2017-02-02, 14:39
Medlem
Men va fan
Är de mycket snö i området och tanken tom i den stulna Skotern?
Citera
2017-02-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är inga problem med eldriven pump vid pumpning av bensin. Eldrivna bensinpumpar sitter i varenda bensindriven bil.
Det verkar som att latmasken slog till och man kopplade pumpen direkt till batteriet istället för att använda en kapslad strömbrytare eller ett relä. Använder man rätt grejjor så slipper man den här typen av problem, men det blev väl för jobbigt. Tjyvar är ju av naturen lata, det är liksom därför man blir tjyv eftersom det känns som lättare än att arbeta.
Det handlar inte om lathet. Dessa är fullständigt lågbegåvade och förstod inte bättre. Hade mupparna haft ett uns av vet så hade dom sovit denna natt för att ta sig upp till arbetet dagen efter.

CS har gjort ett hundratal stölder av diesel. Frågan är hur många bensin stölder dessa ynglar gjort tidigare.
Citera
2017-02-02, 16:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Det handlar inte om lathet. Dessa är fullständigt lågbegåvade och förstod inte bättre. Hade mupparna haft ett uns av vet så hade dom sovit denna natt för att ta sig upp till arbetet dagen efter.

CS har gjort ett hundratal stölder av diesel. Frågan är hur många bensin stölder dessa ynglar gjort tidigare.

Gissar på att de bara gör en bensinstöld. Var.
Citera
2017-02-02, 16:23
Medlem
Panzarphungens avatar
Alltså, man kan bara ...Tror inte det är sant..

Undrar hur många försök det behövs innan dom de facto får med sig iaf 1 liter bensin från tappstället?
Citera
2017-02-02, 16:26
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
De skulle slanga bensin ner i en kubikmeter stor cistern, uppenbarligen av plast då den inte riktigt syns i bild!
😅😅😅
De ska vara glada att de överhuvudtaget undkom med livet i behåll. Ryck & Knyck's grillavdelning har gjort det igen!

Nja, en av dom undkom ju faktiskt inte med livet i behåll. Den andre, Niklasson eller vad han heter har ju lyckats reta upp en massa truckers till förbannelse så vi får väl se hur gammal han blir.
Rent statistiskt så brukar personer med hans livsstil och attityd inte bli så gamla.
Citera
2017-02-02, 16:35
Medlem
är det samma muppar i farten då?
Citera
2017-02-02, 16:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nja, en av dom undkom ju faktiskt inte med livet i behåll. Den andre, Niklasson eller vad han heter har ju lyckats reta upp en massa truckers till förbannelse så vi får väl se hur gammal han blir.
Rent statistiskt så brukar personer med hans livsstil och attityd inte bli så gamla.

Du har kanske missat att Ryck & Knyck varit i farten igen?
Citera
2017-02-02, 17:13
Medlem
wishyouwereheres avatar
de va detta som länkades nyss, bara en mil från Säffle, lite citat
https://nwt.se/saffle/2017/02/02/ny-bensinstold-slutade-med-valdsam

tokigaste grejen jag läst
Citat:
... Nu har det hänt igen. Bara några veckor efter den våldsamma branden vid en bensinstation i Säffle har en ny misslyckad bensinstöld slutat med en våldsam brand.
...
Det är uppenbart att tjuvarna i Segmon använt sig av samma metod som vid händelsen i Säffle. I en täckt släpkärra har man placerat en cistern på en kubikmeter. Genom ett hål borrat i släpkärrans golv har man sedan slangat bensin från en bränslebehållare
...
Bränslet har antänts och det har blivit en våldsam brand. Kvar på platsen står den utbrända släpkärran, resterna av cisternen ...
Citera
2017-02-02, 21:12
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Personer som överfaller rulltolsbundna gamla tanter i hemmet förtjänar bara lidande och smärta. Hoppas att han inte dör på ett par månader.
Ja enligt dig. Tycker själv att de förtjänar att straffas enligt lag istället för att brottsoffret ska få rättvisa men ok.
Var dock inte båda som var med där, bara en av dom.
Citera
2017-02-02, 21:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
de va detta som länkades nyss, bara en mil från Säffle, lite citat
https://nwt.se/saffle/2017/02/02/ny-bensinstold-slutade-med-valdsam

tokigaste grejen jag läst

Jag undrar om det var några som skulle visa hur det går till att stjäla bensin, eller om de tyckte de fick en en bra idé av föregångarna?
Citera
2017-02-02, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Ja enligt dig. Tycker själv att de förtjänar att straffas enligt lag istället för att brottsoffret ska få rättvisa men ok.
Var dock inte båda som var med där, bara en av dom.

Vad skulle kännas som mest episk rättvisa om man var brottsoffer? Att gärningsmannen blir en kolbit i en kista, eller att GM får villkorlig dom och fortsätter terrorisera oskyldigt folk? Jag vet då vad jag skulle föredra.
Citera
2017-02-02, 22:21
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Vad skulle kännas som mest episk rättvisa om man var brottsoffer? Att gärningsmannen blir en kolbit i en kista, eller att GM får villkorlig dom och fortsätter terrorisera oskyldigt folk? Jag vet då vad jag skulle föredra.
Jag hade föredragit ett stort skadestånd till offret.
Även långt fängelsestraff för GM att begrunda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in