2017-02-01, 19:39
Medlem
Jag är inte helt uppdaterad eftersom jag gick ur under 3 timmar. Är det bara en (blatte) som har dött?

Den som körde iväg i bilen och krockade är bara skadad?

Dom som säger att brottsligheten har minskat, hur räknar dom egentligen? Jag kan inte komma ihåg att vi haft så mycket skjutningar.

I området bor både Svenska barnfamiljer och pensionärer och blattar så detta område borde vara lugnt. Det räknas inte som ett utanförskapsområde.
Citera
2017-02-01, 19:55
Medlem
För 20 år sedan hade varit extrasändningar i radio och tv. Nu är det vardagsnyheter som knappt omnämns i media. sorgligt
Citera
2017-02-01, 20:12
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Enligt Tapani Juntunen's (Moderatpolitiker i Sätra/Skärholmen) Facebooksida var det 2 döda för en timme sedan.

https://www.facebook.com/tapani.junt...54439504625852

Sorry jag var visst 2:a på pucken såg jag nu. Men jag fick med länken om någon vill läsa det själv.

Det är inte riktigt bekräftat att den andre är död, men troligtvis så blir det ett dubbelmord?

Citat:
Uppdatering 19.40
En av de skadade personerna har avlidit och personens anhöriga är underrättade. Tillståndet för den andra skadade personen är kritiskt.
Detta innebär även att brottsrubriceringen ändrats till mord och mordförsök.

Under insatsen har ett antal personer tagits in till förhör detta är inte liktydigt med att de är misstänkta för brott
Citera
2017-02-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kom åkande från Skärholmen C och såg på Skärholmsvägen (precis där Statoil tidigare var där de just nu byggs för fullt = byggarbetsplats) en krockad bil mot lyktstolpe. Tyckte själv att bilen var av kombi modell, mörkblå. Inga avspärrningar där och trafiken flöt på som vanligt (klockan 16,45). Vet inte om det är denna bil som är inblandad i skjutningarna idag. Tyckte inte att det såg ut att vara en volvo, kanske Citroén eller Renault av familjemodell? fast fan vet - det var mörkt på platsen.

Edit: Denna bil har ingenting att göra med skjutningarna idag.

100% grå Volvo som har med grejen att göra
Citera
2017-02-01, 20:51
Medlem
Lillarapunzels avatar
En civilpolis hade stannat ett flertal bilar på Glömstavägen i höjd med bilhandlaren. Var massa folk som stod och pratade med polisen. Såg detta vid 19.50 när jag åkte förbi. Kan det ha någonting med det här mordet att göra, tro?
Citera
2017-02-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitforum
Jag tror dom är kapabla till sånt där, Akis är bara ett bevis. Sluta med det du håller på med försöka få andra se ut som golare, vad är det Du vill komma fram till, vad är det Du vill komma fram till och slösar så mycket tid och energi på det här, Det verkar som Herm@n och S@ngar. Har förstört hela dig och din släkt :')
Mycket hat har du iallafall Haha, men tror inte hatet kommer bara av sig själv....
Hoppas bara Östberga inte kommer och tar dig med.

Vad yrar du om? Varför skulle k@rwan bröderna ha något med dagens skjutning att göra?
sluta försöka få dom att framstå som tuffa för det är dom inte och alla vet det redan.
Citera
2017-02-01, 21:10
Medlem
Det finns en bild på Expressen som visar 3 svartklädda män springa ifrån brottsplatsen
Citera
2017-02-01, 21:50
Medlem
hejjageskons avatar
Att ngn från familjen k@rwan har knullat dig hårt det har vi fattat 🤣Men förfan förstör inte varenda jävla tråd här med ditt skit 🐷Om du inte har något nytt att tillföra sluta sniffa å släpp tangenterna !! Du fuckar varenda tråd med ditt å dom gola....
Tillbaka till ämne vem vå vad?
Citat:
Ursprungligen postat av bestinfo
Vad yrar du om? Varför skulle k@rwan bröderna ha något med dagens skjutning att göra?
sluta försöka få dom att framstå som tuffa för det är dom inte och alla vet det redan.
Citera
2017-02-01, 21:51
Medlem
Var "fest" i Östberga när det vart bekräftat att den ena dog. Åkte runt i bilar och tuta och fira som om det vore ett arabiskt bröllop..
Citera
2017-02-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Var "fest" i Östberga när det vart bekräftat att den ena dog. Åkte runt i bilar och tuta och fira som om det vore ett arabiskt bröllop..

Ingen som har koll på vem det är som blivit skuten till döds?
Citera
2017-02-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejjageskon
Att ngn från familjen k@rwan har knullat dig hårt det har vi fattat 🤣Men förfan förstör inte varenda jävla tråd här med ditt skit 🐷Om du inte har något nytt att tillföra sluta sniffa å släpp tangenterna !! Du fuckar varenda tråd med ditt å dom gola....
Tillbaka till ämne vem vå vad?

Visst har den familjen något med *hiro att göra? Han är ju verkligen en legend med tunga kontakter.

* = S
Citera
2017-02-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Lögner? Nu får du eventuellt förtydliga, det som anges och står utskrivet i den citerade FUPen är möjligen off topic (vet vi ju inte säkert) men det är ju helt solklart det handlar om golning där åtminstone. Går inte att sudda ut historien hur mycket man än vill när man kommit på att man fegade ur och blev golbög. Så det kan vi lämna, tillbaka till ämnet i tråden.

Tack!

Det sägs att östbergas grabbar legat bakom detta, min fråga är varför tar man på sig ett dåd på flashback? är det för att få tillbaka sitt rykte på gatan efter golningen?

namn på BO? ålder? vem är denna *hiro *=S?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in