2017-01-26, 20:40
Medlem
Ambivalens_s avatar
Kan någon ge mig bakgrunden till hur just limpan blev en grej från första början. Jag tycker det är cringe-varning varje gång han tas upp. En random chattare som alla i panelen ska tycka är väldigt speciell och intressant.
När han deltog i podden så var det även cringe på att han skulle agera "expert" på alla möjliga områden, tex psykologiforskning, trots att han inte kan mer än, säg, felicia jackson i frågan. Jag tycker det är skönt de droppat detta.
Citera
2017-01-26, 21:08
Medlem
Om Discord: Var inne på den där Discordchatten ett fåtal gånger. Som jag förstod det så bestod gruppen av 10-talet individer som blev vänner med tiden. Ibland läste man bara textchatten och där stod det i princip aldrig något om AMK Morgon utan det var bara random saker om allt från hipp till happ. Så att den skulle vara knuten till AMK Morgon har jag svårt att se.

Om Limpan: Att man inte nämnt Limpan på ett tag kanske inte är svårare än så att han inte är inne på chatten på morgonen längre? Han pluggade väl nåt superavancerat nere i Lund om jag inte minns helt fel, och det kanske tar all tid i världen just nu. Eller så har han helt slutat lyssna på podden? Man kan ju faktiskt gå vidare här i livet. Men vill man hitta bajs kan man hitta bajs precis vart som helst.

Om AMK Morgon som helhet: I April 2015 när man drog igång hela spektaklet så kändes det rätt nytt för att vara i Sverige, det var kul, blandade gäster om än en stomme fanns. Idag är det samma 10 individer som kommer in till studion med ett 10 tal till som dyker upp ibland. Det är som en vanlig snackpodcast egentligen. Men två timmar varje dag, fyra dagar i veckan. Klart det blir svårt att leverera kvalitet hela tiden då.
Men jag har också slutat lyssna varje avsnitt ska sägas. Jobbar nätter och lyssnade varje morgon när jobbet slutade, men det är inte lika underhållande som det var förr.
Citera
2017-01-26, 22:16
Medlem
Lyssnar numera bara ett avsnitt i veckan. 8h/vecka blir alldeles för mycket lyssning när kvaliteten är så låg. När helgen kommer tar jag ner den eppen som hade bäst gäster.. Tro mig, det räcker gott
Citera
2017-01-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajanMajoneas

Om Limpan: Att man inte nämnt Limpan på ett tag kanske inte är svårare än så att han inte är inne på chatten på morgonen längre? Han pluggade väl nåt superavancerat nere i Lund om jag inte minns helt fel, och det kanske tar all tid i världen just nu. Eller så har han helt slutat lyssna på podden? Man kan ju faktiskt gå vidare här i livet. Men vill man hitta bajs kan man hitta bajs precis vart som helst.

Om du kollar Limpans twitterflöde så ser du bara retweets till olika poddar och interaktion med podcastare. Det verkar vara hans stora hobby. Något har definitivt hänt mellan Limpan och Martin.

Är det någon som vet i vilket avsnitt som Ellen berättar om drevet mot henne?
Citera
2017-01-27, 10:26
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markel
Om du kollar Limpans twitterflöde så ser du bara retweets till olika poddar och interaktion med podcastare. Det verkar vara hans stora hobby. Något har definitivt hänt mellan Limpan och Martin.

Är det någon som vet i vilket avsnitt som Ellen berättar om drevet mot henne?

Ja, om det är något odramatiskt som att Limpan bara skulle ha satsat på skolan istället så är det märkligt att Martin inte skulle ha nämnt det i AMK. "Hejdå, tack för den här tiden" etc. Han borde ju fatta att folk skulle undra.

I hennes AMK AMA, släpptes för Patreons under julen. Inte hört det.
Citera
2017-01-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Ja, om det är något odramatiskt som att Limpan bara skulle ha satsat på skolan istället så är det märkligt att Martin inte skulle ha nämnt det i AMK. "Hejdå, tack för den här tiden" etc. Han borde ju fatta att folk skulle undra.

