2017-01-27, 14:24
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
De i innersta kretsen ska krypa o be om ursäkt för allt skit de gjort o allt de bidragit till. UF har tryckt ner folk o skyllt på andra. Folk i gänget har sagt att UF e sååååå rätt. Idag är allt värre. PG hotar o fryser ut folk o är en allmän skitstövel. Han fixar lojala personer runt sig nu. Finns en del skelett i hans garderob som kommer att visa sig... hoppas medlemmarna ser hyckleriet och lägger ner skiten...

Tack K-by att du ser och berättar sanningen som medlemmar behöver mod att ta till sig. PeGe tillhör den gamla ledningen. Han t.o.m var med ÅW i Canada mitt i kraschen och var hängiven, men när plötsligt skutan tippar över ja då har han helt ändrat åsikter.
Han har under många år varit en nära samarbetspartner med Åsa och Urban och stött dom i vått och torrt. Nu vill han leda allt på egen hand.
Måtte medlemmarna inse och förstå att PeGe absolut inte är en lämplig ledare. Han kan ju börja studera teologi som han berättade han önskade göra i Dagen.
Kan han vara en lämplig Pastor utan han studerat teologi. Hur kan han vara själavårdare utan utbildning. Har han utbildning till snickare borde han snickra, men han kanske inte kan det heller. Släpp medlemmarna Peter!!!!!
Citera
2017-01-30, 20:56
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Tack K-by att du ser och berättar sanningen som medlemmar behöver mod att ta till sig. PeGe tillhör den gamla ledningen. Han t.o.m var med ÅW i Canada mitt i kraschen och var hängiven, men när plötsligt skutan tippar över ja då har han helt ändrat åsikter.
Han har under många år varit en nära samarbetspartner med Åsa och Urban och stött dom i vått och torrt. Nu vill han leda allt på egen hand.
Måtte medlemmarna inse och förstå att PeGe absolut inte är en lämplig ledare. Han kan ju börja studera teologi som han berättade han önskade göra i Dagen.
Kan han vara en lämplig Pastor utan han studerat teologi. Hur kan han vara själavårdare utan utbildning. Har han utbildning till snickare borde han snickra, men han kanske inte kan det heller. Släpp medlemmarna Peter!!!!!
Ännu ett sant inlägg, präglat, som det verkar av Iakttagares egna erfarenheter. Flera av oss har tänkt att PeGe kanske kan vara funktionell som pastor under en övergångsperiod? Men Pege - långtråkig och känslokall - är varken en karismatisk eller fängslande förkunnare. Ledsamt men inte oväntat faller PeGe nu in i rollen som sektledare:
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Idag är allt värre. PG hotar o fryser ut folk o är en allmän skitstövel. Han fixar lojala personer runt sig nu.
Ryck upp dig PeGe! Efter allt elände du bidragit till bör du lämna Knutby! Det vore det bästa du kan göra både för den krympande församlingen och för din familj.
Senast redigerad av nabo 2017-01-30 kl. 21:10.
Citera
2017-02-01, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Ännu ett sant inlägg, präglat, som det verkar av Iakttagares egna erfarenheter. Flera av oss har tänkt att PeGe kanske kan vara funktionell som pastor under en övergångsperiod? Men Pege - långtråkig och känslokall - är varken en karismatisk eller fängslande förkunnare. Ledsamt men inte oväntat faller PeGe nu in i rollen som sektledare:

Ryck upp dig PeGe! Efter allt elände du bidragit till bör du lämna Knutby! Det vore det bästa du kan göra både för den krympande församlingen och för din familj.
Det osunda han pratade om i Dagen har han väl själv varit delaktig i? Hur är det med stirrande i andras ögon t ex för att "driva ut andar"? Är det sunt?

---

Har ÅW för övrigt gjort närmanden på Marcus Birro? Det verkar inte riktigt klokt! Är inte han gift dessutom (jag är osäker i och för sig)? Gör man så hipp som happ? Är det ett friskt beteende?
Citera
2017-02-01, 09:12
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Det osunda han pratade om i Dagen har han väl själv varit delaktig i? Hur är det med stirrande i andras ögon t ex för att "driva ut andar"? Är det sunt?

---

Har ÅW för övrigt gjort närmanden på Marcus Birro? Det verkar inte riktigt klokt! Är inte han gift dessutom (jag är osäker i och för sig)? Gör man så hipp som happ? Är det ett friskt beteende?

Verkligen osunt, särskilt med de stirrande sektögonen.

