2017-02-03, 12:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I DN av alla tidningar hittar du denna hyllningsartikel:

Reportage: Kellyanne Conway är Donald Trumps general i kriget mot medierna

https://unvis.it/dn.se/nyheter/varlden/kellyanne-conway-trumps-general-i-mediekriget

Oja och reportrarna har börjat prata om att man ska kontra med ja och nej frågor och om hon inte kan svara så går man vidare, det kommer inte att funka i fyra år om nyhetsmedia inte kan få svar på simpla frågor
2017-02-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det har du säkert rätt i, att det är planerat. Men mest för att dölja att INGET görs alls. Både Trump och conway har ju väldigt låg intelligens. Utifrån mitt sätt att se det. Deras språkliga förmåga är ju nästan ingen alls och därmed så kan de inte heller tänka nyanserat.

Detta överträffas väl bara av de som är riktigt hängivna Trumpfans. Att inte inse att Trump bara pratar och inte gör något annat än klipp där han sitter och skriver på papper är ju lite lustigt.

Som det här med att det ska satsas på militären.

Trump kan ju prata och iq är det inget fel på:

https://www.youtube.com/watch?v=Rksd80-FCAw

Men mannen är 70 år nu samt flera år i reality tv världen, och jag börjar se lite Bush sista dagar i Trump där man börjar bli lite utvecklingstörd. Vilket händer med nästan alla män i den åldern.

Det är Steve Bannon som kör allt när det gäller Trump,
2017-02-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag sett Kellyann under många år, och det är inte mycket som funkar där uppe.
Det är mest färdiga svar, som inte ens säkert är ett svar till frågan som ställdes.
Frågan är hur hon lyckats nästla in sig så högt upp, eller att hon är en trogen hund som man skickar ut när man inte vill föra en intelligent diskussion.

Jag tror att Trump gillar henns svassande. De har någon slags erotisk energi kring varandra. Kanske lite skoj i ovala rummet kommer att ske dem emellan. Fast hon får nog vända sig om då hennes ansikte måste skrämma bort alla varma känslor. Jesus så härjade de börjar se ut bägge två.
2017-02-03, 12:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oja och reportrarna har börjat prata om att man ska kontra med ja och nej frågor och om hon inte kan svara så går man vidare, det kommer inte att funka i fyra år om nyhetsmedia inte kan få svar på simpla frågor
Vilka reportrar då? AB:s?
2017-02-03, 12:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja och som tur är går alla avtal att bryta om viljan finns. Dåliga avtal bör förkastas. Trump ser till USAs bästa, inte Australiens. Trump ångar på!

Man kan inte bryta alla avtal hur som helst, titta bara på brexit, de har inte lämnat än och det är för att man behöver göra vissa saker först, det finns alltid det finstilta helt enkelt.
2017-02-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja och som tur är går alla avtal att bryta om viljan finns. Dåliga avtal bör förkastas. Trump ser till USAs bästa, inte Australiens. Trump ångar på!

Men Canberra ringde till Vita Huset för att höra om avtalet gällde och Vita huset lät meddela att det gällde. Så Trump behöver inte göra något alls mer. Det är klart redan.
2017-02-03, 12:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vilka reportrar då? AB:s?

I USA, just för att hon vägrar svara på frågor utan vänder bara på det som sägs eller upprepar sig.
2017-02-03, 12:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Man kan inte bryta alla avtal hur som helst, titta bara på brexit, de har inte lämnat än och det är för att man behöver göra vissa saker först, det finns alltid det finstilta helt enkelt.

Ingen väl påstod det?
2017-02-03, 12:05
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vem är de jag ska fråga då?

Problemet var väl lite att Trump samtalade med Turnbull om ett avtal som Trump inte ens visste fanns. Och då avslutade Trump samtalet eftersom han inte hade en aning om vad de pratade om. Hur bra förhandlare man än är så spelar det ingen roll om man inte har fakta klart för sig. Avtal är avtal.

Sorry att jag är så trist; kan du visa källan?

Det förvånar mig inte det minsta om det är sant. Trump för inga djupa resonemang någonstans utan de som tänker är Bannon, Trump, Bannon, Miller, Priebus, Kushner, Flynn.

Jag är tacksam för att John McCain finns. Han är inte för inte avskydd av Trump och hans fanboys i forumet.
2017-02-03, 12:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
I USA, just för att hon vägrar svara på frågor utan vänder bara på det som sägs eller upprepar sig.
Det är värre än så, kära vän. Hela Trumps kabinett har beslutat sig för att tacka nej till enskilda intervjuer med CNN. Så du får allt ta och byta kanal.
2017-02-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump kan ju prata och iq är det inget fel på:

https://www.youtube.com/watch?v=Rksd80-FCAw

Men mannen är 70 år nu samt flera år i reality tv världen, och jag börjar se lite Bush sista dagar i Trump där man börjar bli lite utvecklingstörd. Vilket händer med nästan alla män i den åldern.

Det är Steve Bannon som kör allt när det gäller Trump,

Absolut, det är Bannon som styr. Till Pence stora förtret.

Bannon kan nog smeka upp Trump i högre brygga än Pence. Men Pence är nog ganska tuff så jag lurar på vad P ska hitta på för att slänga ut gökungen Bannon ur boet. Har du några teorier?
2017-02-03, 12:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är värre än så, kära vän. Hela Trumps kabinett har beslutat sig för att tacka nej till enskilda intervjuer med CNN. Så du får allt ta och byta kanal.

Visste inte att NBC, fox "news" och många andra nyhetsmedier var CNN, har du något nytt och komma med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in