Citat:
Håller med, mycket svårt att se henne motiverad till ett 9-17 Svenssonjobb.
Hon har tyck om sitt jobb, tjänat bra och sannolikt varit bra på det.
Om man skulle jämföra henne med en person som är spelberoende och inte kan låta bli nätpoker. Spelaren brukar ju ha väldigt svårt att göra annat -vardagstristessen stör.
Det som får vederbörande att sluta brukar vara bankrutten.
Om nätpokerspelaren varje dag skulle dra in åtskilliga tusen på den sysselsättning som vederbörande gillar och trivs bra med - när skulle han någonsin kunna sluta?
Med Isabell är det precis så - varför skulle hon byta proffesion?
*För att tjäna mer på något annat - knappast troligt.
* För att hon skäms - det är hon redan förbi för länge sedan.
*för att hon är slut i branschen -nej inte efter den reklam hon fått.
*för att gifta sig och få barn - kanske om hon hittar någon väldigt rik som försörjer och accepterar historiken hos hennne.
Nej, jag tror inte hon är färdig med den bransch hon verkar ha varit synnerligen proffsig i. Hon har ju inte bara horat, hon jobbade som strippa länge också. Hon är sex-arbetare och kommer nog fortsätta i branschen. Kanske inom porrfilmen -"Bunkerkvinnorna"?
Hon har tyck om sitt jobb, tjänat bra och sannolikt varit bra på det.
Om man skulle jämföra henne med en person som är spelberoende och inte kan låta bli nätpoker. Spelaren brukar ju ha väldigt svårt att göra annat -vardagstristessen stör.
Det som får vederbörande att sluta brukar vara bankrutten.
Om nätpokerspelaren varje dag skulle dra in åtskilliga tusen på den sysselsättning som vederbörande gillar och trivs bra med - när skulle han någonsin kunna sluta?
Med Isabell är det precis så - varför skulle hon byta proffesion?
*För att tjäna mer på något annat - knappast troligt.
* För att hon skäms - det är hon redan förbi för länge sedan.
*för att hon är slut i branschen -nej inte efter den reklam hon fått.
*för att gifta sig och få barn - kanske om hon hittar någon väldigt rik som försörjer och accepterar historiken hos hennne.
Nej, jag tror inte hon är färdig med den bransch hon verkar ha varit synnerligen proffsig i. Hon har ju inte bara horat, hon jobbade som strippa länge också. Hon är sex-arbetare och kommer nog fortsätta i branschen. Kanske inom porrfilmen -"Bunkerkvinnorna"?
Det blir givetvis bara spekulationer vad vi tror att hon kommer göra med framtiden.
Kan ju för balansens skull även beskriva hur hon verkar se på detta (i boken).
- Hon trivs med jobbet som sådant. Enkelt, problemfritt och välavlönande.
- Hon (säger sig) börjar tröttna på jobbet och funderar på att sluta, som orsaker anger hon väl mest, ...
- Jobbigt att leva dubbelliv inför familj och kamrater. Känner att hon får ljuga mycket och även hamna i svåra situationer då kunder eller gamla skolkamrater känner igen henne eller dyker upp.
- Hon (säger sig) vilja hitta man, skaffa barn och hus. Och verkar kanske (?) inse att hennes karriärval kanske inte var den bästa vägen dit. (Min tolkning.) Funderar därför på flytt till USA.
- Hon säger väl också nåt om att hon förr inte tänkte så mycket på detta, men nu vid 30 så tänker hon annorlunda.
Om man ska tro hennes bok, och det kan man väl göra, så är hennes mål i livet mest att leva tryggt och bekvämt. I form av man, barn, hus, häst och hund. Dock är hon inte beredd att jobba som en normal Svensson för att nå detta. Vill egentligen bara gifta sig rikt, dock som det verkar, med krav på att mannen ska vara bra också.
Hon verkar ha halkat in i branschen av en händelse (vilket väl är det normala ...) och pengarna har bara rullat in. Lathet och Beroende gör att hon fastnar.
Kan hon ta sig loss?
- Ingen aning.
Dock finns ju folk i helt andra branscher som sadlar om helt, säger upp sig, släpper storstan och flyttat ut på landet, bakar surdegsbröd och kokar sylt. Och lever på en betydligt mindre budget än förr. Så omöjligt är det ju inte.
Hennes största svårighet för ett fortsatt "normalt" liv i Sverige är väl igenkänningsfaktorn.
Flytta till USA?
Hon beskriver i boken om en vän som är modell i LA (tror jag). Dit vill hon visst flytta och börja om.
Man kan ju undra om vännen (väninnan?) är modell eller "modell". I vilket fall som helst tror jag både möjligheterna och lockelserna där är "farliga".
Hon kan hitta både honom och "honom" där.
---
Nä, nu tror jag att jag ger mig, såvida inget nytt relevant dyker upp.