2017-01-31, 17:31
Medlem
Bland det första man lär sig i arbetslivet, i alla fall om man har med betalande kunder att göra, är att inte bedriva politisk propaganda. Samma gäller vid middagar och andra sociala sammanhang där man träffar ett brett spektrum av människor med olika bakgrund. Snacka inte politik eller religion. Det är liksom ABC inom vett och etikett.

Lik förbannat tar nu Comviq på sig en tydlig vänsterextrem profil när det gäller yttrandefrihet. Det kan inte bli mer klart att företaget vill att det ska vara en mångfald av vänsteråsikter i olika diskussionsfora, medan normkritik av "värdegrunden", och kritik av de senaste årens fokus på utlänningar på bekostnad av svenskar, inte ska vara en del av debattens mångfald.

Till kampanjens hjälp har man nu tagit s.k. "profiler" som milt sagt har uttryckt sig kontroversiellt och hatiskt mot andra individer. Ofta på generaliserande grund, t ex att dra alla poliser över en kam (Kakan), eller att åldringar ska dö (Zara). Herregud, vilket självmål av Comviq.

Jag skulle vara lika kritisk om Comviq städslade en grupp med högerextremister, eller för den delen mittenextremister av Lööfs kaliber. Håll för helvete politik borta från affärerna, eller ta de ekonomiska konsekvenserna av galenskapen! Det är väl det senare som Comviqs ägare kommer att få göra nu.

Man funderar ju nu var Tele2/Comviq ska positionera sig vad gäller sparande av IP-nummer för datatrafik, blockering av "tveksamma" sajter typ Flashback, med mera. Det verkar som politiseringen och polariseringen av samhället nu sprider sig också till företagen. Inte bra för den demokratiska utvecklingen i landet!
Citera
2017-01-31, 17:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hahaha då blir det till att använda annat än Comviq kontantkort i framtiden då. Kakan är ju grovt oseriös. Comviq var dock bäst på sena 90talet...
Citera
2017-01-31, 17:35
Medlem
Grodfrityrs avatar
Märkligt att TELE2/Comviq inte anlitade Jacke Arklöv. Upptagen, månntro? Men det kommer väl fler kampanjer ...
Citera
2017-01-31, 17:37
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det hade varit kul att kolla om användarna i tråden någonsin försvarat t.ex SD's förflutna med VAM, BSS osv och se om deras åsikter stämmer in även här eller om man bara är noga med meningsmotståndares unga synder.

För ingen användare här har någonsin sagt. Det var gamla SD, det står dom för inte idag osv.

Låt företag göra reklam med vem fan dom vill och köp inte produkten om du känner att företagets budskap kränker din person.

Jag gillar inte kakan för att hon är sjukt jobbig och hela hennes person är precis en sån som jag aldrig skulle orka umgås med.

Men, med ert synsätt (trots att kakan bett om förlåtelse för uttalanden) så borde ju Sverigedemokraterna fortfarande ses som bruna och öppet rasistiska?

Eller?
Vad har SD för arvsskuld som inte S eller V har?

Jag retar mig på dessa "ambassadörer" för att de är så utstuderat politisktkorrekt utvalda.
Jag som företagare uppskattar inte detta. Man kan göra reklam utan pekpinnar.
Citera
2017-01-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Tele2/Comviq är samma tekniska infrastruktur och samma ägare.

Jag är Comviq-kontantkortskund sedan sista halvan av 90-talet.
Den här kampanjen var droppen, när min nuvarande laddning går ut byter jag opperatör.
Byter till en opperatör som kör en vit kärnfamilj i sin reklam.

Det där skulle säkert kunna fungera. Långt utanför "arga FB-are" så finns det många som är hjärtligt trötta på anti-mamma-pappa-barn-propagandan.

https://www.frieord.no/dagens-bilde/...jernefamilien/
Citera
2017-01-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag retar mig på dessa "ambassadörer" för att de är så utstuderat politisktkorrekt utvalda.

Jag skulle inte vilja kalla dem politiskt korrekta. Då gör jag mig en bild av några slätstrukna figurer typ nyhetsuppläsare i SvT eller socialliberala politiker eller konflikträdda gråsossar.

"Ambassadörerna" utgör till stor del våldsromantiker och extremister. Men det kanske har blivit politiskt korrekt på senare tid?
Citera
2017-01-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Har faktiskt gått i tankarna de senaste dagarna på om jag skulle byta mitt nuvarande abonnemang till ett hos Comviq. Detta gör beslutet enkelt och jag kommer aldrig i hela mitt liv skaffa ett comviqabonnemang. Tack Comviq för att ni förenklar besluten!

Samma här! Aldrig Comviq!!!!!!!!
Citera
2017-01-31, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det hade varit kul att kolla om användarna i tråden någonsin försvarat t.ex SD's förflutna med VAM, BSS osv och se om deras åsikter stämmer in även här eller om man bara är noga med meningsmotståndares unga synder.

För ingen användare här har någonsin sagt. Det var gamla SD, det står dom för inte idag osv.

Låt företag göra reklam med vem fan dom vill och köp inte produkten om du känner att företagets budskap kränker din person.

Jag gillar inte kakan för att hon är sjukt jobbig och hela hennes person är precis en sån som jag aldrig skulle orka umgås med.

Men, med ert synsätt (trots att kakan bett om förlåtelse för uttalanden) så borde ju Sverigedemokraterna fortfarande ses som bruna och öppet rasistiska?

Eller?
Ja? Varför skulle man annars rösta på SD?
Citera
2017-01-31, 17:54
Medlem
1procentares avatar
Sista gången jag har comviq iaf!
Citera
2017-01-31, 17:56
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Kunde inte bry mig mindre vilka personer ett företag använder till sin marknadsföring.. Är väl bara vad man får och till vilket pris som är intressant.

Men ny lur är det dags för och därmed kom detta lägligt, hoppas de konkurrerande operatörerna startar ett priskrig för att locka de "flyende aktivisterna", någon som sett några tecken ?

Har kollat efter ny lur (iPhone) med abbonemang ett tag och tycker hittills ingen kunnat matcha tele2 när de kommer till vad man får för pengarna, comviq&tele2 är väl samma sak?

Vet inte om du förstår det själv men det här är grunden till nästan alla problem vi har i alla samhällen. Så länge jag får mitt skiter jag i detaljerna. I grova drag.

Mvh
Citera
2017-01-31, 18:04
Medlem
vargvids avatar
vem fan bryr sig. Jävla i-landsproblem vem som står och gör reklam för vad.
Snacka om hur man ger någon som Kakan uppmärksamhet än att bara rycka på axlarna och inte bry sig.
Citera
2017-01-31, 18:07
Medlem
Redas avatar
"Uttrycksfrihet" måste vara orwellskt nyspråk för yttrandefrihet.
Comviq betalar ett gäng kända mediapersoner, vänster och PK, som aldrig hindrats att vräka ur sig sina mer eller mindre perversa åsikter. Det finns många tystade åsikter som Comviq skulle kunna göra reklam för. Men så sker såklart icke.

Yttrandefrihet är bra men inget som busarna i den halvkriminella Stenbeckssfären vurmar för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in