2017-02-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är inte bara hon som sätter känslor i svaj. Hela brottet, händelseförloppet och inte minst detta märkliga efterspel med utgiven bok, TV-soffor och Veckorevyn..

Det sistnämnda som helt baseras på brottet är ju inget som MT håller på med, bara Isabell.
Då är det väl rimligt att diskutera det hon håller på med?

Om detta är en bluff så finns det ju väldigt mycket att vinna på det hela - media med kändisskap och rena pengar, detta förutom skadeståndet.

Eftersom brottet är närmast unikt så har det ett stort mediaintresse, även internationellt.
Att det dessutom att så mycket hemlighetsmakeris med skyddad identitet och en närmast övermaskad Fup, gör det ju ännu mer intressant.

Jag förstår faktiskt inte varför hon har skyddad identitet just nu?
Vad har hänt som måste göra henne "hemlig" - vilka hot är hon utsatt för i denna dag??

Skyddar vi en man som visar sig haft ett par älskarinnor och levt ett moraliskt tvivelaktigt liv också?
Eller någon som har förkärlek för ett mindre rumsrent sexualbeteende?

Är det inte just hotbilden som ska ge den skyddade identiteten?
Var finns hoten/faran just nu - och 6 år framåt??
De som blivit utsatta för svåra brott kan få skyddad identitet även fast påföljden för GM är fängelse. Det är inte ovanligt. Det brukar ske och anledningen till det är väl att även fast någon sitter bakom lås och bom så kan man inte garantera från statens sida att ett flyktförsök kan resultera i att det faktiskt lyckas. Det är nog inte svårare än så.
Citera
2017-02-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
En hallick borde hon haft, eller flera.

Har hon någon hållhake på läkaren så han har tagit på sig kidnappningen? Är det hela en bluff kan man undra?!?

Vilka/vem är det som tidigare påstått i tråden att hon inte är en hora? Det pratades om det tidigare idag. Det är uppenbart att Isabel hårdbevakar denna tråd. Hon sa väl något liknande hos Tilde.

Precis, mycket möjligt, alltså att hon haft hallickar och att det hela är en bluff. Och att det är något slags utpressning eller hot mot MT i själva verket. De kan ju typ ha börjat chatta något tag och så har historien fått vingar och de har iscensatt det där tillsammans. Vad gäller bevisen (de handskrivna lapparna och hela hans kasse med allt som hade blod och sperma) tycker jag det är övertydligt. Han kunde ju ha kastat kassen var som helst och det hade aldrig hittats. Ännu konstigare tycker jag det är att de hittade liksom bara det där hos honom (och då allt också mycket passligt i "Isabels" lägenhet), men samtidigt var det inte så mycket andra grejer någonstans, syns inte på bilderna i varje fall. Ifall man sökte efter en handskriven lapp hos mig skulle det ta ett dygn att gå igenom hela mitt hushåll. Han hade ju andra bodar och uthus också, man skulle tro att det var möjligt att gömma vad som helst, om inte han då varit så påpasslig och lagt fram allt!
Citera
2017-02-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Precis, mycket möjligt, alltså att hon haft hallickar och att det hela är en bluff. Och att det är något slags utpressning eller hot mot MT i själva verket. De kan ju typ ha börjat chatta något tag och så har historien fått vingar och de har iscensatt det där tillsammans. Vad gäller bevisen (de handskrivna lapparna och hela hans kasse med allt som hade blod och sperma) tycker jag det är övertydligt. Han kunde ju ha kastat kassen var som helst och det hade aldrig hittats. Ännu konstigare tycker jag det är att de hittade liksom bara det där hos honom (och då allt också mycket passligt i "Isabels" lägenhet), men samtidigt var det inte så mycket andra grejer någonstans, syns inte på bilderna i varje fall. Ifall man sökte efter en handskriven lapp hos mig skulle det ta ett dygn att gå igenom hela mitt hushåll. Han hade ju andra bodar och uthus också, man skulle tro att det var möjligt att gömma vad som helst, om inte han då varit så påpasslig och lagt fram allt!

