Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
Jag ser OneCoin som en sfär. Längst i mitten brinner det en lägereld och där sitter dom stora namnen inom OneCoin. Det är varmt och skönt där inne. Ju längre man sedan kommer från mitten desto kallare och mörkare blir det. Utanför sfären i mörkret, lever ni hatare med själar svarta som ett kompakt mörker. Ni ser med avund på de som är inne i OneCoin-sfären, ni vill bara förgöra sfären eftersom det gör så ont att ni lever i det kompakta mörkret och andra får njuta av OneCoin-livet.
Jobbar man hårt och säljer så kommer man komma närmare och närmare sfärens mitt, jobbar man inte lika hårt så blir man kvar i utkanten. I OneCoin-sfären gör man inte skillnad på hudfärg, kön eller andra rasistfaktorer. Sälj så får du komma närmare lägerelden och njuta av ljuset, värmen och kärleken.
Hatarna: OneCoin är en pyramid som vi måste riva.
De Goda: OneCoin är en sfär med en lägereld i mitten.
Så för att vi tycker att det är idiotiskt att köpa utbildnings material (som finns att få gratis) av ett bolag som säljer utbildnings paket, och produkten man får med på köpet INTE kan användas någonstans (länk finns bakåt i tråden, årkar inte söka... men ngn av de högre upsatta i pyramiden sade att butikerna som skyltar med att de accepterar OC är bara bluff... "valutan" kan inte användas i dagsläget... (dagen som de har sagt att man skulle kunna börja använda valutan har endast blivit uppskuten flera gånger, så kanske år 20017 kan vi använda den?
Och jag tycker det är mycket skumt att de tycker att man skall köpa samma utbildning mera än 1 gång.... fastän man får behålla materialet man betalat för!
Kan du förklara för mig varför de inte marknadsför produkten de säljer på alla möten och events de håller? Skulle väldigt gärna vilja veta
Och varför "tror" Ruja att värdet på 1 Onecoin kommer att gå upp?
Det är ju visserligen hon som bestämmer värdet, men hur får hon inbillat alla ni klappmongon att tro på det? värt 20€ i slutet av detta år?
Och om man köper ett utbildnings paket, får man med gratis produkter, som enligt företaget är värt MERA pengar en vad man betalade för utbildnings paketet...
Njut du av din läger historia, sfären kommer att implodera