2017-01-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Varför ska Comviq som telebolag driva en politisk agenda? Detta känns helt fel och får mig att fundera på att byta leverantör.

Förresten Tele2 är väl = Comviq? Har Tele2 just nu.
Ja, Comviq ägs av Tele2.
Citera
2017-01-31, 18:34
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wafa
Varför ska ett vinstdrivande företag överhuvudtaget syssla med politik?

Det ska dom undvika, för det slutar sällan bra. Sånt här lägger sig på minnet. Ta det där sko-företaget vars grundare bad SD-röstare att inte handla hos dom. Vad dom gjorde då för flera år sedan kommer jag aldrig att glömma (sen gick det som det gick för dom), och vad Comviq gör nu kommer jag inte att glömma.

Vidare är det många aktieägare som har investerat i Tele2, och om såna här händelser når ut till dessa så lär det inte kännas så kul att ha kvar pengarna där. De kommer heller inte att glömma.
Citera
2017-01-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafa
Varför ska ett vinstdrivande företag överhuvudtaget syssla med politik?

Exakt min tanke. Det känns helt fel.

Det är en sak att driva frågor kring ett hållbart samhälle, men att samla ett gäng med 10 vänster + extremvänster visar på ett politiskt ställningstagande vilket de inte borde göra.
Citera
2017-01-31, 18:37
Medlem
Korvens avatar
Tack Tele2, Kakan!?! detta var droppen som fick bägaren att rinna över hos mig har varit kund hos comviq/tele2 sedan 90talet och brukar sällan orka kolla och ändra abonnemang... Nu ringde jag och sa upp mina företagsabonnemang mm som jag betalar alldeles för mycket för... 3196kr i månaden i åratal utan mobiler. Nu med ny operatör kommer jag betala mindre plus att alla får nya fina mobiler.
Citera
2017-01-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korven
Tack Tele2, Kakan!?! detta var droppen som fick bägaren att rinna över hos mig har varit kund hos comviq/tele2 sedan 90talet och brukar sällan orka kolla och ändra abonnemang... Nu ringde jag och sa upp mina företagsabonnemang mm som jag betalar alldeles för mycket för... 3196kr i månaden i åratal utan mobiler. Nu kommer jag betala mindre plus att alla får nya fina mobiler.

Bra, detta ska kännas för Tele2 / Comviq. De är helt "out of touch" med folket i landet. Precis som Hillary var i USA.
Citera
2017-01-31, 18:40
Medlem
Kakan är ju efterbliven flata att dom öns tar med henne är en gåta
Citera
2017-01-31, 18:41
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Bland det första man lär sig i arbetslivet, i alla fall om man har med betalande kunder att göra, är att inte bedriva politisk propaganda. Samma gäller vid middagar och andra sociala sammanhang där man träffar ett brett spektrum av människor med olika bakgrund. Snacka inte politik eller religion. Det är liksom ABC inom vett och etikett.

Lik förbannat tar nu Comviq på sig en tydlig vänsterextrem profil när det gäller yttrandefrihet. Det kan inte bli mer klart att företaget vill att det ska vara en mångfald av vänsteråsikter i olika diskussionsfora, medan normkritik av "värdegrunden", och kritik av de senaste årens fokus på utlänningar på bekostnad av svenskar, inte ska vara en del av debattens mångfald.

Till kampanjens hjälp har man nu tagit s.k. "profiler" som milt sagt har uttryckt sig kontroversiellt och hatiskt mot andra individer. Ofta på generaliserande grund, t ex att dra alla poliser över en kam (Kakan), eller att åldringar ska dö (Zara). Herregud, vilket självmål av Comviq.

Jag skulle vara lika kritisk om Comviq städslade en grupp med högerextremister, eller för den delen mittenextremister av Lööfs kaliber. Håll för helvete politik borta från affärerna, eller ta de ekonomiska konsekvenserna av galenskapen! Det är väl det senare som Comviqs ägare kommer att få göra nu.

Man funderar ju nu var Tele2/Comviq ska positionera sig vad gäller sparande av IP-nummer för datatrafik, blockering av "tveksamma" sajter typ Flashback, med mera. Det verkar som politiseringen och polariseringen av samhället nu sprider sig också till företagen. Inte bra för den demokratiska utvecklingen i landet!

Kinnevik äger Tele2/Comviq.
Kinnevik äger även Metro och Strix Television (om man söker på "Strix Television" på Flashback kommer det upp en del spännande trådar)

http://www.allabolag.se/5563455624/koncern

Metro har en slagsida åt det kulturmarxistiska hållet och Kinnevik verkar vara villiga att ta Metros förluster. Metro har gått med förlust under åtminstone de tre senaste åren.
23 anställda och över 40 miljoner i förlust. Man kan fråga sig vad som är ägarnas syfte med att driva propagandaorganet Metro, att tjäna pengar verkar komma långt ner på prioriteringslistan ...

http://www.allabolag.se/5564891678/tidnings-aktiebolaget-metro

Edit. Fixade en länk.
Senast redigerad av Grodfrityr 2017-01-31 kl. 18:50.
Citera
2017-01-31, 18:50
Bannlyst
Det är en fröjd för ögat att se Comviq facebooksida. Undrar hur populära deras PR-ansvariga är på kontoret just nu.
Citera
2017-01-31, 18:51
Medlem
[quote=Gronis|59771658]Jag kör Comviq kontantkort med fastpris mini för 95 kr per månad. Vilka likvärdiga alternativ finns det? Jag ringer väldigt lite och brukar klara mig på 1 GB data. Har tagit slut en gång. Sms'ar en hel del. Vill byta operatör.

Edit: Jag vill ha kontantkort.[/QUOT

Lämna comviq illa kvickt även om det blir dyrare. Inte bra att stödja rasistiska företag som har rötter i nazismen
Citera
2017-01-31, 18:52
Medlem
Snapcounts avatar
Kul med polismord ?

Jag vet inte vad Comviq tänker med, men jag sätter aldrig en krona idag, imorgon eller vid "Jesu nästa nedkomst" på "Kakan-sponsring".

ALDRIG !

Först Audi och sedan detta, vad f-n är det med Svenska företag egentligen ?
Senast redigerad av Snapcount 2017-01-31 kl. 19:06.
Citera
2017-01-31, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F86
https://www.telia.se/privat/ladda/refill?intcmp=vvg_start_laddakontantkort#/sv/products

Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Halebop rubbet mini, 95 spänn tror jag, då får man t.om 2gb har jag för mig, kör alltid mellan, fritt allting och 6gb, räcker till att spela pokemon go varenda dag i flera timmar + Facebook.

Comviq har inte varit bra sen dom hade den hunden på framsidan av omslagen. Bojkotta
Tack.
Får se vad det blir.
Eftersom jag är student får jag se mig om efter speciella studenterbjudanden, men comviq/tele2 är över för mig. Har hela livet varit trogna kunder hos dem, men nu blir det ändring på det.
Citera
2017-01-31, 18:58
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Tele2comviq, fan håller ni på med? Jag som planerat att säga upp mitt nuvarande abonnemang idag för att gå över till er. Och så kommer detta som ett brev på posten.
Berätta det för dem

Hej Comviq,
Jag uppskattar inte hur ni stöder kriminellas våld mot poliser samt hälsofarlig fetma. Skicka inga fler erbjudanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in