2017-02-01, 18:08
Medlem
Jag har en kompis i området som sett lite av resultatet. Två snubbar som skjutits i anslutning till en bil. Den ene trillade omkull vid bilen. Den andre försökte åka i väg. Krockade med något och blev kvar i bilen.

Vet inte om det var den som dog som körde iväg.

Ska vara blattar.

Någon som kan förklara effektiviteten i att ha en helikopter surrande i luften flera timmar efter en sådan här skjutning?
Citera
2017-02-01, 18:09
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kom åkande från Skärholmen C och såg på Skärholmsvägen (precis där Statoil tidigare var där de just nu byggs för fullt = byggarbetsplats) en krockad bil mot lyktstolpe. Tyckte själv att bilen var av kombi modell, mörkblå. Inga avspärrningar där och trafiken flöt på som vanligt (klockan 16,45). Vet inte om det är denna bil som är inblandad i skjutningarna idag. Tyckte inte att det såg ut att vara en volvo, kanske Citroén eller Renault av familjemodell? fast fan vet - det var mörkt på platsen.

Här är bilder på bilen från svt.se...

http://www.svtstatic.se/image-cms/sv...ssningbild-jpg

http://www.svtstatic.se/image-cms/sv...ningsbild2-jpg
Citera
2017-02-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Här är bilder på bilen från svt.se...

http://www.svtstatic.se/image-cms/sv...ssningbild-jpg

http://www.svtstatic.se/image-cms/sv...ningsbild2-jpg

Okej. Inte samma bil! Tydligen har jag sett en annan bil och förknippade den med skjutningen fel av mig!
Citera
2017-02-01, 18:16
Medlem
Jag tror dom är kapabla till sånt där, Akis är bara ett bevis. Sluta med det du håller på med försöka få andra se ut som golare, vad är det Du vill komma fram till, vad är det Du vill komma fram till och slösar så mycket tid och energi på det här, Det verkar som Herm@n och S@ngar. Har förstört hela dig och din släkt :')
Mycket hat har du iallafall Haha, men tror inte hatet kommer bara av sig själv....
Hoppas bara Östberga inte kommer och tar dig med.
Citera
2017-02-01, 18:21
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Någon som kan förklara effektiviteten i att ha en helikopter surrande i luften flera timmar efter en sådan här skjutning?

Det är ett slags reklam, kan man säga. Allmänheten skall få intrycket av att snuten är på plats och gör något.
Troligen är detta bara ett i raden av gangstermord/försök som polisen egentligen inte är så jätteintressrade av att lösa. Självsanering, typ.
Citera
2017-02-01, 18:28
Medlem
Jag skulle bli förvånad om dagens skjutningar inte har att göra med skjutningen i Vårby för några dagar sedan. Har dock inte hängt med i den tråden, men tror att polisen kommer att hitta GM i vänskapskretsen tillhörande BO i Vårby.
Citera
2017-02-01, 18:33
Medlem
En bekräftat död nu.
Citera
2017-02-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är ett slags reklam, kan man säga. Allmänheten skall få intrycket av att snuten är på plats och gör något.
Troligen är detta bara ett i raden av gangstermord/försök som polisen egentligen inte är så jätteintressrade av att lösa. Självsanering, typ.

Varm eller? Polisen har upprättat vägspärrar. Med andra ord slagit en ring runt ett område som motsvarar den tiden GM haft på sig att fly. Sen kör målade bilar gata upp och gata ner i förhoppning att GM ska se någon bil och börja röra på sig för dom kanske sitter fast, och helikoptern kan följa flykten effektivare därav hovrar polishelikopter. Helikoptern har samma effekt, med tur kan den ligga en bit ifrån och ljudet av den kan få dom att känna samma sak, oro, och därför ta tillflykt igen.
Citera
2017-02-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag har en kompis i området som sett lite av resultatet. Två snubbar som skjutits i anslutning till en bil. Den ene trillade omkull vid bilen. Den andre försökte åka i väg. Krockade med något och blev kvar i bilen.

Vet inte om det var den som dog som körde iväg.

Ska vara blattar.

De använder helikoptern till att bevaka avspärrningen och även kolla rörelser, inte troligt att de snappar upp något, men mer som extra överblick. De har ju även IR och mörkerkamera på de nya så blir ju understöd på så sätt. Leder uppifrån typ.
Citera
2017-02-01, 19:03
Medlem
Helikoptern finns där i fall gm hittas och kanske försöker fly. Allt i från vägspärrar till razzior hemma hos misstänkta. Får man en fågel på halsen är det ganska små chanser att klara sig.

En fråga: Är det somalier som är skjutna eller annat nationalitet?
Citera
2017-02-01, 19:04
Medlem
25-To-Lifes avatar
Vem är BO?
Citera
2017-02-01, 19:05
Medlem
Enligt Tapani Juntunen's (Moderatpolitiker i Sätra/Skärholmen) Facebooksida var det 2 döda för en timme sedan.

https://www.facebook.com/tapani.junt...54439504625852

Sorry jag var visst 2:a på pucken såg jag nu. Men jag fick med länken om någon vill läsa det själv.
Senast redigerad av Azimut68 2017-02-01 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in