Jag tror att det är exakt vad som det framgår att vara. Han har erkänt och är dömd för brottet. Inte mer komplicerat än så. Att Martin lider av en personlighetsstörninng har också framgått, och han har förlorat sin läkarlegitimation, dessutom har det framgått att Isabel bedrivit eskortverksamhet. Dock inget som är straffbart.

Om det går som en Anka, ser ut som en och låter som en Anka är det mest sannolika att det just är en Anka.
Citera
2017-02-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdhopiggen
365*2*3500=2.550.000 kr (under 6år) obeskattad inkomst, för inte ens du kan tro att hon betalar sociala avgifter eller skatt antar jag?
Räkna av utgifterna: tåg, hyra, Sling shit! en billig ----.

4 dygn hos MT väger inte på så vis upp detta. hon är en ekonomisk Anka och quackar ganska högt just nu. Straffbart?? quck quack

Vad fasiken har hon gjort med pengarna? Lägenheten där hon tog emot kunderna var ju tomt på prylar. Undrar var hon egentligen bodde och under vilka förhållanden? Hon kan rimligtvis inte ha shoppat upp pengarna genom att handla på Louis Vuitton.. Men hur kan hon investera pengarna utan att redovisa deras ursprung?
Citera
2017-02-02, 21:39
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att det är exakt vad som det framgår att vara. Han har erkänt och är dömd för brottet. Inte mer komplicerat än så. Att Martin lider av en personlighetsstörninng har också framgått, och han har förlorat sin läkarlegitimation, dessutom har det framgått att Isabel bedrivit eskortverksamhet. Dock inget som är straffbart.

Om det går som en Anka, ser ut som en och låter som en Anka är det mest sannolika att det just är en Anka.
Jag tror inte heller på alla konspirationsteorier.
Vissa är icke oävet intressanta att läsa, andra rena dravlet med de mest osökta sambanden.

Men,
Jag ska villigt erkänna att jag vid enstaka tillfällen haft en stilla tanke om BO inte trots allt tänkte gå med på planen att hämta ut nycklarna hos polisen, lova att inte röja GM och sedan skiljas åt och båda två tiga som muren om detta.

Det som mest fått mig fundersam är vittnesmålet med den polis som satt i receptionen som påstår att han efter ett tag pratade med BO ensam, med GM sittandes kvar, och frågade hur det var. Även då ska BO ha svarat undvikande. Vi som läser om det i vår "trygga soffa" med facit i hand kan tycka det något märkligt.

Nu vet vi inte hur det gick till exakt. Och det går nog inte att föreställa sig hur man reagerar i sådana situationer. Hon verkar ju närmast ha "brutit ihop" när hon väl kom bakom en dörr som säkert skiljde dem åt. Så visst, hon har nog varit mycket skärrad minst sagt. Men just detta har fått mig fundera iaf några rundor.
Senast redigerad av JonasFB 2017-02-02 kl. 21:47.
Citera
2017-02-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdhopiggen
365*2*3500=2.550.000 kr (under 6år) obeskattad inkomst, för inte ens du kan tro att hon betalar sociala avgifter eller skatt antar jag?
Räkna av utgifterna: tåg, hyra, Sling shit! en billig ----.

4 dygn hos MT väger inte på så vis upp detta. hon är en ekonomisk kriminell och borde straffas.

Fria fantasier. Eller har något liitet som stödjer din utsaga som, by the way, är förtal av ett brottsoffer.

Isabel är inte lagförd för något brott. Vad du anser är inte relevant alls. Särskilt värdelöst blir det om du inte har bevis för det du påstår.
Citera
2017-02-02, 22:07
Medlem
Citat:

Precis! Vad tjänar en hyrläkare i veckan? Mellan 100.000-200.000 är ett rimligt antagande. Om en läkare jobbar 40 veckor om året blir det lågt räknat 4 miljoner om året. Om vi tar gånger 4 år som är 2/3 delar av straffet blir det 16 miljoner. Och den läkaren skulle vara i maskopi med BO? Förlora sitt läkarleg som ger stora pengar under en livstid?
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2017-02-02 kl. 22:11.
Citera
2017-02-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Vissa är icke oävet intressanta att läsa, andra rena dravlet med de mest osökta sambanden.

