Citat:
Patetiskt blir det väl först när du påstår saker om MOP som saknar förankring i både fakta , vittnesuppgifter, logik och verklighet.
Allvarligt talat. Tror du verkligen på film. I så fall måste du tro på Wittes filmer med Dammegård. Han som efter 30 års forskning avslöjade allt om Palmemordet. Han som inte ens klockade sin egen verklighet mot alla andras.
Allvarligt talat. Tror du verkligen på film. I så fall måste du tro på Wittes filmer med Dammegård. Han som efter 30 års forskning avslöjade allt om Palmemordet. Han som inte ens klockade sin egen verklighet mot alla andras.
Nu var filmen som jag länkade till i och för sig ett exempel på hur det kan gå till när proffs är i farten, tror du att det kan gå till på ett liknande vis eller tror du att proffs gör på ett annat sätt?
En statsminister mördas --> Politiskt motiv --> Aktör med resurser --> Proffsigt utfört --> Svårt att utreda.
Om man tittar övergripande på vad som har hänt istället för att grotta ner sig i detaljer.
Du behöver inte försöka förminska mig, det tjänar ingenting till. Jag säger inte att jag har rätt, dock så är jag övertygad om att proffs mördade OP, sannolikt en stat eller statliga organisationer som ligger bakom mordet. Det säger mig att det var proffs som genomförde, svårt att utreda, det är där vi står idag.
Nej, jag tror inte på Witte eller Dammegård, det hindrar mig dock inte från att tänka mig att det var en mycket avancerad operation. Det fanns alla möjligheter att få information om vad OP skulle göra på kvällen, att han inte hade livvaktsskydd med mera.
Ett antal grupper har antagligen varit involverade den där kvällen(precis som vi kan se på den länkade filmen), det blir komplext, många vittnesmål, dock väldigt svårt att sy ihop, vem var vem, vem gjorde vad etc.
Det var tämligen riskfritt att likvidera OP på den där platsen om man hade resurser att förvanska sanningen i efterhand genom manipulation, hot och ytterligare likvidationer. Vem som har den förmågan är i princip självklart.
Men för all del, häng upp dig på vittnesmål om gångstil, klädsel och klockning av trappspringning, det leder dock ingenstans, den här trådens resultat är ett bevis för det. Du har inte kommit närmare gåtans lösning än någon annan, så du borde kanske vara lite ödmjuk inför andras uppfattning i frågan.
Visst har tråden lyckats vända ut och in på en mängd personer, listan är lång, men varken du eller någon annan har kunnat sätta in personerna i en kontext som tydligt pekar på vem eller vilka som iscensatte samt utförde mordet.
Jag vill understryka att jag uppskattar dina inlägg, många kloka funderingar och slutsatser, men du och vissa andra verkar ha mycket svårt för att bli ifrågasatta. Och när ni blir det så kommer förminskningsargumentationen fram, helt oemottagliga för nya inputs och infallsvinklar, tunnelseende?
Senast redigerad av OY 2017-02-03 kl. 10:30.
Senast redigerad av OY 2017-02-03 kl. 10:30.