Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Övriga namn på listan är det enbart guds barn eller en och annan syndare?
Kan vara intressant eftersom dessa nu ska symbolisera allas rätt att uttrycka sig.
Zara Larsson, artist
För henne är det ganska känt vad hon tycker om saker och ting och vita män i allmänhet...
Ametist Azordegan, journalist och radiopratare
Hon tyckte att Trumps vinst var den vita mannens dödsryck..
"Janne Josefsson är bland det sämsta som hänt demokratin och public service. Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/svp en gång för alla."
Så skrev Ametist Azordegan, programledare för en kärleksattack på svensk hiphop, på Twitter efter att ha sett Uppdrag Gransknings avsnitt om vänsterextremism och våld.
Alexander "The Mauler" Gustafsson, UFC-fighter
Polare med Mona Sahlin.
Kakan Hermansson, programledare, komiker, DJ och konstnär
Ja jo...
Iman Aldebe, designer
En kvinnlig 31-årig Sverigefödd muslimsk modeskapare av jordansk börd.
Modedesignern Iman Aldebe blev uppmärksammad när hon tog fram en slöja till den svenska polisuniformen. Med sina kollektioner vill hon modernisera de muslimska plaggen – för det har hon hotats av både muslimer och högerextremister.
Sanna Lundell, journalist
"Jag måste bara få prata av mig lite om Sverigedemokraternas kvinnosyn. Jag vet inte om de 13 procent av Sveriges befolkning som glada i hågen valde en SD-valsedel när de tågade in i vallokalerna den 14 september var medvetna om att de har röstat för ett parti med en så pass förlegad kvinnosyn och familje*politik att man vill spy. Eller tycker verkligen var tionde svensk att vi ska inskränka aborträtten, att vi ska sluta ge jämställdhetsanslag till skolorna, sluta öronmärka pappamånader i föräldraförsäkringen, förbjuda insemination och homosexuellas rätt att adoptera?"
Calle Schulman, mediepersonlighet
Tillhör gänget som står för det Goda hatet enligt Birro. Gillar som det verkar Expo också.
"Calle Schulman och åländska Paf har tidigare skänkt pengar till mindre - Expo arbetar hårt, ideellt och oförtrutet mot den sortens extremism som ledde till händelserna i Norge. Expo behöver alla pengar de kan få för att sprida kunskap. Och det känns mycket viktigt att Paf genom mig och läsarna gör vad vi kan för att se till att liknande saker aldrig händer igen, säger Schulman."
Övriga verkar inte vara sådär kontroversiella men har givet de rätta vänsteråsikterna.
Felix Sandman, artist i The Fooo Conspiracy
Lucas Simonsson, komiker
Nikeisha Andersson, regissör
Summa är liksom att nu en vänsterextrem har valt ett gäng som nu står nära hennes värderingar till en kampanj som nu ska vara får allas rätt att uttrycka sig...