2017-02-02, 07:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Och nu kan vi lägga till Australien till länder Trump förolämpat om Washington Posts uppgifter stämmer.
Och visar min teori att han inte klarar utrikespolitik, och får tantrum när han helt plötsligt inte får som han vill.
Så en spik i denna kista, mitt råd till Trump det är att låt andra sköta utrikespolitiken.
2017-02-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Och nu kan vi lägga till Australien till länder Trump förolämpat om Washington Posts uppgifter stämmer.

tja, vem vet! kanske en anka likt som den snurrade runt igår om att Trump hotat sända in trupper till Mexico... hela msm köret hakade på, snacka om fake news

http://www.latimes.com/world/mexico-americas/la-fg-mexico-trump-20170201-story.html
2017-02-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
tja, vem vet! kanske en anka likt som den snurrade runt igår om att Trump hotat sända in trupper till Mexico... hela msm köret hakade på, snacka om fake news

http://www.latimes.com/world/mexico-americas/la-fg-mexico-trump-20170201-story.html

Har du några argument varför det är fake news eller är det bara din alternativa världsuppfattning om sanning som talar?
2017-02-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och visar min teori att han inte klarar utrikespolitik, och får tantrum när han helt plötsligt inte får som han vill.
Så en spik i denna kista, mitt råd till Trump det är att låt andra sköta utrikespolitiken.

När senaste sköttes utrikespolitiken av en narcissist? Han kommer inte att kunna låta bli. Allt skall göras på hans sätt.
2017-02-02, 09:51
Medlem
baggebo1s avatar
Ambassadflytten till Jerusalem nu längre bort än någonsin förut. Vi antisemitiska Trumpfans tackar alla korkade extremsionister för stödet till Trump under valkampanjen. Det gjorde ni bra.
Citat:
US President Donald Trump continued to back off his campaign pledge to relocate the American embassy to Jerusalem in an interview aired Monday, saying the move was “not easy” and giving it no more than “a chance” of occurring.

Trump’s repeatedly promised to move the embassy from Tel Aviv while on the campaign trail, but since taking the White House his administration has downplayed the chances of the relocation taking place.

While not committing to follow through on his pledge, the president didn’t rule it out, but recognized complicating factors that have made him think twice before initiating a policy a number of his predecessors deemed too explosive, including that there are “two sides” to the conflict.
Citat:
Asked if the chances were good, he replied: “Well, there’s certainly a chance of it, absolutely. But we’re doing very detailed studies on that and we’ll come out very soon. I hate to do that because that’s not usually me: studies. It’s usually, I do what’s right. But this has two sides to it. Not easy.”
https://theuglytruth.wordpress.com/2017/02/01/trump-says-theres-a-chance-hell-move-embassy-but-admits-there-are-two-sides/
2017-02-02, 09:58
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ambassadflytten till Jerusalem nu längre bort än någonsin förut. Vi antisemitiska Trumpfans tackar alla korkade extremsionister för stödet till Trump under valkampanjen. Det gjorde ni bra.

https://theuglytruth.wordpress.com/2017/02/01/trump-says-theres-a-chance-hell-move-embassy-but-admits-there-are-two-sides/

Bra Trump och har visa just Trump att han inte alls bara drivs av ego utan har lyssnar pa radgivare , overvagt faktorer och fattat beslut.
2017-02-02, 10:02
Medlem
Ganska oroväckande att internationella ledare läcker uppgifter till media vid samtal med Trump.

Något Trump får passa sig för många liberala ledare kvar i världen från Obama tiden som vill förstöra för honom.
2017-02-02, 10:08
Medlem
Carl Bildt ✔ @carlbildt

Reports of Trump officials offering individual EU countries trade deals. Evil design to try to break up the Union or just stupid ignorance?

Carl Bildt verkar inse att hans lilla globala projekt ser ut att vara över.
2017-02-02, 10:32
Medlem
fredrikdenstores avatar
Donald Trump kommer att bli avsatt i förtid som USA:s president. Det tippar den förre statsministern Göran Persson, enligt Dagens Nyheter.
Han tror att det republikanska partiet kommer att tröttna och se nackdelar med att ha en ”galen president”.
– Då kommer de börja på att trycka ut honom, säger Persson.
2017-02-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Har du några argument varför det är fake news eller är det bara din alternativa världsuppfattning om sanning som talar?

Min alternativa världsuppfattning i just det påstådda "ryktet" att Trump hotat Mexicos president med att skicka in militär till Mexico - det är just fake news enl min länk till nätutgåvan av liberala Los Angeles Times (om du orkat läsa hade du vetat vad min alternativa världsuppfattning idetta fall grundar sig på )detta falska rykte tillbakavisas av "Mexican Goverment", dvs Trump har aldrig sagt detta.

... men vem vet i dessa dagar, säger som Hola Bandola "vem i hela världen kan man lita på"
2017-02-02, 11:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Min alternativa världsuppfattning i just det påstådda "ryktet" att Trump hotat Mexicos president med att skicka in militär till Mexico - det är just fake news enl min länk till nätutgåvan av liberala Los Angeles Times (om du orkat läsa hade du vetat vad min alternativa världsuppfattning idetta fall grundar sig på )detta falska rykte tillbakavisas av "Mexican Goverment", dvs Trump har aldrig sagt detta.

... men vem vet i dessa dagar, säger som Hola Bandola "vem i hela världen kan man lita på"

Hans stab bekräftat det. Att Trump "skojade" med Nieto

https://www.nytimes.com/2017/02/02/us/politics/us-australia-trump-turnbull.html?ref=politics

Citat:
It was not the only awkward call last week between Mr. Trump and a world leader. Earlier, on Friday, Mr. Trump joked to President Enrique Peña Nieto of Mexico that he would deploy troops to Mexico if the Mexican government failed to control “bad hombres down there.”

On Wednesday night, the senior Trump administration official said the president’s comments to Mr. Peña Nieto were made in jest and the comments reflected Mr. Trump’s standing offer to help Mexico battle drug gangs and control boarder crossings. The official said the conversation between the two presidents was friendly, and Mr. Peña Nieto did not appear to be offended.
2017-02-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hans stab bekräftat det. Att Trump "skojade" med Nieto

https://www.nytimes.com/2017/02/02/us/politics/us-australia-trump-turnbull.html?ref=politics

Presic, därför var det en groda av msm o de som blint tror på sk etablerad media - tom CNN fattade att Trump har viss humor...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in