Det med Marcus Birro, var kommer det ifrån?

Förvånar mig inte, tror det från ÅW:s håll inte är någon spärr
huruvida någon är gift eller inte...

Tirsa ska ju ha sin rätt...
Citera
2017-02-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo

Hej!
Håller till 100% med!
Med vänlig hälsning Nedlepp!
Citera
2017-02-01, 18:45
Medlem
---

Har ÅW för övrigt gjort närmanden på Marcus Birro? Det verkar inte riktigt klokt! Är inte han gift dessutom (jag är osäker i och för sig)? Gör man så hipp som happ? Är det ett friskt beteende?[/quote]

Vad har du fått dessa uppgifter ifrån att ÅW och Marcus Birro skulle ha någon slags relation? Misstror dig inte,och finner det inte helt otroligt,möjligt att det snart kommer uti media om så är fallet,men har du några belägg för ditt påstående?
Bägge är nyseparerade,andligt sökande,och förpassade ut i kylan.Båda är narcissistiska och vill stå i fokus igen,men om det är så,så skulle det inte gynna Knutbyförsamlingen alls.

Håller med tidigare skribenter om att Gembäcks måste lämna församlingen,att han klamrar sig fast är enbart för att han har så stora ekonomiska intressen i Knutby och församlingen.

PeGe är en lekmannapastor,vill säga ingen pastor alls eftersom han inte ens har den mest grundläggande teologiska utbildning som borde vara ett krav för att få kalla sig pastor.

Tycker han kan bli en god medmänniska,det kan alla kristna vara utan akademiska studier,men att den enda kvarvarande av de egenutnämnda pastorer som förstört i Knutby skulle fortsätta som pastor är helt befängt.
Citera
2017-02-01, 19:57
Medlem
Nej, jag har inte heller någon aning om detta stämmer (därav min fråga). Jag läste det bara någonstans på en blogg. Isåfall skulle det varit när ÅW var med i Alex Shulmans tv- (eller web?)program, vilket väl var några år sedan. Birro vet jag inte mycket om. Tror han är poet eller liknande? De kanske passar bra ihop, vad vet jag? Men det var nog inte fråga om något förhållande.

Nu är detta kanske inaktuellt och spelar ingen roll. Däremot verkar det angeläget att PeGe hoppar av som pastor utifrån vad insatta tråddeltagare skrivit.
Senast redigerad av joannaw 2017-02-01 kl. 20:16.
Citera
2017-02-01, 20:16
Medlem
Citat:

---

Blivit lite fel när vi citerat,du citerade mig i sista inlägget,men skrev inget själv? Försök gärna igen.
Citera
2017-02-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Blivit lite fel när vi citerat,du citerade mig i sista inlägget,men skrev inget själv? Försök gärna igen.
Ändrat. Skriver med ena handen, nattar barn med andra. Kan bli lite fel då ...
Citera
2017-02-01, 20:24
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Nej, jag har inte heller någon aning om detta stämmer (därav min fråga). Jag läste det bara någonstans på en blogg. Isåfall skulle det varit när ÅW var med i Alex Shulmans tv- (eller web?)program, vilket väl var några år sedan.

Ja, det var Alex Shulmans tv-program jag kom att tänka på.

Var det inte på Aftonbladet förresten?

Man tyckte väl att det blev flamsigt och någon verkade påverkad av ÅW.
Om det var Alex S eller Marcus Birro vill jag låta vara osagt.

Verkar vara något konstigt med citeringen, Joannaw och Vigusas inlägg.
Får se om detta ser rätt ut.
Citera
2017-02-01, 21:03
Medlem
Både Marcus Birro och Alex schulman skulle smälta bra in i Knutby,men knappast vad församlingen behöver nu.
Trodde att ÅW kanske gjort ett nytt mediautspel tillsammans med Birro elller ev Schulman,men detta var gamla uppgifter då?

Tror ÅW bidar sin tid,hon är inte den som stillatigande blir förpassad till ingenting,och jag bävar för alla lögner hon kommer att komma med om Knutbyförsamlingen den dag hon "träder" fram i media.
Citera
2017-02-02, 08:43
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:

---

Jo men Birros relation med Johanna har ju varit omvittnat svajjig och har väl spruckit definitivt sedan ett tag. Inte helt otroligt att Åsa har ett finger med slitet nagellack med i den byken. Har alltid tyckt det var märkligt hur hagatrollet/vänstermuppen Birro plötsligt blev kristen ultrahöger. Ett lappkast endast i paritet med Göran Skyttes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in