Men,
Jag ska villigt erkänna att jag vid enstaka tillfällen haft en stilla tanke om BO inte trots allt tänkte gå med på planen att hämta ut nycklarna hos polisen, lova att inte röja GM och sedan skiljas åt och båda två tiga som muren om detta.

Det som mest fått mig fundersam är vittnesmålet med den polis som satt i receptionen som påstår att han efter ett tag pratade med BO ensam, med GM sittandes kvar, och frågade hur det var. Även då ska BO ha svarat undvikande. Vi som läser om det i vår "trygga soffa" med facit i hand kan tycka det något märkligt.

Nu vet vi inte hur det gick till exakt. Och det går nog inte att föreställa sig hur man reagerar i sådana situationer. Hon verkar ju närmast ha "brutit ihop" när hon väl kom bakom en dörr som säkert skiljde dem åt. Så visst, hon har nog varit mycket skärrad minst sagt. Men just detta har fått mig fundera iaf några rundor.

Ja, nog håller jag med om att allt nog är som det ser ut att vara. FUP och domar är övertygande och ingen har något att vinna på en konspiration.

Just det där i väntrummet är lite märkligt. Kanske var hon rädd både för kidnapparen och för vad som skulle komma fram vid en rättegång och kanske för folk inblandade i hennes affärer. Kanske, kanske skulle han släppa henne och så var allt bara förvandlat till en mardröm och så var hon vaken. Hennes mamma behövde inte få veta något. Sedan när hon var i säkerhet bröt hon ihop, alla dumma tankar blev omöjliga. Vad som helst hellre än gå ut igen...
Citera
2017-02-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB

Men,

Det är lätt att glömma att MT hade en revolver med sig både i bilen och till polisstationen. Att den var obrukbar visste inte Isabel förrän mycket senare när polisen konstaterat det och berättade det för Isabel under förhör.

När hon pratade med personen i receptionen var hon alltså övertygad om att hon var oskyddad med ryggen vänd mot en gärningsman med skarpladdad pistol.

Det är närmast självklart att hon svarade undvikande i den situationen.

Tänk er själv in i situationen, för ett ögonblick.

I det ögonblick hon fick en dörr om sig, bröt hon ihop.
Citera
2017-02-02, 22:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
De som blivit utsatta för svåra brott kan få skyddad identitet även fast påföljden för GM är fängelse. Det är inte ovanligt. Det brukar ske och anledningen till det är väl att även fast någon sitter bakom lås och bom så kan man inte garantera från statens sida att ett flyktförsök kan resultera i att det faktiskt lyckas. Det är nog inte svårare än så.

"Skyddad identitet kan behövas när du är utsatt för allvarligt hot och det är lätt att ta reda på var du bor. Du kan till exempel vara hotad av någon i familjen eller släkten, av en partner, av ett kriminellt gäng eller av någon du vittnat mot i en rättegång."

Skyddad identitet ges således om någon är utsatt för ett allvarligt hot. Det bör ju i vart fall finnas ett uttalat eller misstänkt hot av en GM eller anhörig/kumpan/släkt/vänner till denne.

Här har vi MT som bevisligen levt hela sitt 35-åriga liv utan någon gång blivit påkommen med någon form av våldsbrott.
Han har en framgångsrik tillvaro, fd fjälljägare, medlem i Mensa, legitimerad och uppskattad läkare sedan flera år och begår ett kidnappningsbrott. Det vuxna offret blir inte fysiskt skadat och återbördas till polisen, ingen tortyr, ingen våldtäkt och ingen utpressning.
Han erkänner allt, berättar hur det gått till och är djupt ångerfull under rättegången, skäms och accepterar indragen läkarlegitimation, skadeståndet och det slutgiltig straffet på minst 6 år.

I vilket avseende föreligger det då ett hot mot Isabell?

Varför skulle denne icke våldsamme väsentligen mer kortvuxne jämgamle ångerfulle intern utgöra någon form av hotbild mot henne? Varför skulle han göra något mot henne även om han kunde?

