kanske är på plats. Om PAJ kan begå ett bestialiskt mord på en kvinna och döda en hund så är det inte för långt borta att varna dom som PAJ vet om att dom vet något. Vittnen kan tystas för gott om gärningsmannen blir tillräckligt desperat...
Om det nu är som polisen säger, att det finns de som inte berättar vad de vet, så tror jag inte att det behöver handla om att någon nu skulle vara rädd att själv bli mördad. Det räcker nog bra med den vanliga bristen på civilkurage, och en önskan om att inte behöva bli inblandad. Desto mer beklagligt, i så fall.
Senast redigerad av Draifos 2017-02-03 kl. 22:27.
Citera
2017-02-03, 23:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om det nu är som polisen säger, att det finns de som inte berättar vad de vet, så tror jag inte att det behöver handla om att någon nu skulle vara rädd att själv bli mördad. Det räcker nog bra med den vanliga bristen på civilkurage, och en önskan om att inte behöva bli inblandad. Desto mer beklagligt, i så fall.
När det gäller en sån här förslagen person så kan man vänta sig vad som helst.
PAJ har byggt upp en fasad som rämnar totalt nu och det kan driva honom till att göra något.

Det jag utläser om PAJ stämmer väldigt bra in på en beräknande personlighetsstörning som kallas för psykopati i vardagslag. Alla med den störningen är inte fängelsekunder.

Ett sånt personlighetsdrag kan man komma långt med för man är väldigt kontrollerad och kontrollerande. Många höga chefer har det draget för det behövs känslokyla att nå långt upp på karriärstegen.

Här har vi en brevbärare som är kyrklig, har varit politiker, har suttit nämndeman och högre ändå, är vän med en polis i anslutning till mordutredningen osv.
Fin fasad som nu rämnar och inget av det han har åstadkommit är värt ett skit för det är bara fokus på mordet på Eva och det finns väl knappt någon i Kramfors som har undgått att höra om det.
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Jag har fått veta att P har varit nämndeman också. Inte bara det, han har dessutom varit förtroendevald för riksorganisationen för nämndemän.

Tillägg: Denna organisation http://www.nmrf.se
Citera
2017-02-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det tror jag också. Jag har skrivit åtskilliga inlägg om Berit Å och om mina misstankar mot henne under dom senaste 3 veckorna. Jag känner mig tämligen övertygad om att hon vet betydligt mer än vad hon har berättat. Jag misstänker även att hon med stor sannolikhet kan ha lämnat falskt vittnesmål för att skydda P-A.

Ett väldigt viktigt vittnesmål måste ha varit hur stämningen var hos P den där sista kvällen vid träffen. Än hur usel polisen var kanske att man ändå hade synat P lite närmare om man fått veta om det hade uppstått bråk.
Polisen visste väl heller ingenting om vilka till synes komplicerade relationer det handlade om. Dom hade väl inte en aning om att P och Bå hade en relation. Det man visste var tydligen att P var Evas pojkvän (enl. Öhman boyfriend). Den ende som måste ha matat polisen med detta är väl P själv ... ja Bå också i och för sig. Några andra inblandade uppfattade väl inte dom som ett par.
Citera
2017-02-03, 23:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
PAJ har byggt upp en fasad som rämnar totalt nu och det kan driva honom till att göra något.

Det jag utläser om PAJ stämmer väldigt bra in på en beräknande personlighetsstörning som kallas för psykopati i vardagslag. Alla med den störningen är inte fängelsekunder.

Ett sånt personlighetsdrag kan man komma långt med för man är väldigt kontrollerad och kontrollerande. Många höga chefer har det draget för det behövs känslokyla att nå långt upp på karriärstegen.

Här har vi en brevbärare som är kyrklig, har varit politiker, har suttit nämndeman och högre ändå, är vän med en polis i anslutning till mordutredningen osv.
Fin fasad som nu rämnar och inget av det han har åstadkommit är värt ett skit för det är bara fokus på mordet på Eva och det finns väl knappt någon i Kramfors som har undgått att höra om det.

