2017-02-02, 13:50
Medlem
Jag kan ibland känna att en feminist är någon som gnäller över skitsaker. Feminism är för mig något man pratar om med sina väninnor när man inte har något bättre att prata om.

Det är tråkigt att det har blivit så.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-02 kl. 13:56.
Citera
2017-02-02, 13:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om man har svårt att stå ut med dominans, ägandebehov, egoism, självförhärligande, hyckleri, ignorans och ren och skär dumhet hos män och samhället så blir man feminist.

Att du sen kallar protester mot ex. sexuellt våld för "gnäll" får ju vara din ensak.

jag noterar bara att de som gnäller så pälsarna står rakt upp på detta forum är din sort och sida.

Har noterat din åsikt. Föreslår att vi lämnar det där och följer TS uppmaning så att övriga läsare av tråden slipper traggla sig igenom tjogtals inlägg bestående av din offerkofta-skit.
Citera
2017-02-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Har noterat din åsikt. Föreslår att vi lämnar det där och följer TS uppmaning så att övriga läsare av tråden slipper traggla sig igenom tjogtals inlägg bestående av din offerkofta-skit.

Observa dock att det är du som sitter med koftan....i detta inte jag..var din definition som bestod av 100% gnäll....inte min.
Citera
2017-02-02, 14:29
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
Tack för ditt bidrag!
Varsågod
Citera
2017-02-02, 14:52
Medlem
Jag skrev ju redan i den andra tråden innan du bröt ut i en separat, men kan ge en ny bild.

Många feminister förefaller drivas av en enorm bitterhet mot sin situation i en orättvis värld, och de ventilerar sin frustration på enklast möjliga karikatyr av motståndet.
Citera
2017-02-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Jag skrev ju redan i den andra tråden innan du bröt ut i en separat, men kan ge en ny bild.

Många feminister förefaller drivas av en enorm bitterhet mot sin situation i en orättvis värld, och de ventilerar sin frustration på enklast möjliga karikatyr av motståndet.

Ja det var någon där som tyckte att jag ska dra/börja på en egen tråd istället för att jag inte höll mig till tråden/hörde hemma där med min fråga tydligen? Som jag förstod det
Citera
2017-02-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjejkvinna
Jag tycker att begreppen feminism och feminist har fått kontroversiell klang.

Jag vill gärna få reda på vad har bilden av en feminist blivit? Hur illa är det alltså?
Vad är era tankar kring FEMINISTEN? Vem är feminist för dig? Vad får du i huvudet när du tänker FEMINIST?

Allas tankar är välkomna, även feministernas.

I ärlighetens namn, jag får en hårig armhåla i huvudet när jag tänker feminist och en tanke som motvilligt vandrar vidare till andra ställen på kroppen. Jag ser också en tjej som stolt blodar ner byxan med mensblod samt dansvideo på halvnakna tjocka kvinnor.

Ja, jag är mindre vetande med fördomar om det här. Försöker undvika att tänka på feminist.
Citera
2017-02-02, 16:23
Medlem
Kul tråd och extremt underhållande att se vilka fördomar som antifeminister har om feminister.
Citera
2017-02-02, 16:43
Medlem
Just den här gången dök tanken "empatilös egoist" upp.
Citera
2017-02-02, 17:23
Medlem
ekerilars avatar
Jämställdhet är en viktig fråga. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter. Därom är de flesta överens.

Om man tar denna viktiga fråga och gör den till en ideologisk grundpelare för hela ens åsiktsregister och värderingar. Då är man feminist och det är ett skällsord för mig.

En feminist kan också vara en person som utifrån ideologisk övertygelse vill tvinga eller övertyga mig att vara knapsu, fast jag inte är det.
Citera
2017-02-02, 17:46
Medlem
Couplets avatar
En feminist för mig är någon som anser att alla individer ska ha samma rättigheter och skyldigheter, i alla plan av vårt samhällskontrakt. Sammankopplat med detta är också att de inte anser att så är fallet i dag.

Sen finns ju lite olika inriktningar - särartsfeminister, till exempel, de syns ganska ofta (speciellt i Sverigedemokratiska sammanhang), men det är inte dem jag får upp i huvudet när jag tänker "feminist".

Här finns en genomgång av de olika inriktningarna om man är intresserad (det verkar uppenbarligen som att fler behöver ta del av de olika grenarna): http://www.feminism.nu/feministiska-riktningar/

Har ni sett Fröken Frimans Krig på SVT? Där har ni den typ som poppar upp i mitt huvud när någon säger "feminist".
Citera
2017-02-02, 17:58
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
En feminist för mig är någon som anser att alla individer ska ha samma rättigheter och skyldigheter, i alla plan av vårt samhällskontrakt. Sammankopplat med detta är också att de inte anser att så är fallet i dag.

Sen finns ju lite olika inriktningar - särartsfeminister, till exempel, de syns ganska ofta (speciellt i Sverigedemokratiska sammanhang), men det är inte dem jag får upp i huvudet när jag tänker "feminist".

Här finns en genomgång av de olika inriktningarna om man är intresserad (det verkar uppenbarligen som att fler behöver ta del av de olika grenarna): http://www.feminism.nu/feministiska-riktningar/

Har ni sett Fröken Frimans Krig på SVT? Där har ni den typ som poppar upp i mitt huvud när någon säger "feminist".

Hm... Enligt den definitionen är jag feminist. Det är du nog ensam om att anse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in