2017-02-03, 13:57
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenpeople
Herregud. Syftet med tråden är inte att prata krig och raser.
Du får väl acceptera vad folk vill prata om i din tråd. Det är inte din tråd bara för du skapat den.
Citera
2017-02-03, 17:14
Medlem
Min uppfattning av dessa nationaliteter är att männen är väldigt trevliga men kvinnorna är utseendefixerade egocentriska bitchar med explosivt humör och borderline personlighetsstörning. Lite som Iranskor, fast något mindre narcissism och värre humör.
Citera
2017-02-03, 17:33
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Tycker Bosnier känns mer som skojare
Tycker betydligt bättre om Serber och Kroater. Men så har inte dem blivit våldtagan av turkar heller
Citera
2017-02-03, 18:16
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Tycker Bosnier känns mer som skojare
Tycker betydligt bättre om Serber och Kroater. Men så har inte dem blivit våldtagan av turkar heller

Bosnier konverterade till islam och blev således en del av det ockuperande riket, serber motsatte sig och blev utsatta för en mängd krigsbrott såsom exempelvis våldtäkter. Det är därför serber generellt är mörkare än bosnier som ofta är blonda och blåögda.
Senast redigerad av lilali 2017-02-03 kl. 18:58.
Citera
2017-02-03, 18:52
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Bosnier konverterade till islam och blev således en del av det ockuperande riket, serber motsatte sig och blev utsatta för en mängd krigsbrott såsom exempelvis våldtäkter. Det är därför serber generellt är mörkare än bosnier som ofta är blonda och blåögda.

OK det var helt nytt för mig, men av de Serber framför allt jag stött på så är det betydligt ljusare än Bosnierna
Citera
2017-02-03, 18:59
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
OK det var helt nytt för mig, men av de Serber framför allt jag stött på så är det betydligt ljusare än Bosnierna

Det är vad jag hört (från serber, kroater och bosnier), men jag är ingen expert på området.
Citera
2017-02-03, 19:06
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Har bra erfarenheter av juggar jämfört med araber. Hade gärna bytt in 2 juggar för att få ut varje arab ur Sverige.
Citera
2017-02-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du får väl acceptera vad folk vill prata om i din tråd. Det är inte din tråd bara för du skapat den.

Det blir off-topic om ni går och pratar om krig istället. Uppskattas ej. Ta hänsyn till det, tack.

Citat:

Det är min uppfattning också.
Citera
2017-02-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Min uppfattning av dessa nationaliteter är att männen är väldigt trevliga men kvinnorna är utseendefixerade egocentriska bitchar med explosivt humör och borderline personlighetsstörning. Lite som Iranskor, fast något mindre narcissism och värre humör.
Hemskt med kvinnor som är tjejiga.
Citera
2017-02-04, 18:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:

Stämmer helt rätt.
Citera
2017-02-04, 22:27
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Varför just serber? Detsamma gällde kroater. Är de också mörkare eller?

Bosnier gifte sig ofta med turkar.

Det skiljer kanske nån hundradels nyans mellan dem, varken du eller någon annan här skulle kunna avgöra vem som är serb, kroat eller bosnier om ni träffade dem. Det kan inte dem själva heller oftast, utan namn.
Citera
2017-02-06, 18:48
Medlem
Jag ser enbart positivt på bosniaker. Uteslutande goda erfarenheter av dessa både i skolan och på arbetet. Jag har växt med många bosniaker och har flertalet i min vänskapskrets. Det är ett mycket varmt och ambitiöst folk. Kroater tycker jag är lite inställsamma då de ser ner på andra folkslag på Balkan och tror sig vara så mycket bättre. De är katoliker och tror därmed att de automatiskt är del av den västeuropeiska kulturella sfären. Skrapar man lite på ytan är de som vilka exjugoslaver som helst. Det vill säga, de spottar inte i glasen och går igång på turbofolk när de tror att ingen ser eller hör.

Serber har jag ingen direkt uppfattning om, deras ryssvurmande får mig ofta att klustra ihop dom med just ryssar.

Förresten, vad gör denna tråd i detta delforum? Borde ligga i Sociologi/etnologi tycker jag.
Senast redigerad av Commendatore 2017-02-06 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in