Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Skademinimering kommer dock inte att räcka för att helt återställa relationerna med omvärlden. Vi, i Europa, (dit jag, självklart, inte räknar Ryssland), har väl varit naiva på gränsen till infantila när det gällt vår tro på att USA inte skulle kunna råka ut för någon som Trump, eller värre.......
Redan nu så börjar européerna driva med Trump. Tyskland har det roligaste " America First, ...... Second" videon:
https://www.youtube.com/watch?v=9Sq-VPDtNK4
Nej, skademinimering kommer inte att räcka. Det blir mer någon sorts livlina tills Trumpopia är över, tänker jag. Något måste ju senaten, rättsväsendet och de andra göra även om det inte räcker till.
Jag tror att det kommer att bli mycket sämre relationer mellan USA och omvärlden innan Trump tvingas bort.
T ex tror jag att Erik Princes privatarmé Akademi kommer att användas vid operationer som den i Jemen. Prince har presidentens öra. Med tanke på vilka ohyggligheter Blackwater gjorde sig skyldiga till under det andra gulfkriget kan vad som helst hända om Trump släpper lös Erik Prince. Trump har ju hittills påbörjat det han lovat att göra så jag räknar med att USA snart inleder ett nygammalt krig mot terrorismen. Dessutom har Trump talat om att han vill ändra NATO i riktning mot terroristbekämpning.
Det kan bli hur illa dom helst och vi i Europa måste börja stå på våra egna ben.
Jag skrattade gott mitt i eländet åt den länkade videon. Riktigt kul!