Ja jag instämmer helt i det du skriver.
På tal om det så minns jag hur oförtjänt mycket jävla mycket skit jag fick ta när jag tidigare försökte diskutera P-A's psykiska hälsa här i tråden, det var ett rent sjukt drev som sattes igång...

Tråkigt, eftersom som det är både intressant och något som bör kunna diskuteras.
Citera
2017-02-03, 23:54
Medlem
Citat:

Oförmågan att kunna känna empati är också ett grundläggande drag hos en psykopat.
Citera
2017-02-03, 23:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Ja, framför allt så handlar det nog om att man inte vill bli inblandad.
Jag tror att Berit Å och Lampan (ML) är två av dessa s.k. "personer som inte berättar vad dom vet", möjligen att det finns ytterligare någon till...
Citera
2017-02-03, 23:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Oförmågan att kunna känna empati är också ett grundläggande drag hos en psykopat.

Psykopatens manipulativa sida är också vida känd.
Citera
2017-02-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja, framför allt så handlar det nog om att man inte vill bli inblandad.
Jag tror att Berit Å och Lampan (ML) är två av dessa s.k. "personer som inte berättar vad dom vet", möjligen att det finns ytterligare någon till...

Det är en brist att mordvapnet saknas. Det kan finnas någon som sitter inne med den uppgiften också
Citera
2017-02-04, 00:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ett väldigt viktigt vittnesmål måste ha varit hur stämningen var hos P den där sista kvällen vid träffen. Än hur usel polisen var kanske att man ändå hade synat P lite närmare om man fått veta om det hade uppstått bråk.
Polisen visste väl heller ingenting om vilka till synes komplicerade relationer det handlade om. Dom hade väl inte en aning om att P och Bå hade en relation. Det man visste var tydligen att P var Evas pojkvän (enl. Öhman boyfriend). Den ende som måste ha matat polisen med detta är väl P själv ... ja Bå också i och för sig. Några andra inblandade uppfattade väl inte dom som ett par.

Ja tveklöst, det behöver inte ens ha varit ett bråk i den bemärkelsen utan kanske mer att det uppstod oenigheter och att man tjafsade om något. Stämningen kan ha blivit upprörd och irriterad, och just med anledning av detta tror jag att Berit kan ha lämnat ett falskt vittnesmål om hur stämningen verkligen var i lägenheten under den sista timmen, innan Eva lämnade den.

P-A insåg givetvis att det skulle låta mycket illa och att det skulle vara till hans nackdel om det hade varit tjafs och dålig stämning strax innan Eva blev mördad, dessutom skulle det öka risken för att han själv skulle kunna bli misstänkt för mordet om det nu visade att han och Eva var osams i lägenheten innan dom skildes åt, dvs. endast en kvart innan mordet.
Jag tror i sådant fall att P-A kan ha övertalat Berit att "för säkerhets skull" inte nämna något om bråket/tjafset i lägenheten under polisförhöret, eftersom det endast skulle ställa till med onödiga problem, som att P-A kanske blev misstänkt.

Det falska vittnesmålet lämnade i sådant fall Berit (av kärlek?) för att skydda P-A så att han inte skulle bli misstänkt och jag tror inte att hon vid denna tidpunkt visste att P-A var mördaren utan att hon kom på det först senare, det gick väl upp ett ljus någon gång under dom 3 veckor som hon bodde tillsammans med P-A efter mordet och när hon till slut insåg hur det låg till så "flydde" hon hals över huvud.

Nej polisen visste ingenting om vilka komplicerade relationer det handlade om, dom visste endast det som P-A hade uppgivit för dom, dvs. att han var Eva's (självutnämnde) "pojkvän". Polisen tycks heller inte ha varit särskilt intresserade av att lyssna på vad Eva's nämaste hade att säga om saker och ting.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-04 kl. 00:34.
Citera
2017-02-04, 00:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är en brist att mordvapnet saknas. Det kan finnas någon som sitter inne med den uppgiften också

Ja men det har ju kommit in ett tips till polisen vart mordvapnet finns, jag tror att dom fick det för ett par år sedan men så vitt jag vet så har det inte kollats upp.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-04 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in