2017-02-02, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För Comviq såklart de har tappat stort på detta om nu bara 1 av 10 på de som nu bemödat sig skriva på deras Facebook faktiskt har lämnat företaget. Är nog extremt många fler som inte gjort och lämnat. Men några sådana siffror kommer givetvis inte ut. Blir väl i företagets årsredovisning så möjligen man kan se det.
Önsketänkande är inte så mycket värt. Dina "1 av 10" existerar inte. Vore bra om reklammakare börjar inse att sådana här "folkstormar" är orkestrerade av extremhögern. Liten klick sysslolösa bidragstagare, ingen köpkraft här inte, som i sin bitterhet endast kan hata, som 5 åringar i sandlådan.
Ingen i min umgängeskrets har reflekterat över denna kampanj, de flesta struntar i sånt här.
Jag har inga siffror men någon skrev i tråden att han jobbar för en annan operatör än Comviq men ser ut att fler lämnar oss och går till Comviq än tvärtom, motsatt effekt. Vet ej hur mycket lita på detta men kan tänka mej att många upplever hatet som föga framgångsrikt sätt i samhället.
Senast redigerad av fasttrain 2017-02-02 kl. 18:07.
Citera
2017-02-02, 17:49
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Är det bara jag eller ser det ut som Tele2:s aktiekurs stigit senaste dagarna? dafuq...
För det första tror jag att #kexit är för litet att påverka Tele2 på kort sikt. Men om detta vänstervurmande får en större roll i företagets strategi kommer det garanterat att synas på aktiekursen också.
För det andra så har OMX ökat sista dagarna, så frågan är om Tele2 har ökat lika mycket?
Citera
2017-02-02, 17:52
Medlem
Hlewagastirs avatar
Nu ska man svara på Lucas Simonssons video genom att tagga folk som kommer med vita lögner. Antar att Comviqs plan med det är att "hatiska" kommentarer ska dränkas? https://www.facebook.com/Comviq/vide...4976889607953/
Citera
2017-02-02, 18:09
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Övriga namn på listan är det enbart guds barn eller en och annan syndare?
Citera
2017-02-02, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
vem fan bryr sig. Jävla i-landsproblem vem som står och gör reklam för vad.
Snacka om hur man ger någon som Kakan uppmärksamhet än att bara rycka på axlarna och inte bry sig.

Det är sådan flathet som gör att subban kan fortsätta sprida sin dynga omkring sig. Det gäller att sätta ned foten så att det dånar om det och spänna ögonen i sådana träskmonster tills de svullar tillbaka ned i dyn.
Citera
2017-02-02, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Kan vara intressant eftersom dessa nu ska symbolisera allas rätt att uttrycka sig.

Zara Larsson, artist
För henne är det ganska känt vad hon tycker om saker och ting och vita män i allmänhet...

Ametist Azordegan, journalist och radiopratare
Hon tyckte att Trumps vinst var den vita mannens dödsryck..

"Janne Josefsson är bland det sämsta som hänt demokratin och public service. Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/svp en gång för alla."

Så skrev Ametist Azordegan, programledare för en kärleksattack på svensk hiphop, på Twitter efter att ha sett Uppdrag Gransknings avsnitt om vänsterextremism och våld.

Alexander "The Mauler" Gustafsson, UFC-fighter
Polare med Mona Sahlin.

Kakan Hermansson, programledare, komiker, DJ och konstnär
Ja jo...

Iman Aldebe, designer
En kvinnlig 31-årig Sverigefödd muslimsk modeskapare av jordansk börd.
Modedesignern Iman Aldebe blev uppmärksammad när hon tog fram en slöja till den svenska polisuniformen. Med sina kollektioner vill hon modernisera de muslimska plaggen – för det har hon hotats av både muslimer och högerextremister.

Sanna Lundell, journalist
"Jag måste bara få prata av mig lite om Sverigedemokraternas kvinnosyn. Jag vet inte om de 13 procent av Sveriges befolkning som glada i hågen valde en SD-valsedel när de tågade in i vallokalerna den 14 september var medvetna om att de har röstat för ett parti med en så pass förlegad kvinnosyn och familje*politik att man vill spy. Eller tycker verkligen var tionde svensk att vi ska inskränka aborträtten, att vi ska sluta ge jämställdhetsanslag till skolorna, sluta öronmärka pappamånader i föräldraförsäkringen, förbjuda insemination och homosexuellas rätt att adoptera?"

Calle Schulman, mediepersonlighet
Tillhör gänget som står för det Goda hatet enligt Birro. Gillar som det verkar Expo också.
"Calle Schulman och åländska Paf har tidigare skänkt pengar till mindre - Expo arbetar hårt, ideellt och oförtrutet mot den sortens extremism som ledde till händelserna i Norge. Expo behöver alla pengar de kan få för att sprida kunskap. Och det känns mycket viktigt att Paf genom mig och läsarna gör vad vi kan för att se till att liknande saker aldrig händer igen, säger Schulman."

Övriga verkar inte vara sådär kontroversiella men har givet de rätta vänsteråsikterna.

