2017-02-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

PAJ:s person
*Umgicks med yngre personer
*Klädd i militärkläder
*Intresse för dolkar
*Genomgått FBU, frivillig befälsutbildning. Är god vän med en ML som nu är Överste.

Fast vet vi punkt 3 & 4?
Citera
2017-02-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Folk har frågat mig hur jag kan minnas vad P sa den där lö morgonen ? Och självklart minns jag inte ordagrant, men är 100% säker på att han inte berättade det som nu har framkommit om hans förehavanden under natten och tidig Morron . Hade han sagt det så vet jag att jag också skulle blivit vansinnigt orolig och stannat kvar för att leta efter henne . Istället var jag mest irriterad över att hon inte kunde passa tiden när hon visste att jag hade bråttom. Var helt säker på att hon sovit över hos Berit och försovit sig. Nu när jag har en del av facit i hand så tror jag att allt P sagt är en efterkonstruktion från hans sida , utom hans besök på kramm och samtalen till Anneli på morgonen , som han inte heller sa nåt om till mig 😡
Hur ska han förklara detta märkliga beteende. Han är så orolig hela natten för Eva, ringer flera samtal och åker fram och tillbaka med bilen flera gånger, enligt vad han själv säger. Sen ringer han igen på morgonen till Anneli och är orolig. Ja det är mycket märkligt om han nu var så orolig innan han träffar dig och så säger han inget om det, obegripligt. Nä det hela handlade väl bara om att säkra sig själv på nåt vis.
Citera
2017-02-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Hur ska han förklara detta märkliga beteende. Han är så orolig hela natten för Eva, ringer flera samtal och åker fram och tillbaka med bilen flera gånger, enligt vad han själv säger. Sen ringer han igen på morgonen till Anneli och är orolig. Ja det är mycket märkligt om han nu var så orolig innan han träffar dig och så säger han inget om det, obegripligt. Nä det hela handlade väl bara om att säkra sig själv på nåt vis.

Att han kör fram och tillbaka med bilen är troligen osant. Han missar cykeln vid samtliga tillfällen han kör förbi den trots att den ligger så att man kan se den. Att han skulle ha kört mitt på vägen så att han inte såg den är ett uppenbart påhitt.
Citera
2017-02-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Att han kör fram och tillbaka med bilen är troligen osant. Han missar cykeln vid samtliga tillfällen han kör förbi den trots att den ligger så att man kan se den. Att han skulle ha kört mitt på vägen så att han inte såg den är ett uppenbart påhitt.
Kan det bero på att det är han som slängt cykeln där ? 🤔 Isåfall är han dummare än jag trodde för han skulle ju ha sagt då att han såg cykeln om han nu skulle ljuga ihop en story 😖
Citera
2017-02-02, 12:15
Medlem
Citat:
Kan det bero på att det är han som slängt cykeln där ? 🤔 Isåfall är han dummare än jag trodde för han skulle ju ha sagt då att han såg cykeln om han nu skulle ljuga ihop en story 😖

Jag tror att det är så enkelt att han inte alls funderar på att cykeln har setts av andra. Berättar han för polisen redan 1987 att han varit orolig för Eva?
Citera
2017-02-02, 12:29
Medlem
Citat:
Jag tror att det är så enkelt att han inte alls funderar på att cykeln har setts av andra. Berättar han för polisen redan 1987 att han varit orolig för Eva?
Jag antar det eftersom det framkom i FBI programmet och dom måste ju fått dessa uppgifter från polisen , om det är som dom säger att han bara hördes då !eller så kan han ha sagt det till mark o Bosse , men vore ju också korkat om han inte sagt samma sak till polisen 😍
Senast redigerad av Marpet1 2017-02-02 kl. 12:50.
Citera
2017-02-02, 13:16
Medlem
Citat:
Jag antar det eftersom det framkom i FBI programmet och dom måste ju fått dessa uppgifter från polisen , om det är som dom säger att han bara hördes då !eller så kan han ha sagt det till mark o Bosse , men vore ju också korkat om han inte sagt samma sak till polisen 😍

Jag finner det dock väldigt konstigt att P ringer till föräldrarhemmet, åker ut och letar efter Eva och kör tre gånger till föräldrarhemmet MEN inte ringer på. Om han nu var så orolig, varför ringer han inte på?
Han kan inte säga att det beror på att han inte vill störa dem eftersom han har ringt till dem mitt i natten.
Citera
2017-02-02, 13:55
Medlem
Citat:

Ja han berättade att han blivit orolig för Eva redan 1987. Det märkliga är att ingen frågade sig varför han blev orolig. Hur kunde han vetat att Eva inte kommit hem, ingen av föräldrarna svarade ju? Varför ringde han inte Berit? Eva hade ju kunnat sova över hos henne?

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Senast redigerad av echoesofglory 2017-02-02 kl. 14:19.
Citera
2017-02-02, 14:02
Medlem
Citat:
Jag finner det dock väldigt konstigt att P ringer till föräldrarhemmet, åker ut och letar efter Eva och kör tre gånger till föräldrarhemmet MEN inte ringer på. Om han nu var så orolig, varför ringer han inte på?
Han kan inte säga att det beror på att han inte vill störa dem eftersom han har ringt till dem mitt i natten.

P hade tillgång till nyckeln till huset och behövde inte ringa på, men givetvis borde han ju väckt föräldrarna om han nu var så jätteorolig, eller åtminstone ringt på morgonen eller förmiddagen då de rimligen borde varit vakna. Sannolikt har han aldrig ringt några telefonsamtal eller varit hemma hos Eva.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-02-02 kl. 14:06.
Citera
2017-02-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja han berättade att han blivit orolig för Eva redan 1987. Det märkliga är att ingen frågade sig varför han blev orolig. Hur kunde han vetat att Eva inte kommit hem, ingen av föräldrarna svarade ju? Varför ringde han inte Berit? Eva hade ju kunnat sova över hos henne?

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987

I svenska fall för FBI tar Mark Salafik upp just detta. Varför blev han orolig? Hon skulle få skjuts hela vägen hem och så plötsligt blir han orolig.
Citera
2017-02-02, 14:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja det låter ju lite märkligt, själv vet jag faktiskt inte vart uppgiften om att P åkte ut till föräldrahemmet 3 gånger kommer ifrån, men jag gissar att 'echoes' kan svara på det.

I telefonintervjun med Bosse och Mark säger P-A följande, citat: "Jag åkte ut en sväng och sen åkte jag tillbaks, mer var det inte".
Citera
2017-02-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det låter ju lite märkligt, själv vet jag faktiskt inte vart uppgiften om att P åkte ut till föräldrahemmet 3 gånger kommer ifrån, men jag gissar att 'echoes' kan svara på det.

I telefonintervjun med Bosse och Mark säger P-A följande, citat: "Jag åkte ut en sväng och sen åkte jag tillbaks, mer var det inte".

Uppgifterna presenteras av Mark, SVT nämner nog det också, angående telefonsamtalen hävdar SVT att P påstått att han ringt 4 samtal till Bruket, men i FBI nämns nog bara tre samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in