Citat:
Ursprungligen postat av
Godhetsknarkaren
Först idag, gick det inte att ta ut pengar alls på förmiddagen, så swedbank släppte på uttagen till kvällen.
Jag kan tänka mig att resonemanget måste gått i stil med,
-"Nej, släpper vi på så här sent så kommer inte folk övertrassera."
Hade jag själv varit vaken kanske jag varit frestad av det, det enda jag själv utnyttjat haveriet till är att tagit några extra öl och köpt lite cigg, eftersom mina pengar är sena.
Undrar om det är många mig-verkare med hemförlovning som utnyttjad detta? Kronofogden kan knappast beslagta getter i Afghanistan.
Förmodligen vita människor som jobbar på Swedbank och tänker som vita människor. Tänker att det är bättre att Gunnar 67 år som ska ta ut 300 kr som present till något barnbarn får ut pengarna än att han står och blir förbannad när bankomaten inte fungerar. Folk som står i mataffärer och inte kan betala med kort och blir förbannade. Bättre registrera i efterhand... (Om det nu var medvetet gjort och inte något fel.)
Vem räknar med att tusentals blattar som går på socialbidrag och inte har en krona på kontot kommer på att det fungerar att ta ut pengar som inte finns på kontot och gör världens bankrusning?
En kulturkrock helt enkelt. Ett möte mellan vita tänkande människor och MENA med IQ på 80 som tagit sig till Sverige för att leva på bidrag.
Konstigt dock att Swedbank inte stoppade alla uttag direkt när bankrusningen märktes.
Citat:
– Det har stått någonstans att man har kunnat ta ut obegränsat och så har det aldrig varit, det har funnits en beloppsgräns, säger Claes Warrén.
Låter inte som det? Låter som folk tagit ut "betydande summor".. Fast det borde finnas en gräns på 4000 kr per dygn eller så?