Så varför har hon skyddad identitet?

Om det inte är just för att denna kvinna, som bearbetat och handskats med herrars lustar hela sitt vuxna liv också har fått inflytelserika personer (läs kanske män) att låta sig övertalas till att ge henne vad hon ville ha - skyddad identitet på grund av det moraliskt tvivelaktiga leverne hon haft. Det är därför man skyddar henne - inte för någon påhittad hotbild. Hon kan nu lätt gömma sig och sina intjänade obeskattade miljoner samtidigt som hon kan skriva en bok om sitt "jobb".
Annars hade det nog varit svårt att erkänna hur hon tjänat sitt obeskattade leverbröd utan att bli föremål för Skatteverket intresse.

Frågan är om inte detta är en del av en större plan som hon(?) tänkt ut?
Citera
2017-02-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
"Skyddad identitet kan behövas när du är utsatt för allvarligt hot och det är lätt att ta reda på var du bor. Du kan till exempel vara hotad av någon i familjen eller släkten, av en partner, av ett kriminellt gäng eller av någon du vittnat mot i en rättegång."

Skyddad identitet ges således om någon är utsatt för ett allvarligt hot. Det bör ju i vart fall finnas ett uttalat eller misstänkt hot av en GM eller anhörig/kumpan/släkt/vänner till denne.

Här har vi MT som bevisligen levt hela sitt 35-åriga liv utan någon gång blivit påkommen med någon form av våldsbrott.
Han har en framgångsrik tillvaro, fd fjälljägare, medlem i Mensa, legitimerad och uppskattad läkare sedan flera år och begår ett kidnappningsbrott. Det vuxna offret blir inte fysiskt skadat och återbördas till polisen, ingen tortyr, ingen våldtäkt och ingen utpressning.
Han erkänner allt, berättar hur det gått till och är djupt ångerfull under rättegången, skäms och accepterar indragen läkarlegitimation, skadeståndet och det slutgiltig straffet på minst 6 år.

I vilket avseende föreligger det då ett hot mot Isabell?

Varför skulle denne icke våldsamme väsentligen mer kortvuxne jämgamle ångerfulle intern utgöra någon form av hotbild mot henne? Varför skulle han göra något mot henne även om han kunde?

Så varför har hon skyddad identitet?

Om det inte är just för att denna kvinna, som bearbetat och handskats med herrars lustar hela sitt vuxna liv också har fått inflytelserika personer (läs kanske män) att låta sig övertalas till att ge henne vad hon ville ha - skyddad identitet på grund av det moraliskt tvivelaktiga leverne hon haft. Det är därför man skyddar henne - inte för någon påhittad hotbild. Hon kan nu lätt gömma sig och sina intjänade obeskattade miljoner samtidigt som hon kan skriva en bok om sitt "jobb".
Annars hade det nog varit svårt att erkänna hur hon tjänat sitt obeskattade leverbröd utan att bli föremål för Skatteverket intresse.

Frågan är om inte detta är en del av en större plan som hon(?) tänkt ut?
Det finns människor som har skyddad identitet p.g.a att de varit utsatta för grova brott oavsett om de har Bos bakgrund eller inte. Bedöms det finnas en risk så blir man skyddad. Det är ganska enkelt om man vill förstå.
Citera
2017-02-02, 22:57
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Det är lätt att glömma att MT hade en revolver med sig både i bilen och till polisstationen. Att den var obrukbar visste inte Isabel förrän mycket senare när polisen konstaterat det och berättade det för Isabel under förhör.

När hon pratade med personen i receptionen var hon alltså övertygad om att hon var oskyddad med ryggen vänd mot en gärningsman med skarpladdad pistol.

Det är närmast självklart att hon svarade undvikande i den situationen.

Tänk er själv in i situationen, för ett ögonblick.

I det ögonblick hon fick en dörr om sig, bröt hon ihop.
Om det var så, ja.

Men visst uppger hon att pistolen finns i bilen. Och inget GM har på sig? (Eller har jag missat det?)
Hur som, jag har trots allt förståelse för hennes agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in