I hennes AMK AMA, släpptes för Patreons under julen. Inte hört det.
Precis. Konstigt var det också häromdagen när Simon Gärdenfors bad Limpan att googla och Martin inte sa nåt alls.
Citera
2017-01-27, 11:56
Medlem
BlodigDelfins avatar
Måste hända något i podden snart för min del. Börjar bli trötta gäster som är tömda på historier som roteras på tok för dåligt. Jag efterlyser programinslag så som ellen hade om jag inte minns fel.
Citera
2017-01-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigDelfin
Måste hända något i podden snart för min del. Börjar bli trötta gäster som är tömda på historier som roteras på tok för dåligt. Jag efterlyser programinslag så som ellen hade om jag inte minns fel.

Att nåt måste hända snart är en sak som är säker ja. Kanske delat programledarskap?
Albin Olsson har ju varit klockren ett par gånger, även han den där killen som redan är programledare på P3 på Fredagar har ju kunnat driva morgonshowen nån gång i veckan.
Programinslag kan vara kul, men då ska det nog etableras hos lyssnarna innan. Men morgonshowen har ju redan ett programinslag ju. I kategorin "Knäppa-klipp-shower" är väl AMKM den enda nuvarande i sin genre?
Citera
2017-01-28, 20:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigDelfin
Det som borde hända är att gamla AMK kommer tillbaka. Åtminstone en av dom som var med tidigare. Spelar egentligen ingen roll vem av dom, men för att jag ska gå igång ordentligt bör någon gammal AMK-medlem bli en fast programledare. Det är för trött stämning just som det är nu.
Citera
2017-02-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det som borde hända är att gamla AMK kommer tillbaka. Åtminstone en av dom som var med tidigare. Spelar egentligen ingen roll vem av dom, men för att jag ska gå igång ordentligt bör någon gammal AMK-medlem bli en fast programledare. Det är för trött stämning just som det är nu.

Tror verkligen inte att det är rätt väg att gå, även om jag brukar lyssna när originalmedlemmarna är med så tror jag verkligen att martin borde försöka förnya snarare än att gå tillbaka till någon halvmesyr med gamla AMK.

Lyssnade på ett avsnitt för någon vecka sedan och det som är fruktansvärt talande är hur trött martin är på att göra programmet. Det verkar inte finnas någon motivation eller glädje i att göra programmet, vilket antagligen gör det ännu svårare att göra någon konstruktiv förändring för att få det att bli bra. Om 90 000 kr i månaden (dock har det halverats på patreon ser jag nu?) inte gör honom motiverad eller inspirerad till att utveckla programmet så borde han ta ett break eller lägga ner.

Tycker att det är smaskigt om självaste Limpan har brutit med martin och på vilka grunder. Någon som sitter på mer info om detta eller som kan visa på att Limpan hetsade mot Ellen? Drabbas alltid av extrem cringe när rebelztöntarna nämns, men har alltid gillat Limpan.
Citera
2017-02-01, 16:14
Medlem
Anberss avatar
Vad har hänt med patreonen? Den låg ju på ~$8500 i månaden för bara någon vecka sedan och nu ligger den bara precis över 5000? Har Martin sagt något dumt så att folk inte vill stöda längre eller vad har hänt?
Citera
2017-02-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robert23
Lyssnade på ett avsnitt för någon vecka sedan och det som är fruktansvärt talande är hur trött martin är på att göra programmet. Det verkar inte finnas någon motivation eller glädje i att göra programmet, vilket antagligen gör det ännu svårare att göra någon konstruktiv förändring för att få det att bli bra. Om 90 000 kr i månaden (dock har det halverats på patreon ser jag nu?) inte gör honom motiverad eller inspirerad till att utveckla programmet så borde han ta ett break eller lägga ner.

Patreon-engagemanget har inte halverats, ligger stabilt och ökar lite:

https://graphtreon.com/creator/amkmorgon

Edit: ser nu på patreon att summan faktiskt har sjunkit rejält. måste ha hänt väldigt nyss.
Senast redigerad av GrownUpAlphabet 2017-02-01 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in