Felix Sandman, artist i The Fooo Conspiracy
Lucas Simonsson, komiker
Nikeisha Andersson, regissör

Summa är liksom att nu en vänsterextrem har valt ett gäng som nu står nära hennes värderingar till en kampanj som nu ska vara får allas rätt att uttrycka sig...
Citera
2017-02-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Önsketänkande är inte så mycket värt. Dina "1 av 10" existerar inte. Vore bra om reklammakare börjar inse att sådana här "folkstormar" är orkestrerade av extremhögern. Liten klick sysslolösa bidragstagare, ingen köpkraft här inte, som i sin bitterhet endast kan hata, som 5 åringar i sandlådan.
Ingen i min umgängeskrets har reflekterat över denna kampanj, de flesta struntar i sånt här.
Jag har inga siffror men någon skrev i tråden att han jobbar för en annan operatör än Comviq men ser ut att fler lämnar oss och går till Comviq än tvärtom, motsatt effekt. Vet ej hur mycket lita på detta men kan tänka mej att många upplever hatet som föga framgångsrikt sätt i samhället.

Att det skulle vara orkestrerat vet du också är en lögn. Det som tydligt var orkestrerat var #jagärhär människorna som plötsligt dök upp och hyllade Comviq. Det gick dock inte så bra, för de genuina kritikerna var många fler, och det ser så väldigt konstigt ut när en grupp människor plötsligt vid ett givet klockslag dyker upp och börjar hylla en reklamkampanj.

De där 1 av 10 är nog snarare 7 av 10. Men det är troligen några 1000 bara i vilket fall, så ingen jätteförlust för comviq. Några promille, kanske en halvprocent skulle jag gissa. Visst det motsvarar några miljoner varje år framöver, men det var ju inte riktigt det man hoppades på när man slösade miljoner på den här kampanjen. Och vad värre är så har man etablerat en väldigt negativ bild av företaget hos många som kommer hänga kvar länge. Och vad vi sett så är det inte människor som sitter tyst, de berättar för allt och alla om hur dåliga Comviq/Tele2 är.

Det är en ren katastrof.
Citera
2017-02-02, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Summa är liksom att nu en vänsterextrem har valt ett gäng som nu står nära hennes värderingar till en kampanj som nu ska vara får allas rätt att uttrycka sig...
Frågan är vem hindrar dej från att uttrycka dej fritt?
Undertonen i dina inlägg är att om inte du fritt kan sprida dina åsikter nationell så ska inte andra utan "lov" från dej få göra detta.
Jag tror du överskattar dej själv, världen är större än FB-bubblan.
Jag tycker själv att Comviqs kampanj är bra och rätt i tiden. Känner inte någon i kampanjen mer än till namnet men struntar i det.
Att högernissar inte är inbjudna är naturligt, dessa är ju inte kända för att tillåta andra åsikter än sina egna. Går ju mot hela tanken om "uttrycksfrihet".
Senast redigerad av fasttrain 2017-02-02 kl. 19:03.
Citera
2017-02-02, 19:05
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Sanctissimus la ut ett par av Alexander Gustafssons domar för några år sedan i skvallerforumet:

Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
Västmanlands Tingsrätt - 2005-05-30 - B 1057-05

källa

Misshandel
Narkotikabrott
Fängelse 3 månader

Västmanlands Tingsrätt - 2005-08-26 - B 2992-05/B 2991-05

källa

Grov misshandel
Fängelse 1 år 3 månader
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
Västmanlands Tingsrätt - 2006-08-09 - B 3129-06

källa

Grov misshandel
Skyddstillsyn
Om fängelse i stället hade valts - 1 år 6 månader
Citera
2017-02-02, 19:09
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Sanctissimus la ut ett par av Alexander Gustafssons domar för några år sedan i skvallerforumet:

Kvinnomisshandlare? Det är väl precis vad som behövs för en kampanj om yttrandefrihet även om jag tycker det är en väldigt odemokratisk herre.
Citera
2017-02-02, 19:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Frågan är vem hindrar dej från att uttrycka dej fritt?
Undertonen i dina inlägg är att om inte du fritt kan sprida dina åsikter nationell så ska inte andra utan "lov" från dej få göra detta.
Jag tror du överskattar dej själv, världen är större än FB-bubblan.
Jag tycker själv att Comviqs kampanj är bra och rätt i tiden. Känner inte någon i kampanjen mer än till namnet men struntar i det.
Att högernissar inte är inbjudna är naturligt, dessa är ju inte kända för att tillåta andra åsikter än sina egna. Går ju mot hela tanken om "uttrycksfrihet".

Nej för att förklara ytterligare då... Om tanken med kampanjen är som Comviq säger då skulle givet varit ett par högernissar med. Kanske inte lika långt till höger så man istället för kommunister hamnar hos nazisterna. Men kontroversiella som Katerina Janouch t.ex. Det skulle även kanske finnas med personer som inte är kontroversiella politiskt alls utan ateist eller vad som. Här är det medvetna val endast åt vänsterhållet. Hos ett företag som jag säkert inte enbart vill ha kunder inom denna lilla grupp.
Citera
2017-02-02, 19:13
Medlem
Citat:
Kvinnomisshandlare? Det är väl precis vad som behövs för en kampanj om yttrandefrihet även om jag tycker det är en väldigt odemokratisk herre.

11-12 år gamla domar. Kom igen nu, "The Mauler" är en annan människa nu. Han har själv sagt mer än en gång att idrotten räddade honom från att spåra ur totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in